Gå til innhold

Hvorfor gjør det så vondt at han valgte en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på med en fyr - av og på i over 1 år. De periodene som var bra var helt fantastiske og jeg tror han hadde ganske mye følelser. (Mulig jeg bare innbiller meg det). Så ble han kald og trakk seg vekk. Han har begrunnet dette med at han ikke ville ha dame. Jeg var hodestups forelska og var villig til å gjøre alt for han. Så til slutt orka jeg ikke mer og avslutta det. 5 mnd senere var han i et forhold. Vi hadde litt kontakt i de 5 mnd og jeg hører fortsatt fra han innmellom. Det gjør så ufattelig vondt! Hvorfor valgte han hu og ikke meg? Jeg har så mange spørsmål jeg vet jeg aldri vil få svar på. Jeg klarer liksom ikke å innse at det aldri vil bli oss! Noen ganger er jeg glad for det, andre ganger blir jeg kjempe sint og noen ganger lei meg. Er så mye følelser jeg ikke klarer å kontrollere. Og nå er det 7-8 mnd siden jeg avslutta det, men fortsatt kjenner jeg på alle disse følelsene. Blir jo smågal av det. Noen som har noen tips? Jeg har møtt andre i etterkant men ingen gir meg de samme følelsene som han gjorde

Anonymkode: 0537b...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo du som avsluttet det. Hva mener du da? At han skulle ventet til du ble klar igjen?

Anonymkode: 91ae8...f65

Skrevet

Det der vet jeg er vanskelig for jeg har det sånn selv akkurat nå, TS.. Føler jeg har pådradd med psykose heller enn kjærlighet :( Det mest rasjonelle er nok å kutte fyren helt men det er så vanskelig - han er sjelden vare og det gjør så utrolig vondt at han ikke vil ha meg :(

Hvordan skal man egentlig unngå å bli gal av dating?

Anonymkode: 95213...676

Skrevet

Man kan ikke alltid styre hjertet! Min mann var ganske nylig (under året) gått ut av et ekteskap da han traff meg, og hadde intensjon om å være singel lenge.  Han hadde likevel holdt på med en dame noen måneder, men hadde fortalt henne at han ikke var ute etter et forhold. Det var hun inneforstått med, påsto hun. Så traff han meg, og det var omtrent kjærlighet ved første møte. Iallefall for ham. (Jeg trengte litt mer tid.) 

Det var ikke noe han hadde forventet eller planlagt, men når det skjer så skjer det. 

Kvinnen han hadde holdt på med følte seg da svært lurt, og ringte og meldte flere ganger, for å få svar på hvorfor. Hun var jo både yngre og penere enn meg, påsto hun faktisk selv. :)

Som nevnt, man kan ikke styre hjertet. Hvorfor han falt for meg, og ikke henne, er et av livets mysterier, og det betyr ikke at jeg er bedre enn henne på noen måter, det var bare ett eller annet ved meg som han ble forelsket nok i til at planen om å være singel blåste bort. Han løy ikke til henne, for det var slik han tenkte og følte, men så skjedde det noe som endret det. 

Det er aldri en god følelse å bli valgt bort, men jeg tror man må tenke at det ikke er noe galt med deg fordi noen faller for noen andre, og ikke deg. Da var det bare ikke den rette for deg, selv om det kan føles slik. For vil man egentlig ha en som ikke vil ha deg like mye? 

Anonymkode: dbd80...de5

• Liker 3
Skrevet

Underskriver de to svarene du har fått. 

Det er ikke alle man passer sammen med. 

Anonymkode: d0bd1...167

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke alltid styre hjertet! Min mann var ganske nylig (under året) gått ut av et ekteskap da han traff meg, og hadde intensjon om å være singel lenge.  Han hadde likevel holdt på med en dame noen måneder, men hadde fortalt henne at han ikke var ute etter et forhold. Det var hun inneforstått med, påsto hun. Så traff han meg, og det var omtrent kjærlighet ved første møte. Iallefall for ham. (Jeg trengte litt mer tid.) 

Det var ikke noe han hadde forventet eller planlagt, men når det skjer så skjer det. 

Kvinnen han hadde holdt på med følte seg da svært lurt, og ringte og meldte flere ganger, for å få svar på hvorfor. Hun var jo både yngre og penere enn meg, påsto hun faktisk selv. :)

Som nevnt, man kan ikke styre hjertet. Hvorfor han falt for meg, og ikke henne, er et av livets mysterier, og det betyr ikke at jeg er bedre enn henne på noen måter, det var bare ett eller annet ved meg som han ble forelsket nok i til at planen om å være singel blåste bort. Han løy ikke til henne, for det var slik han tenkte og følte, men så skjedde det noe som endret det. 

Det er aldri en god følelse å bli valgt bort, men jeg tror man må tenke at det ikke er noe galt med deg fordi noen faller for noen andre, og ikke deg. Da var det bare ikke den rette for deg, selv om det kan føles slik. For vil man egentlig ha en som ikke vil ha deg like mye? 

Anonymkode: dbd80...de5

Veldig godt skrevet, og helt essiensielt.. spesielt den uthevede biten! 

Anonymkode: e52c7...a72

Skrevet

Det gjør veldig vondt å føle seg avvist! Han var lunken og du gjorde et tøft og bra valg ved å avslutte det. Mange hadde nok ventet på at han skulle bli klar. Det at han fant seg en ny dame kort tid etter, blir som en tydelig bekreftelse på at han ikke syntes du var bra nok. Da gjør det ekstra vondt. Tenk at du ikke ønsker å være sammen med en som ikke vil ha deg 100%. Ikke tenkt at det er noe feil ved deg. Du kan være et fantastisk menneske selv om du ikke var riktig for akkurat ham.

Skrevet
1 time siden, ESFP skrev:

Det gjør veldig vondt å føle seg avvist! Han var lunken og du gjorde et tøft og bra valg ved å avslutte det. Mange hadde nok ventet på at han skulle bli klar. Det at han fant seg en ny dame kort tid etter, blir som en tydelig bekreftelse på at han ikke syntes du var bra nok. Da gjør det ekstra vondt. Tenk at du ikke ønsker å være sammen med en som ikke vil ha deg 100%. Ikke tenkt at det er noe feil ved deg. Du kan være et fantastisk menneske selv om du ikke var riktig for akkurat ham.

Jeg vet om mange fantastiske mennesker, men alle av de er ikke riktig for meg/passer sammen. 

Det gjelder sikkert for ts også

Anonymkode: d0bd1...167

Gjest NotNaomi
Skrevet

Du har sikkert valgt bort noen du også Ts? Det tror jeg vi alle gjør samtidig som vi velger noen andre.

Det handler jo ikke om at en ikke er bra nok! Har avvist noen som er helt ålreite personer.Har blitt valgt bort også,men det handler ikke om hvem de/vi er! Det handler om å finne noen "alt"stemmer med.Følelser og kjemi.

Hadde en bare kunne valgt ut fra "fornuft" så hadde det blitt såre enkelt.Og det er det ikke fordi fornuft alene ikke handler om følelser og den berømmelige kjemien:-)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor valgte han hu og ikke meg? 

Anonymkode: 0537b...fa3

Antagelig bare fordi hun satt strengere grenser enn deg. Men det er ikke som hun har fått noen bedre kjæreste enn det du gikk glipp av. Du ville nok heller ikke likt at kjæresten holdt kontakt med gamle flammer bak din rygg, sånn som han gjør når han kontakter deg i blant. Det der der er ingen bra fyr. Det er en player.

Anonymkode: 16fbd...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...