hehe1 Skrevet 13. februar 2018 #1 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Heisann. Har en del lyse dun i ansiktet som plager mer skikkelig. Det er mest på kinnene, overleppa og haka, og er meget synlig spesielt i sola. Noen som har tips til beste måte å fjerne dette på? Ville følt meg MYE freshere om det ikke var så mye, men er litt redd for at det skal bli verre osvosv.. blir veldig takknemlig for tips! Endret 13. februar 2018 av hehe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg har dem ikke på overleppen og haken, men en del lyse dun på kinn og i pannen Tør IKKE barbere. Følger med her! Anonymkode: 16113...ce5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg har det også. Jeg lar det bare være. Ser mange andre som også har det. Det er ikke noe å bry seg om. K-33 Anonymkode: b98c3...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Del Skrevet 13. februar 2018 Det er sånt som jeg aldri tenker over siden alle har det, men hvis det plager deg kan du jo prøve voks. Anonymkode: f8adf...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Del Skrevet 13. februar 2018 Ta det bort med laser Anonymkode: fed3c...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Del Skrevet 13. februar 2018 Det er faktisk normalt og ha hår og dun i ansiktet. Det fungerer som en beskyttelse for huden. Anonymkode: d6ef0...cd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg bruker epilatoren, det blir ikke helt borte, men blir litt mindre. Og det merkes ikke når det vokser ut igjen, så jeg tror nok godt man kan fjerne med voks også. Vet ei venninne brukte tråder for å fjerne det, men det er ikke så mange som kan den teknikken her. Anonymkode: 1b287...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg har også masse. Unngår blits blant annet, fordi da vil det synes godt. Men det vil fortsatt synes når man barberer, så det beste er å vokse, men hvem har tid, ork eller lyst til å barbere hver cm av fjeset? Alle har dun. Sånn er det bare. Vi må bare lære oss å akseptere oss selv, og gi faen i hva alle andre tror. Hvor vet du hva? Ingen andre er så opptatt av deg som deg selv. Vi tenker kun på oss, og hvilke feil vi har og har rett og slett ikke tid til å merke til andre. Du ser din egen dun, andre ser den ikke. Anonymkode: 0874b...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg har også det. Unngår alt av pudder, all makeup er flytende. Anonymkode: 180e0...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 13. februar 2018 #10 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg barberer alt bort. Sminken sitter mye finere på og hårene er så små at de ikke de ikke er harde eller stikkende når de vokser ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Del Skrevet 13. februar 2018 Jeg var plaget av dun når fettprosenten min var for lav. Nå er den forandret og dunene er borte. Anonymkode: 6fd56...7a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #12 Del Skrevet 14. februar 2018 To ting. For det første, husk at det er helt helt normalt å ha hår på kroppen. Vi er tross alt pattedyr, og de fleste av oss skal ha hår på kroppen vår. Noen har masse, noen har lite. Men husk at det ikke er unaturlig i det hele tatt, og hvis du hadde stått like nærme et annet menneske som du står deg selv i speilet hadde du nok sett lignende hårvekst hos andre også. Men for det andre, hvis du likevel ønsker å fjerne det er det helt uproblematisk. Barbering av hår gjør IKKE at det på magisk vis kommer tilbake mer eller tykkere eller i en annen form. Men det kan virke sånn den første tiden hårene kommer tilbake, pga. måten hårene har blitt beskjært på. Akkurat dette problemet har du ikke hvis du ønsker å vokse. Ønsker du å vokse hår, vil roten bli dratt ut i tillegg, og det vil ta lang tid for roten å komme tilbake før den til slutt begynner å gro et helt nytt lite hår. En trend som mange skjønnhetsguruer på Youtube gjør for tiden er å barbere ansiktet sitt for dun. De fleste bruker sånne små øyenbrynskniver eller lignende. Fjerner du dunene i ansiktet, også hvis du ikke har kjempemye fra før, vil visst huden din føles og se kjempeglatt og fin ut. Her er en morsom og uhøytidelig video av Jenna Marbles du kan se, hun forklarer litt kjapt om det. Her er en litt mer seriøs video som forklarer det nøye. Anonymkode: 7434c...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg bruker hårfjerningskrem beregnet for ansiktet som jeg kjøper på Vita. Jeg har mye «dun» og selv om det er lyse dun så vises de veldig godt. Har også prøvd barbering men det ble for brutalt for huden og så veldig rart ut når det begynte å vokse ut igjen IKKE under noen omstendigheter må du bruke vanlig hårfjerningskrem beregnet for kropp. Den for ansiktet er mildere og har likevel kort virketid. Jeg har typisk «allergihud» men reagerer ikke på den jeg bruker Anonymkode: beed4...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Del Skrevet 14. februar 2018 Barberer de jeg. Da sitter også sminken finere. Det er kun når jeg skal sminke meg skikkelig at jeg barberer det bort siden sminken sitter finere da. Hårene vokser jo likt ut igjen, dette er tross alt ikke tykke legghår. Og det vokser MYE saktere enn legghår. Barber det vekk og føl på lettelsen. Dun kommer ut som dun. Du får ikke skjegg. (Hår blir ikke tykkere av barbering uansett. Det lages bare en unaturlig kant på håret som gjør at det stikker. Napper du det ut vokser det normalt, som før, ut igjen) Anonymkode: e065b...ef0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VET Skrevet 14. februar 2018 #15 Del Skrevet 14. februar 2018 Farg de kullsvarte. Own dat shit! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alphamale Skrevet 14. februar 2018 #16 Del Skrevet 14. februar 2018 OBS! Dere som sliter med dun: dette er i all hovedsak fordi dere har for lav fettprosent og får i dere for lite næring. Dette vet jeg alt om og har hatt svært lav fettprosent selv. Komplikasjonene fjernet seg selv når jeg ble «frisk». Dette er en beskyttelsesmekanisme fra kroppens side fordi hår/dunet skal hindre for mye varmetap for å spare på forbrenningen for å holde kroppen varm. Jeg regner med mange også fryser fort og mye ellers. Med mindre du har en sjelden hudsykdom så må du Få i deg nok næring slik at du har nok fett på kroppen til at kroppen slipper å produsere dun på steder normalvektige ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 14. februar 2018 #17 Del Skrevet 14. februar 2018 Bruker voks og øyenbrynsskjærer på overleppa, vokser tilbake som vanlig dun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #18 Del Skrevet 14. februar 2018 Går over ansiktet med epilatoren, raskt og enkelt. Anonymkode: e8d46...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Del Skrevet 3. mai 2022 On 2/14/2018 at 5:04 AM, Alphamale said: OBS! Dere som sliter med dun: dette er i all hovedsak fordi dere har for lav fettprosent og får i dere for lite næring. Dette vet jeg alt om og har hatt svært lav fettprosent selv. Komplikasjonene fjernet seg selv når jeg ble «frisk». Dette er en beskyttelsesmekanisme fra kroppens side fordi hår/dunet skal hindre for mye varmetap for å spare på forbrenningen for å holde kroppen varm. Jeg regner med mange også fryser fort og mye ellers. Med mindre du har en sjelden hudsykdom så må du Få i deg nok næring slik at du har nok fett på kroppen til at kroppen slipper å produsere dun på steder normalvektige ikke har. Jeg har hverken lav fettprosent, hudsykdom, pcos, eller næringsmangel, men har fortsatt dun i fjeset. Jeg har dog underliggende kronisk nevrologisk sykdom som gjør at jeg fryser en del, men det er ikke relatert til noen av punktene du nevner her. Anonymkode: 8179e...041 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg barberer fordi jeg er for meg at det er mest hudvennlig, slev om det er noe drit at det komme tilbake igjen ganske fort. Lurer på bedre løsninger selv. Jeg har nappa, men er redd jeg har fått litt ujevn hud av det. Anonymkode: 73f06...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå