Gå til innhold

Kosttilskudd for forbrenning og dempet søtsug???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er snart 19 år og veier ca 15-20kg for mye. Lurer på om noen har erfaring med tabletter som øker forbrenningen og demper søtsug/konstant matlyst? 

Er klar over alt med sunt kosthold og trening, men føler jeg er litt "stuck" i en vond sirkel, og når jeg innser hvor tung jeg plutselig har blitt så mister jeg all motivasjon. Har en tendens til å trøstespise når jeg er stresset og lei meg, og spiser mer enn jeg egt vil ha, spesielt hvis det er sjokolade ol. 

Har sett på typ grønn kaffe, krom, kelpasan osv, naturlige kosttilskudd som hjelper. Har vært flink til å trene i perioder, problemet mitt og grunnen til at jeg ikke går ned i vekt for øyeblikket er spisingen!

Anonymkode: 3b394...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penger rett ut av vinduet. Ingenting av det du nevner har dokumentert effekt. Da hadde jo overvektige blitt anbefalt å ta det... 

Så nei. Endre kostholdet ditt i stedet. Mer grønnsaker og magre proteinkilder, og færre kaloritette matvarer. 

Anonymkode: d7f11...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett skjerpe deg. Det er ingen snarveier til å lykkes med vektnedgang.

Bruk heller penger på en coach gjennom Entirebody.

Anonymkode: 144a1...79c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er snart 19 år og veier ca 15-20kg for mye. Lurer på om noen har erfaring med tabletter som øker forbrenningen og demper søtsug/konstant matlyst? 

Er klar over alt med sunt kosthold og trening, men føler jeg er litt "stuck" i en vond sirkel, og når jeg innser hvor tung jeg plutselig har blitt så mister jeg all motivasjon. Har en tendens til å trøstespise når jeg er stresset og lei meg, og spiser mer enn jeg egt vil ha, spesielt hvis det er sjokolade ol. 

Har sett på typ grønn kaffe, krom, kelpasan osv, naturlige kosttilskudd som hjelper. Har vært flink til å trene i perioder, problemet mitt og grunnen til at jeg ikke går ned i vekt for øyeblikket er spisingen!

Anonymkode: 3b394...888

Du er drømmekunden for firma som ønsker å loppe kundene sine for penger!

Koffein har en positiv effekt på forbrenningen og krom på søtsuget, ellers anbefaler jeg deg å øke frukt og grønnsaksinntaket, holde deg til minimalt med sukker - spise magre proteinkilder og langsomme karbohydrater.

Når du trener så tren styrke, det øker basalforbrenningen din (hvileforbrenning) for muskler forbrenner mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med lavkarbo, da kan du spise veldig mye godt og likevel gå ned. Det finnes sjokoladekake mix uten sukker fra funksjonell mat hvis søttrangen blir for stor 

Anonymkode: 95f4d...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har erfaring - de virker ikke. 

Kanskje tror du bare at du vet alt om kosthold og trening? Kanskje vet du ikke at å fokusere på sunn mat, og å trene for å gå ned i vekt, er dømt til å mislykkes? Vekta di er underlagt fysiske lover (kalorier inn-ut), men du er også er et menneske med følelser og lyster og preferanser. Hvis du på den ene siden tror at du kan manipulere "forbrenningen" din med piller (som ikke skader deg!), og på den andre siden ikke oppdager at du kan spise mat du liker... at du har full rett til å si nei takk når du er forsynt... at mat ikke fungerer særlig effektivt som trøst og stressmestring... og at du av og til må si nei takk til deg selv, selv om du har lyst på mer... så kommer du til å slite.

Sunn fornuft, gode vaner og selvdisiplin - det virker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...