AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Nå vil banken min slutte med legitimasjon med bilde. Hva gjør man da hvis man hverken er student eller har førerkort? Man kan vel ikke akkurat går rundt med pass? I gamle dager var det noe som het postverkets identitetskort som alle kunne få men det er det vel slutt på? Hva bruker dere? Vet dere om noen banker eller andre som har ID-kort med bilde? Anonymkode: 6e4ef...6c0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Postens ID kort er det slutt på. De fleste banker kan tilby kort med bilde mot et gebyr, men man får det ikke automatisk. Ellers så må du bruke pass om du ikke har førerkort. Er heldigvis ikke så lenge før vi får ID kort som i andre land har jeg hørt. Anonymkode: 1e3b7...107
_popcorn_ Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Postens ID kort er det slutt på. De fleste banker kan tilby kort med bilde mot et gebyr, men man får det ikke automatisk. Ellers så må du bruke pass om du ikke har førerkort. Er heldigvis ikke så lenge før vi får ID kort som i andre land har jeg hørt. Anonymkode: 1e3b7...107 Det har jeg også hørt! Første gang var vel i 2012, der dem sa lanseringsdatoen skulle være 1 januar 2013. Deretter har dem vel kommet med nye datoer for lansering ca hvert halvår. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Du kan bytte til en bank som har bilde på bankkortene.. Anonymkode: 67041...cd5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 On 13.2.2018 at 2:54 PM, AnonymBruker said: Du kan bytte til en bank som har bilde på bankkortene.. Anonymkode: 67041...cd5 Kan du nevne noen eksempler på banker som har bilde på bankkortet? Jeg vet ikke om noen. Anonymkode: 6e4ef...6c0 1
Munchlax Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du nevne noen eksempler på banker som har bilde på bankkortet? Jeg vet ikke om noen. Anonymkode: 6e4ef...6c0 Jeg fikk nytt bankkort med bilde ifjor, og jeg bruker DnB. Samboer har Nordea og han har også bilde. Han måtte riktignok be om det siden han ikke har førerkort, men jeg fikk det automatisk.
gobbledigook Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 (endret) Id-kortene kommer i april, om jeg ikke husker feil. Kanskje du klarer å holde ut med pass frem til da? Jeg fikk nytt bankkort fra DnB i fjor med bilde på, men vet også om folk som har dnb uten bilde. Endret 14. februar 2018 av gobbledigook 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du nevne noen eksempler på banker som har bilde på bankkortet? Jeg vet ikke om noen. Anonymkode: 6e4ef...6c0 Sparebank1. Jeg har dem og bildet på kortet. Anonymkode: 962c5...148
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 Du kan opprette en konto i en bank og få tilhørende kort, uten å bruke den til noe annet enn ID. Det gjorde jeg da jeg var under 18 og ikke hadde førerkort eller bilde på bankkortet. Anonymkode: 5f354...80a
FantasDick Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du nevne noen eksempler på banker som har bilde på bankkortet? Jeg vet ikke om noen. Anonymkode: 6e4ef...6c0 Nordea har. Jeg bestilte nytt kort for ikke så lenge siden og da spurte han på chaten om han skulle bruke bildet de har liggende.
Gjest making.a.mess Skrevet 14. februar 2018 #11 Skrevet 14. februar 2018 Veldig irriterende det med at de sluttet med bilde på bankkortet og alle og enhver vil se leg med bilde. Bare det å bytte et plagg til 50 kr på h&m må man ha leg med bilde til. Hente pakker på posten også. Skal alle uten førerkort gå rundt med pass da? Bytte bank er litt pes.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #12 Skrevet 14. februar 2018 Tusen takk for alle tips om banker med bankkort med bilde. I min bank (Ya-bank) begynner de nå med gebyr på 250,- for et bankkort uten bilde. Jeg får skifte til Nordea eller DnB Anonymkode: 6e4ef...6c0
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 På 13.2.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev: Nå vil banken min slutte med legitimasjon med bilde. Hva gjør man da hvis man hverken er student eller har førerkort? Man kan vel ikke akkurat går rundt med pass? I gamle dager var det noe som het postverkets identitetskort som alle kunne få men det er det vel slutt på? Hva bruker dere? Vet dere om noen banker eller andre som har ID-kort med bilde? Anonymkode: 6e4ef...6c0 Posten id kort er utgått på dato for lenge siden. Enten bytter du bank til noen med bilde på kortet ellers så må du ta passet ditt med deg. Alternativt må du skaffe deg førerkort. Anonymkode: 8f894...f88 2
Gjest O.G. Skrevet 15. februar 2018 #14 Skrevet 15. februar 2018 19 timer siden, gobbledigook skrev: Id-kortene kommer i april, om jeg ikke husker feil. Kanskje du klarer å holde ut med pass frem til da? Jeg fikk nytt bankkort fra DnB i fjor med bilde på, men vet også om folk som har dnb uten bilde. Og hvor hen får man dem hen?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #15 Skrevet 15. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle tips om banker med bankkort med bilde. I min bank (Ya-bank) begynner de nå med gebyr på 250,- for et bankkort uten bilde. Jeg får skifte til Nordea eller DnB Anonymkode: 6e4ef...6c0 De fleste banker begynner å ta sånne gebyr for bankkort med bilde, så snakk med bankene først. Anonymkode: 1e3b7...107
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #16 Skrevet 15. februar 2018 På 14.2.2018 den 20.15, gobbledigook skrev: Id-kortene kommer i april, om jeg ikke husker feil. Kanskje du klarer å holde ut med pass frem til da? Jeg fikk nytt bankkort fra DnB i fjor med bilde på, men vet også om folk som har dnb uten bilde. Det tror jeg ikke før jeg ser det. Og de er vel heller ikke gratis når de en dag kommer? Anonymkode: 8f894...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #17 Skrevet 15. februar 2018 7 timer siden, O.G. skrev: Og hvor hen får man dem hen? På passkontoret eller egne kontor når de endelig får bestemt seg for å sette dette ut i livet. Passene skal også fornyes. Anonymkode: 8f894...f88 2
Gjest O.G. Skrevet 16. februar 2018 #18 Skrevet 16. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: På passkontoret eller egne kontor når de endelig får bestemt seg for å sette dette ut i livet. Passene skal også fornyes. Anonymkode: 8f894...f88 Ok.
applestories Skrevet 17. februar 2018 #19 Skrevet 17. februar 2018 Banken min sluttet med bilde for fem-seks år siden. Jeg har bare latt det gamle kortet bli værende i lommeboken og brukt det som legitimasjon. Har aldri hatt noen problemer med eller fått spørsmål om det. Det kommer nok an på hvor "alvorlig" det du trenger legitimasjon til er - på flyreiser tok jeg med pass.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 Ser ikke krisen med det å gå rundt med pass, ihvertfall hvis man pleier å bruke veske. Har den alltid med, har vel gjort det i over 10år siden jeg alltid har hatt Skandiabanken (som aldri har hatt bilde på kortene). Det irriterer meg også når folk som skal sjekke min ID er overrasket over at det er et pass, hva er greia med at det skal være så sært med å gå med pass? Bruk pass så skjønner folk at det er normalt det også. Anonymkode: feea8...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå