Gå til innhold

Jeg ønsker å varsle. Tidligere lærer, jobber nå som førerlærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en svært spesiell vikarlærer. Han stirret alltid på puppene mine og var generelt ekkel sånn sett.

Han lærte oss i 8. klasse om aliens, den mørke siden av månen, om korrupsjon høyt i systemet, om konspirasjonsteorier om 911 osv. Han fikk etterhvert ikke undervise mer men jeg vet ikke hvorfor han aldri kom tilbake som lærer hos oss. klassen elsket timene hans. Dette synes jeg er veldig kritikkverdig i seg selv. Å overkjøre planlagt undervisning i samfunnsfag og engelsk eller musikk  og undervise noe heeeelt på siden. Videre synes jeg det er kritikkverdig å proppe små uskyldige huer full av vås. Vi var i puberteten og det siste vi trengte der og da var mistro til systemet og at myndigheten lyver og konspirerer.

Tingen er at jeg var spesielt utsatt. Familien min var alkoholisert og jeg havnet fort i ett miljø som ikke var bra. Han fanget meg opp og sendte meg meldinger på facebook. Jeg har en laaang Chat hvor han starter samtalene med "hei baby" hvor han skriver tips om kjente konspiteoretikere som retiredafb og linker til forum for "fritenkere" som han skriver. Han fanget opp at jeg drev med rus. Han rådet meg til å få meg en kjæreste og ruse meg på kåtskap istedet. (hvorfor ikke varsle barnevernet etc.? Jeg kunne ønske noen tok tak i meg på det tidspunktet. Føler meg veldig svakt stilt i samfunnet nå) Han hadde en ekkel slibrig undertone... Han skrev noe om at grisete tanker har vel ikke du i hodet? Så svarte jeg "hvordan vet du hva jeg tenker. Jeg er den største grisen av oss alle" hvor han da svarer: ja, jeg vet hvordan du har det, da jeg var på din alder så klarte jeg ikke tenke på annet..

Han la meg inn i en fyllegruppe på facebook for musikken hans. Han er nemlig både skuespiller og musiker. Han skrev da at jeg ikke måtte si det til noen fordi han ikke ønsket hele lærværelset på ungdomsskolen etter seg. Han tar kontakt med meg gjennom flere år.

Det ble aldri noe mer fysisk enn at han brukte øynene sine. Jeg må innrømme at som 13 år var det spennende å oppdage sin seksuelle "makt" over det mannlige kjønn. så jeg passet på å vise meg frem for han fordi jeg fant det pirrende. Tok på meg dyp utringning og sminket meg flott. jeg var altså 13-15 år. Og parallelt ble jeg bedømt av min reguleringstannlege. Jeg hadde med andre ord stor belastning som ung jente uten stabilt hjem.

Denne mannen jobber nå som kjørelærer. 

Jeg har bevis på alle de tingene han har skrevet til meg og mye mer enn hva jeg har skrevet opp her.  Han har holdt kontaktet mange år etter videregående.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: e26a1...754

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble parallelt befølt av min reguleringstannlege skulle det at. TS 

Skrevet

Han har ikke rørt deg en gang? Uff, #metoo.

Anonymkode: 6d5e9...7ae

• Liker 9
Skrevet

Slik du skriver er det jo mest du selv som har vært ute etter oppmerksomhet her også så du henge noen ut fordi du var usikker på deg selv og ville ha bekreftelse? :klo:

Anonymkode: f5cf1...d7a

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke rørt deg en gang? Uff, #metoo.

Anonymkode: 6d5e9...7ae

Synes du ikke det er kritikkverdig at en mannlig lærer på over 50 kaller 13åringer baby? At han sier han gjerne skulle vært på samme sted med den senere 15 år gamle jenta og spandert øl på henne?

• Liker 7
Skrevet

Jeg regnet egentlig med at dere ville henge dere opp i det med at jeg følte noe pirrende. 

Men han var den som 95% av gangene startet samtalene. Er det virkelig lov til å ha privat kontakt med elever og tidligere elever?

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye av dette foregikk mens han var ansatt i skolen og du var en elev? 

Jeg sier ikke at det han har gjort ikke er feil, for det er det jo, men slike saker kan jo i ettertid være vanskelig å bevise. Selv om du har chatlogger kan jo disse bli ganske tynne så lenge det er hentet ut av kontekst. 

At han underviste rare opplegg er jo mer en sak mellom han og tidligere arbeidsgiver. Så lenge arbeidsforholdet er avsluttet har det nok ikke så mye å si. 

Anonymkode: 33b0b...e2e

• Liker 1
Skrevet

Hadde han stadig vært lærer ved en skole ville jeg varslet skolen, men siden han nå jobber som kjørelærer blir det noe annet igjen.  Jeg vet ikke helt hvor du skulle varslet hen slik det er nå.

Skrevet

Han kom tilbake i 10. klasse. Da underviste han innenfor tema, og var forsiktig med å snakke om konspirasjoner. 

Men jeg tror han drev ned noe musikkprosjekt med noen av de andre elevene gjennom alle årene så mulig han var ansatt hele tiden.

Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Hadde han stadig vært lærer ved en skole ville jeg varslet skolen, men siden han nå jobber som kjørelærer blir det noe annet igjen.  Jeg vet ikke helt hvor du skulle varslet hen slik det er nå.

Jeg tenkte litt på det at denne fyren fortsatt jobber med unge.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en svært spesiell vikarlærer. Han stirret alltid på puppene mine og var generelt ekkel sånn sett.

Han lærte oss i 8. klasse om aliens, den mørke siden av månen, om korrupsjon høyt i systemet, om konspirasjonsteorier om 911 osv. Han fikk etterhvert ikke undervise mer men jeg vet ikke hvorfor han aldri kom tilbake som lærer hos oss. klassen elsket timene hans. Dette synes jeg er veldig kritikkverdig i seg selv. Å overkjøre planlagt undervisning i samfunnsfag og engelsk eller musikk  og undervise noe heeeelt på siden. Videre synes jeg det er kritikkverdig å proppe små uskyldige huer full av vås. Vi var i puberteten og det siste vi trengte der og da var mistro til systemet og at myndigheten lyver og konspirerer.

Tingen er at jeg var spesielt utsatt. Familien min var alkoholisert og jeg havnet fort i ett miljø som ikke var bra. Han fanget meg opp og sendte meg meldinger på facebook. Jeg har en laaang Chat hvor han starter samtalene med "hei baby" hvor han skriver tips om kjente konspiteoretikere som retiredafb og linker til forum for "fritenkere" som han skriver. Han fanget opp at jeg drev med rus. Han rådet meg til å få meg en kjæreste og ruse meg på kåtskap istedet. (hvorfor ikke varsle barnevernet etc.? Jeg kunne ønske noen tok tak i meg på det tidspunktet. Føler meg veldig svakt stilt i samfunnet nå) Han hadde en ekkel slibrig undertone... Han skrev noe om at grisete tanker har vel ikke du i hodet? Så svarte jeg "hvordan vet du hva jeg tenker. Jeg er den største grisen av oss alle" hvor han da svarer: ja, jeg vet hvordan du har det, da jeg var på din alder så klarte jeg ikke tenke på annet..

Han la meg inn i en fyllegruppe på facebook for musikken hans. Han er nemlig både skuespiller og musiker. Han skrev da at jeg ikke måtte si det til noen fordi han ikke ønsket hele lærværelset på ungdomsskolen etter seg. Han tar kontakt med meg gjennom flere år.

Det ble aldri noe mer fysisk enn at han brukte øynene sine. Jeg må innrømme at som 13 år var det spennende å oppdage sin seksuelle "makt" over det mannlige kjønn. så jeg passet på å vise meg frem for han fordi jeg fant det pirrende. Tok på meg dyp utringning og sminket meg flott. jeg var altså 13-15 år. Og parallelt ble jeg bedømt av min reguleringstannlege. Jeg hadde med andre ord stor belastning som ung jente uten stabilt hjem.

Denne mannen jobber nå som kjørelærer. 

Jeg har bevis på alle de tingene han har skrevet til meg og mye mer enn hva jeg har skrevet opp her.  Han har holdt kontaktet mange år etter videregående.

Hva ville dere gjort?

Mannen jobber som kjørelærer og du bør enten oppsøke psykolog eller holde disse tingene for deg selv.

Anonymkode: b67ac...128

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen jobber som kjørelærer og du bør enten oppsøke psykolog eller holde disse tingene for deg selv.

Anonymkode: b67ac...128

hvorfor trenger jeg psykolog.?

Skrevet

Hvis du skal varsle ang noens opførsel, så hva med å starte med tannlegen som befølte deg ?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Nobile skrev:

Hvis du skal varsle ang noens opførsel, så hva med å starte med tannlegen som befølte deg ?

Han er anmeldt men stakk fra landet så saken ble henlagt.

Skrevet

Om læreren ville jeg helt klart varslet hvis han fortsatt jobbet på ungdomsskole, men førelærer blir litt annerledes, jeg vet ikke helt hvem du skal varsle eller hva slags konsekvenser det kan få da.

Uansett må jeg si at dette var utrolig upassende oppførsel og selv om du "var med på det" skal ikke en voksen mann holde på sånn med 13-åringer.

Anonymkode: 1e170...d9d

Skrevet

Gud hjelpe meg...

Anonymkode: 1e19d...5ba

• Liker 1
Skrevet

Upassende oppførsel, men det er forferdelig ødeleggende for reelle overgrepsoffer at det skal svømme over av "han så på meg ekkelt" varsler. Fyren var uegnet som lærer, uten tvil, men vi kan ikke ha et samfunn der menn knapt kan være i et rom med noen av det andre kjønn uten at det blir sak av det.

Anonymkode: c7c7a...f25

• Liker 2
Skrevet

Nei. Han har ikke forgrepet seg på det, og han jobber heller ikke ved skolen.

Anonymkode: 1d139...a4a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Upassende oppførsel, men det er forferdelig ødeleggende for reelle overgrepsoffer at det skal svømme over av "han så på meg ekkelt" varsler. Fyren var uegnet som lærer, uten tvil, men vi kan ikke ha et samfunn der menn knapt kan være i et rom med noen av det andre kjønn uten at det blir sak av det.

Anonymkode: c7c7a...f25

Jo, jeg håper faktisk det. Så kan man se hvor denne galskapen bar hen.

Anonymkode: 1e19d...5ba

Gjest NotNaomi
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du skriver er det jo mest du selv som har vært ute etter oppmerksomhet her også så du henge noen ut fordi du var usikker på deg selv og ville ha bekreftelse? :klo:

Anonymkode: f5cf1...d7a

Hun var et barn og han en voksen mann.Håper at du selv er veldig ung som ikke skjønner hva som er normal voksen adferd her.Er du voksen,så syns jeg du er ufattelig dum og uvitende,og håper at du ikke har noe med ungdom å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...