Gå til innhold

Hvorfor jeg er "gjest"...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg logger meg sjelden på dette forumet, og her skal jeg forklare hvorfor. Det er nemlig flere grunner til det.

1. Jeg vil helst ikke bli gjenkjent. Jeg ønsker ikke å bli konfrontert av folk jeg kjenner med innlegg jeg har hatt her, en del er temmelig personlige. Dersom man er innlogget er det ikke noe problem for andre å gå inn og sjekke hvilke innlegg jeg har lagt inn tidligere. Om man legger sammen alle opplysninger fra innlegg og spørreundersøkelser, er det store muligheter for å kjenne igjen personer. Det er min rett å være anonym her, er det ikke?

2. Det er tungvint å logge seg inn. Jeg ønsker ikke å bli logget inn hver gang maskinen går inn på KG, fordi det ikke er bare jeg som bruker denne maskinen.

3. Spydige bemerkninger fra "godt kjente, avhengige eller erfarne" brukere. Det er ikke måte på hva folk kan lire av seg her inne. Det at man er "anonym" gjør at folk ikke har så mange stengsler for hva man kan si, og dermed kan jeg på en litt dårlig dag ta en tilbakemelding litt tungt. Tragisk? Kanskje det. Men slik er jeg, og jeg er ikke unormalt usikker, det hender bare jeg har dager som er mer negative enn andre. Noen ganger går en skjev bemerkning inn på meg, andre ganger ikke.

4. Det hender jeg sier ting som jeg rett og slett angrer på. Dersom jeg da er innlogget kan jeg regne med å bli konfrontert med disse innleggene i all ettertid, noe jeg ikke gidder. Til forskjell fra en diskusjon i "den virkelige verden" blir ikke innleggene her glemt, men hentes inn igjen lenge etterpå. Dette har jeg selv sett flere ganger.

Jeg ber om at dette innlegget ikke blir flyttet til "snikk snakk" eller lignende, fordi det er diskusjonsgrunner jeg anser som for spesielt interesserte, og diskusjonen om "gjester" er noe som angår alle som bruker KG.

Mvh "Anonyma"

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ber om at dette innlegget ikke blir flyttet til "snikk snakk" eller lignende, fordi det er diskusjonsgrunner jeg anser som for spesielt interesserte, og diskusjonen om "gjester" er noe som angår alle som bruker KG.

Mvh "Anonyma"

Diskusjonsgrupper, ikke grunner. :-)

Mvh "Anonyma"

Skrevet

Gjester og anonyme har blitt diskutert gangske mange ganger her, og det som går igjen er at de fleste syns det er helt i orden med gjester og anonyme, men at det hadde vært greit med å signere den aktuelle tråden med et eller annet som identifiserer den samme gjesten, slik at det ikke ser ut som en og samme gjest som svarer fram og tilbake - men forskjellige gjester. Det blir litt mer ryddig.

(og når det er sagt, så ser jeg at dette innlegget ble noe annet enn ryddig, men...)

Skrevet

Har ikke noe imot gjester - som "oppfører" seg .. og ikke gjemmer seg bak anonymiteten bare for å kaste skitt på andre - eller slenge med leppa.

Forstår absolutt ønsket om å være anonym, men synes jo utvilsomt det er en fordel at de forskjellige gjestene i en tråd bruker et "gjestenick" så det går an å skille dem fra hverandre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så da er dere altså ikke for å forby gjester da. Kanskje det hadde gått an å legge inn et kriterium for at feltet for "brukernavn" må fylles ut. Skjønner jo veldig godt poenget med å identifisere seg innenfor en diskusjon.

Mvh "Anonyma"

Skrevet

Jeg syns det er helt OK at folk skriver som gjest slik du gjør nå, men når innleggene fra "gjest" er :hoho::hoho::hoho: du er så dum, DA reagerer jeg, og DA slenger jeg nok ut en spydig kommentar til "gjesten"...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har opplevd at en som var logget inn her var uheldig og hadde skiftet mening, i hvert fall motsa vedkommende seg delvis i to innlegg. Vedkommende ble regelrett slaktet, og ga tydeligvis opp temaet som hadde startet diskusjonen. En uting med slik slakting om du spør meg.

Uansett, spydigheter hører ikke hjemme i en saklig diskusjon. Da holder man seg til tema.

Mvh "Anonyma"

Skrevet

Hva er forskjellen mellom Gjest og Anonym? :-?

Skrevet
Gjester og anonyme har blitt diskutert gangske mange ganger her, og det som går igjen er at de fleste syns det er helt i orden med gjester og anonyme, men at det hadde vært greit med å signere den aktuelle tråden med et eller annet som identifiserer den samme gjesten, slik at det ikke ser ut som en og samme gjest som svarer fram og tilbake - men forskjellige gjester. Det blir litt mer ryddig.

(og når det er sagt, så ser jeg at dette innlegget ble noe annet enn ryddig, men...)

Helt enig!

En grunn til at gjester diskuteres en del er jo at veldig mye av drittslenginga som skjer her kommer fra nettopp gjester.

Derfor er kanskje de faste brukerne litt mindre tålmodige med gjestene også?

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig irriterende å delta i diskusjoner hvor mange er med som "Gjest".

For å bevare anonymiteten, sier du ?

Men herlighet man er da anonym som innlogget og - det er opp til deg seg hvor mye du vil utlevere av deg selv.

Dessuten er faktisk slik at gjester tror de er så veldig anonyme her at de veldig lett "slenger med leppa" og kommer med de mest usaklige kommentarene. Jeg mener at det burde vært tvungen registrering - da vil man heve nivået her inne betraktelig.

Jeg bruker også samme PC som resten av familien - det er ingen problemer med det. Jeg har ingen automatisk pålogging selvom jeg bruker Kvinneguiden som startside.

Skrevet
Men herlighet man er da anonym som innlogget og - det er opp til deg seg hvor mye du vil utlevere av deg selv.

Dette stemmer bare delvis. Ved å opprette en brukerprofil, skaper man seg en identitet, noe mange kan oppleve som hemmende overfor anonymitetsfølelsen.

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke sånn som du...tror ingen gidder å les igjennom alle innleggene mine og hvorfor skulle de det?..Og om de gjorde det, så er likevel sjansen for at de skulle finne ut hvem jeg er lik null. Jeg tro jeg tar den sjansen å lage meg en profil jeg, men det er op til hver enkelt da. Du kan jo kalle deg et navn likevel, såvi kan kjenne igejn deg.men det er vel kanskej det du ikke vil??

Skrevet

Furu skrev:

Dette stemmer bare delvis. Ved å opprette en brukerprofil, skaper man seg en identitet, noe mange kan oppleve som hemmende overfor anonymitetsfølelsen.

Men da er det ikke den reelle anonymiteten du mener. Da mener du at du ikke vil ødelegge "imaget" du selv har skapt her inne ?

Skrevet

Jeg vil bare presisere at det ikke er meg som skrev startinnlegget her. Selv om jeg tildels deler "Anonyma"s tanker så var det ikke meg denne gangen.

Skrevet

1. Jeg vil helst ikke bli gjenkjent.

I skrivende stund er det 6327 registrerte brukere på KG og disse har skrevet 1729307 innlegg, hvor stor er sannsynligheten for å bli gjenkjent???

Som en annen her på tråden skrev, hvor mye du velger å utlevere av deg selv er fullstendig opp til deg selv.

Tror neppe det skjer ofte at noen sitter og søker opp gamle innlegg og loggfører det en annen bruker skriver.

2. Det er tungvint å logge seg inn

Muligens tungvint, men langt fra vanskelig.

Skrevet

Jeg har lagt ut tråder som "Gjest" etpar ganger og fått endel ufine bemerkninger - som ikke går på sak, men på min person, gjelder skrivefeil eller som går totalt utenom tema. Slike bemerkninger har jeg aldri fått som innlogget.

Jeg tar meg ofte i å lure på om dem som kommer med dumme kommentarer enten har:

- for mye tid til overs

eller

- bruker diskusjonsforumet som sin egen lille dumpingplass for mentalt søppel og oppdemmet aggresjon.

- Eller en kombinasjon av det over.

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen er sykelig opptatt av at alle skal ha et navn.

jeg heter gjest og ferdig med det. At andre heter det samme, er meg likegyldig.

Det spiller ingen rolle hva jeg kaller meg. Alle navn her inne,de sier meg ingenting i en disk.

Skrevet

Det er ihvertfall mye mer behagelig å delta i diskusjoner med registrerte brukere enn det er med gjester.

Det hadde vært SÅ mye enklere hvis alle måtte skrive et navn for å delta i diskusjoner - istedet for å få det automatiske "Gjest"-navnet.

Skrevet

Jeg er veldig enig med gjest og trådstarter.

Eller, jeg forstår hun på mange måter.

Det hun nevner om personangrep blandt annet. Det er det mye av her. At voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg bedre enn hva en del gjør her er utrolig syns jeg...

Jeg registrerte meg ikke før nå, og vi får se om jeg kommer til å bruke nicket mitt så mye.

En ting jeg syns er helt tragisk, og bare på trynet er dere som forteller ALT om deres liv med samboer og som samtidig legger ut bilde! :o

Har ikke noen folk sperrer eller?

Ja nå går vel jeg også på person på en måte, men jeg mener det. Da dere forteller mye om blandt annet samboeren deres, da er det ikke bare dere det går ut over hvis folk igjenkjenner dere, men også han/hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...