Gå til innhold

Tabletter for økt forbrenning og dempet matlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 19 år og veier ca 15-20kg for mye. Lurer på om noen har erfaring med tabletter som øker forbrenningen og demper søtsug/konstant matlyst? 

Er klar over alt med sunt kosthold og trening, men føler jeg er litt "stuck" i en vond sirkel, og når jeg innser hvor tung jeg plutselig har blitt så mister jeg all motivasjon. Har en tendens til å trøstespise når jeg er stresset og lei meg, og spiser mer enn jeg egt vil ha, spesielt hvis det er sjokolade ol. 

Har sett på typ grønn kaffe, krom, kelpasan osv, naturlige kosttilskudd som hjelper. Har vært flink til å trene i perioder, problemet mitt og grunnen til at jeg ikke går ned i vekt for øyeblikket er spisingen!

Anonymkode: ec7bd...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke kødde med forbrenningen din ved å bruke tabletter. Snakk heller med en trener eller lege

Anonymkode: 27be6...107

Skrevet

Slike ting kan hjelpe deg, litt. Men, du må uansett leve i kaloriunderskudd, og det er i mat. Slike piller hjelper mest med å minne deg på at du slanker deg. Jeg driver med vektnedgang for tiden, og supplerer med grønn te, både naturlig og i tabletter, og eplesidereddik. Men, det er kaloriunderskuddet som gjør at jeg går ned. 

Så enkelt, og så vanskelig. Husk bare på at mat utgjør kilo, trening strammer opp. Og, for å skremme deg aldeles, for å ikke automatisk legge på seg igjen, så må man leve kontrollert i 1-2 år, minst, etter at man har nådd ønsket vekt.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

, men føler jeg er litt "stuck" i en vond sirkel, og når jeg innser hvor tung jeg plutselig har blitt så mister jeg all motivasjon. Har en tendens til å trøstespise når jeg er stresset og lei meg, og spiser mer enn jeg egt vil ha, spesielt hvis det er sjokolade ol. 

Anonymkode: ec7bd...e73

Du har allerede identifisert ditt eget handlingsmønster og følelser som trigger trøstespising. Det neste du kan gjøre er å legge en slagplan for hvordan du kan håndtere slike situasjoner framover. Det første jeg vil råde deg til er å ikke ha godis og matvarer du gjerne trøstespiser tilgjengelig hjemme. Deretter må du håndtere dine egne følelser på en bedre måte. En enkel ting er å f.eks ta seg et stort glass vann og å sette seg ned og lakke neglene, ta deg et bad, ta en ansiktsmaske og høre på fin musikk eller noe annet som gjør at du både gjør noe aktivt og noe hyggelig for deg selv. Du vil da antagelig oppleve at trangen til å trøstespise går over for den gangen.

På lengre sikt kan det være lurt å begynne å tenke på hva du egentlig vil, hva følelsene dine sier til deg at du burde ta tak i i livet. Det er du som er den viktigste personen i ditt liv, og du skal leve med dine følelser og din kropp hele livet. Du må prioritere deg selv. Men du trenger ikke å fikse opp i alt som er galt med en gang. Begynn et sted, lakk tåneglene, kjøp en ny topp, si til deg selv at du tar vare på deg selv, men på en annen måte en gjennom trøstespising. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde det vært så enkelt som å ta en pille for å gå ned i vekt så hadde ingen vært overvektige. 

Du skriver selv at en av årsakene til overvekten er trøstespising, så her har du jo åpenbart et underliggende problem du bør jobbe med. 

Skrevet

Du bør ikke begynne å tukle med medikamenter som dette, det kan gjøre langt mye mer skade enn nytte. Hold fokus på god mosjon, trening som gjør deg glede (kurs, aktivitet eller rett og slett gåturer) og et sunt kosthold så har du kommet deg langt på vei allerede :-) Snakk gjerne med en PT du stoler på, mange treningssenter tilbyr god oppfølging og et tett samarbeid med sine kunder. Det gjør også vi online-pt'er :-) 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.

Blod, mod

Endret av Blod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...