AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Jeg går på et ingeniørstudie, og føler at jeg har mest lyst til å studere informatikk. Jeg har bare 48 poeng (litt i underkant), så kommer ikke inn om jeg søker på vanlig vis, men så hørte jeg noen nevne at jeg kan søke overgang til et annet studie på samme universitet - og lurer på om noen vet hvordan dette fungerer? Jeg går på NTNU om det har noe å si for forskjeller på de forskjellige stedene. Jeg går førsteåret og kan ikke få innpass rett i andre år, men det har kanskje ikke noe å si? Skal ta kontakt med veileder, men setter pris på å høre andres erfaring med dette Anonymkode: b6e84...189
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 https://www.ntnu.no/studier/opptak/overgang Anonymkode: c1d32...1cc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.ntnu.no/studier/opptak/overgang Anonymkode: c1d32...1cc Takk, har lest hva som står der men det står ikke noe om hvordan dette skjer i praksis Quote Dersom det er flere som søker overgang enn det er ledige plasser, rangeres det etter konkurransepoeng som ved ordinært opptak. Jeg må jo gå første året, og da er det jo vanlig opptak gjennom samordna også, og det er jo alltid lange ventelister, så da tenker jeg at det ikke er noe vits i å søke? Eller er det en egen kvote for overgang eller noe? Litt forvirrende dette. mvh TS Anonymkode: b6e84...189
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Du må nesten ringe skolen for å høre om dette. De har bedre peiling på regelverket enn en gjeng høner på KG Anonymkode: 185b7...e18
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Jeg vil anta du må ha nok poeng for å komme inn via samordna. Man kan f.eks ikke starte på afrikastudier og få overgang til medisin, om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: d9ee1...55f 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Det er slik ved NTNU at søknadsfristen for intern overgang er så tidlig at du rekker å få svar der før fristen går ut for søknader gjennom Samordna opptak. Slik kan du, hvis du ikke får innvilget intern overgang, søke gjennom Samordna i stedet. Dersom du ikke har søkt nå om intern overgang, er det uansett for sent. Anonymkode: 92e9b...a5c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil anta du må ha nok poeng for å komme inn via samordna. Man kan f.eks ikke starte på afrikastudier og få overgang til medisin, om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: d9ee1...55f Så klart, det er snakk om et studie på lista som det er mulig å søke overgang til Quote Det er slik ved NTNU at søknadsfristen for intern overgang er så tidlig at du rekker å få svar der før fristen går ut for søknader gjennom Samordna opptak. Slik kan du, hvis du ikke får innvilget intern overgang, søke gjennom Samordna i stedet. Dersom du ikke har søkt nå om intern overgang, er det uansett for sent. Tusen takk for svar, vet du om de som søker om intern overgang og får det invilget da starter på første år på høsten? Jeg søkte ikke nå, bestemte meg for å prøve et semester til på ingeniør før jeg bestemmer meg, da har jeg noen emner som kan tilpasses og jeg kan ta IT på kortere tid om det skulle bli aktuelt. Anonymkode: b6e84...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå