Gå til innhold

Barnet mitt vil ikke sove!

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hvor lenge har det pågått? Har det alltid vært sånn? Og gir dere alltid etter?

Vår har sånne perioder ved utviklingssprang og man må bare være staere enn barnet. I de verste periodene så la vi oss på gulvet til han ga opp. I starten pågår hylingen en stund, men blir kortere og kortere for hver dag vi ikke gir han oppmerksomhet og tar han opp og denne gangen varte det i 2 uker. 

Han har også bamse som lysr og spiller rolig musikk samt en nattlampe som spiller og lyser med Ole Brumm i taket som roer han ned veldig.

OT: Kan du linke til bilder av bamsen og nattlampen? 

Anonymkode: a19f5...c17

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! 

Anonymkode: a19f5...c17

Bare hyggelig 😊

Skrevet
2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hvor lenge har det pågått? Har det alltid vært sånn? Og gir dere alltid etter?

Vår har sånne perioder ved utviklingssprang og man må bare være staere enn barnet. I de verste periodene så la vi oss på gulvet til han ga opp. I starten pågår hylingen en stund, men blir kortere og kortere for hver dag vi ikke gir han oppmerksomhet og tar han opp og denne gangen varte det i 2 uker. 

Han har også bamse som lysr og spiller rolig musikk samt en nattlampe som spiller og lyser med Ole Brumm i taket som roer han ned veldig.

Kan ikke huske helt nøyaktig. Vi har tatt det opp med HS og, som sier at dette er helt normalt og at det kan vare til barnet er rundt 2 år. Tenker bare at det kanskje kan være lurt å ta tak i det nå, for vi blir jo slitne av det alle tre. Har ikke alltid gitt etter, men skal innrømme at det har blitt litt sånn nå de siste ukene fordi vi er slitne. Jeg har søsken med spesielle behov og foreldrene mine har derfor vært med på søvngruppe(?) så har fått litt tips fra de nylig og, blant annet det med å legge seg inn på rommet og være mer sta enn barnet og vente til barnet gir opp. Tenker jo det at så lenge man er der inne er det jo litt greit, fordi barnet er jo tross alt ikke alene å hyler.

Mener jeg skrev det en plass her, men hun sover bare en lur om dagen, noe annet er umulig å få til. Da sover hun fra 11-12 til 13-14.

Tusen takk for svar og tips!

Anonymkode: 1e8b8...7f1

Gjest GoldenLioness
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske helt nøyaktig. Vi har tatt det opp med HS og, som sier at dette er helt normalt og at det kan vare til barnet er rundt 2 år. Tenker bare at det kanskje kan være lurt å ta tak i det nå, for vi blir jo slitne av det alle tre. Har ikke alltid gitt etter, men skal innrømme at det har blitt litt sånn nå de siste ukene fordi vi er slitne. Jeg har søsken med spesielle behov og foreldrene mine har derfor vært med på søvngruppe(?) så har fått litt tips fra de nylig og, blant annet det med å legge seg inn på rommet og være mer sta enn barnet og vente til barnet gir opp. Tenker jo det at så lenge man er der inne er det jo litt greit, fordi barnet er jo tross alt ikke alene å hyler.

Mener jeg skrev det en plass her, men hun sover bare en lur om dagen, noe annet er umulig å få til. Da sover hun fra 11-12 til 13-14.

Tusen takk for svar og tips!

Anonymkode: 1e8b8...7f1

Skjønner det er slitsomt. Vår er sta som f og jeg tror naboene trodde vi stakk han med høygaffel eller noe 🙈😅 Han hyler som en sirene. 

Det er også viktig at du ikke henger over sengen, snakker eller gir øyekontakt. Min kan roe seg, men fanger han blikket mitt så starter han opp igjen med megavræl🙈 Jeg setter meg med ryggen til og da roer han seg mye fortere.

Noen ganger går det over til reell gråt(merker forskjell på trassgråting og når han er oppriktig lei seg) og da tar vi han opp roer han og på an igjen. Noen ganger kreves det å la han sitte litt på fanget, men uten tull, dulling eller underholdning.

Men prinsippet om at vi ikke forlater soverommet hans og det skal være dørgende kjedelig.

Pappa satt med han sånn her om dagen og da gikk han faktisk til seng selv og sovnet 😅

Men stahet er nøkkelordet for vår del. 

Hold ut! Det blir bedre❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...