AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Hei. Bedriften min har slitt med mye sykefravær i det siste. Så de kaller alle som enten har lite eller mye fravær til disse samtalene. Jeg har alltid dokumentert fraværet mitt, ringt inn og følgt regelverket. Hadde også tett samtaler med hun som hadde ansvaret overnfor fravær, der jeg ofte spurte om hvordan fraværet mitt ligger igjen osv. Det er heller sjeldent jeg er borte ifra jobben også da. Bedriften er fult klar over at jeg gjør en god jobb osv. Nå er jeg redd for å risikere sparken! I mailen stå det; Dersom arbeidstaker ikke dokumenterer manglende deltakelse med legeerklæring eller har saklig grunn for å ikke medvirke kommer arbeidsgiver til at informere NAV lokalt. Det følger av folketrygdloven § 8-8 at arbeidstaker kan tape retten til sykepenger dersom vedkommende ikke medvirker til utarbeiding av oppfølgingsplaner, gjennomføring av oppfølgingsplaner og deltar i dialogmøter. Anonymkode: e2d2b...f9e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Forutsatt du ikke har gjort noe som ikke kommer frem i det første innlegget ditt høres det ikke skummelt ut for din del. Det virker som at arbeidsgiver tar tak i et alvorlig problem (noe som høyt sykefravær er). Det handlet vel så mye om forebygging sv sykefravær som gjennomgang av det som har vært. Arbeidsgiver inviterer inn til dialog om hvordan man i fellesskap kan gjøre noe med et stort problem. Anonymkode: 5854a...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Hvordan i alle dager får du den mailen til å bety at du står i fare for å miste jobben? Anonymkode: d4951...598 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Det de skriver om i siste paragraf er medvirknignsplikt ved lengre tids sykefravær. Ikke for egenmelding ved f. eks. omgangssyke eller lignende. Har du ikke vært sykemeldt over tid, har du lite å frykte. Anonymkode: b13d7...9ac
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Dette er en mail som er sendt ut til alle ansatte og gjelder ikke bare deg spesifikt. Ut ifra det du har skrevet har du ingen ting å frykte. Anonymkode: 3cbf1...902
boblevann Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Hva er problemet? Det er en oppfølgningssamtale, du er ikke anklaget for noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå