Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å søker på jobber. Må man ha med VGS på cv, når jeg har høyere utdanning?

Anonymkode: 0ff1f...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nah, det er egentlig ikke nødvendig om du har høyere utdannelse.

Unntaket er om du har gått på en yrkesfaglig linje m/ påbygg, og denne har relevans for jobben du søker.

Anonymkode: aebd7...084

Skrevet

Som personen over skrev, hvis du ikke har noen annen høyere utdanning eller fagbrev ville jeg ikke ha hatt det.. Med mindre du har gått livets harde skole ;)

Skrevet

Jeg tar det med selv om jeg har høyere utdanning, det er jo kun en linje. Men grunnskole droppes naturlig nok. 

Anonymkode: 5dbd7...a2d

Skrevet

Det er gitt at du har fullført videregående når du har høyere utdanning. Med mindre du har relevant yrkesfag for jobben, ville jeg droppa å nevne det på cven.

Skrevet
50 minutter siden, _marielle_ skrev:

Det er gitt at du har fullført videregående når du har høyere utdanning. Med mindre du har relevant yrkesfag for jobben, ville jeg droppa å nevne det på cven.

Nei, det er det ikke. Noen tar påbygg etter yrkeslinjer senere i livet, mens andre f. eks. begynner på høyere utdanning etter 23/5 regelen (realkompetanse), eller alternative veier for de som ønsker å bli ingeniør som f. eks. Y-veien, tresemesterordning eller lignende. Derfor setter jeg opp VGS. 

Anonymkode: 5dbd7...a2d

Skrevet

Jeg synes det er greit å ha det med.

Anonymkode: 0c092...706

Gjest padawan
Skrevet

Jeg har bare relevant høyere utdanning på CV'en. 

Skrevet

Jeg har det med, men det er egentlig ikke nødvendig. Det er åpenbart at jeg har gått allmenn med fordypning i realfag når jeg har ingeniørutdanning fra universitet. 

Anonymkode: 9cff3...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...