Gå til innhold

Kattesand over hele huset..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter, og nå som det er vinter går de stort sett utelukkende på do inne (de vil som regel ikke ut i løpet av dagen i det hele tatt). Når kattedoen er mye i bruk får vi kattesand over HELE huset, og jeg blir snart sprø :bond: 

Vi bruker kattesand fra dyrebutikken (EverClean og TidyCat, bytter litt på), har do med tak og luke, men synes ikke det hjelper noe som helst. Må støvsuge flere ganger om dagen for å slippe den evinnelige sanden overalt...

Noen som har noe mirakeltips til meg? Har prøvd sand som heter «less track», men merket ingen forskjell.. Har også prøvd silica sand, men merket ingen forskjell da heller- bortsett fra at de silica-stenene gjør fryktelig vondt å tråkke på sammenlignet med vanlig kattesand..

Finnes det en matte eller noe som kan ta unna litt av sanden? Har prøvd å google, men finner liksom ingenting..

Anonymkode: 36a09...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes div matter som suger til seg skitt. Mange har de i gangen. Legg en slik fremfor inngangen på doen. 

Anonymkode: b942c...eee

Skrevet

Ja, legg en matte på gulvet under kattedoen og sett noe rundt på 40-50 cm slik at katten må hoppe ut av "boksen". Da rister de av seg all sanda og det blir liggende rett utenfor do og på matta. Har to innekatter så hadde samme problem her, spesielt når de skal sprinte ut av kassen blir det mye sand dratt med langt vekke :P

Anonymkode: beaef...3e0

Skrevet

Har samme utfordring! Ene pusen må være inne noen dager og gå med krage, så for at hun skal få til å gå på do inne har vi tatt lokket av kattedoen. Det er kattesand overalt...! Krage og ustødig pus gjør det neppe noe bedre. En sånn matte som beskrevet ovenfor høres lurt ut! :) 

Anonymkode: 60594...447

Skrevet

Jeg bruker vanlig dørmatter fra jysk foran min kasse. 

Anonymkode: 71f1d...a9f

Skrevet (endret)

Noen som har prøvd kattedo av denne typen? Kanskje det blir mindre sand utover gulv med denne sorten...

3BD809BE-0AF9-4EAF-8A13-E9957CB2061A.jpeg

Endret av Jolen77
Skrevet

Jeg bruker en matte hvor hårene er i slike løkker. det gjør at sanden ikke forsvinner utover huset.

Anonymkode: dd764...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...