Gå til innhold

Å ikke få det hotellrommet man ha betalt for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere som singel-reisende opplevd å bli tildelt det aller trangeste rommet på hotellet selv om dere har betalt for et dyrere rom? Jeg har opplevd det flere ganger og nå er jeg lei! Blir like skuffa hver gang. Jeg husker ikke alltid detaljene i hva jeg bestilte og betalte for, men etterpå, når jeg sjekker hotellets hjemmesider etter at jeg har kommet hjem, kan jeg se at jeg fikk økonomirommet med 120 seng, mens jeg feks betalte for større dobbeltom. 

Hvordan unngå å bli tildelt en lavere standard bare fordi man reiser alene?

Anonymkode: ca788...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Si i fra. 

Endret av Bottega
  • Liker 6
Skrevet

Ha med deg bekreftelsen på telefon eller papir, og klag dersom du ser at du ikke har fått det du har betalt for. Det er så enkelt.

Anonymkode: 47472...89e

• Liker 4
Skrevet

Klag i det du får rommet. Gå opp, sjekk at rommet er som du bestilte, og gå umiddelbart ned og klag om du ikke får det du har betalt for. 

Det nytter jo ikke å sjekke dette etter du har kommet hjem... 

Anonymkode: 6db51...47d

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleide å tilby større enerom med 120 seng til enslige som bestilte dobbeltrom. 

De fikk en mindre lenestol, litt mindre rom i kvadratmeter, men dobbeltrommene hadde som regel to enkeltsenger stående løst inntil hverandre, så 120 var bedre og bredere å ligge i for én. 

Anonymkode: f77de...573

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å tilby større enerom med 120 seng til enslige som bestilte dobbeltrom. 

De fikk en mindre lenestol, litt mindre rom i kvadratmeter, men dobbeltrommene hadde som regel to enkeltsenger stående løst inntil hverandre, så 120 var bedre og bredere å ligge i for én. 

Lurt, det er sånn man får dem tilbake. De hadde bestilt enkeltrom om det var det de ville ha

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat det jeg ikke vil ha. Mindre rom blir fort stusselige. Jeg foretrekker å få to enkeltsenger inntil hverandre, selv om jeg bare bruker den ene halvdelen. Rommene er også større da, og det er viktigere.

Nå siste bestilte jeg 3.mannsrom med sofa (det var det siste rommet de hadde), men fikk et mye mindre rom uten sofa, men med 3 senger riktignok. Det blir sånn faen, men man orker ikke å gå ned og krangle på den sofaen heller. 

Jeg lurer på om det er noen triks i boka man må lære seg for å unngå å bli lurt. For eksempel, noen hoteller spør etter kundekort. Når jeg sier nei, mistenker jeg at jeg blir tildelt et dårligere rom fordi de antar at jeg ikke er tilbakevendende kunde.

Skrevet

Du kan jo si når du sjekker inn at "hei, jeg har bestilt sånn og slik rom for i natt", i stedet for å bare si du har bestilt rom. Så vet de at du vet hva du har bestilt. 

Og så må du jo klage, der og da. Om du bare lar det fare og sitter og irriterer deg, kommer de jo unna med det. 

Senest i helgen var jeg nede i resepsjonen og insisterte på å få nytt rom, to ganger. Samboeren ble litt flau over meg, men altså, har jeg bestilt rom med en viss standard, så skal jeg faen meg ha det også, og ikke sitte og irritere meg bare fordi det er "flaut" å klage. 

• Liker 1
Skrevet

Ja men, det skal ikke være nødvendig å klage. Jeg skal få det jeg har betalt for. basta.

Når vi er 2 som reiser har jeg aldri opplevd dette, men når jeg reiser alene, jadda..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo si når du sjekker inn at "hei, jeg har bestilt sånn og slik rom for i natt", i stedet for å bare si du har bestilt rom. Så vet de at du vet hva du har bestilt. 

Og så må du jo klage, der og da. Om du bare lar det fare og sitter og irriterer deg, kommer de jo unna med det. 

Senest i helgen var jeg nede i resepsjonen og insisterte på å få nytt rom, to ganger. Samboeren ble litt flau over meg, men altså, har jeg bestilt rom med en viss standard, så skal jeg faen meg ha det også, og ikke sitte og irritere meg bare fordi det er "flaut" å klage. 

Det kunne være en løsning, ja, å presisere ved ankomst hva slags rom jeg skal ha!

Skrevet

Ja men, det skal ikke være nødvendig å klage. Jeg skal få det jeg har betalt for. basta.

Når vi er 2 som reiser har jeg aldri opplevd dette, men når jeg reiser alene, jadda..

Skal ikke være nødvendig, nei, men det er det nå da altså... Og jeg har opplevd det både når jeg har reist med samboer og når jeg reiser alene. Så det er ikke en singelgreie. 

Skrevet

Når du reiser alene, trenger du ikke stort rom. Ingen ting å sutre for.

Anonymkode: a7495...8d3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke være nødvendig, nei, men det er det nå da altså... Og jeg har opplevd det både når jeg har reist med samboer og når jeg reiser alene. Så det er ikke en singelgreie. 

Hm. Føler at hotellene tenker det er lurere å dytte single meg inn på et lite rom slik at dobbeltrommet er ledig hvis et par skulle dukke opp. 

Skrevet

Dette handler ikke om det, det handler om hva man har bestilt og betalt for!

Anonymkode: c26d7...e27

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal ha det jeg har betalt for. Et dobbeltrom av vanlig standard. Intet mindre.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ha det jeg har betalt for. Et dobbeltrom av vanlig standard. Intet mindre.

Bare du får det du har "krav" på, kan de andre sove på en benk i parken? Jaja, vi ser vel litt forskjellig på dette, da.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare du får det du har "krav" på, kan de andre sove på en benk i parken? Jaja, vi ser vel litt forskjellig på dette, da.

Man har da krav på det man betaler for!! :scorpis:

Anonymkode: c26d7...e27

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man som single har bestilt og betalt for 1,75 liter melk så må man pent ta til takke med en literskartong dersom det dukker opp ett par eller en familie som trenger mer melk uten å bli tilbudt noen form for kompensasjon eller tilbakebetaling? :klo:

• Liker 5
Skrevet

Ta med deg papirene (gjerne på engelsk) og se at du får det du har bestilt. Når du sjekker inn sier du "jeg har bestilt et superior dobbeltrom" for å understreke at du SKAL ha dette rommet. Hvis du likevel får noe annet må du gå ned og klage. 

Anonymkode: 7d4af...b37

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...