I Grosny Skrevet 13. februar 2018 #41 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, Spyro skrev: Jeg spurte ikke om andres mening om skyld - jeg vet at det er han som er den skyldige. Forsikringsselskapet vårt er ikke i tvil, men det er hans da han har fortalt løgner om hva som skjedde. Ja, det vil bli tatt videre om de ikke snart tar til vettet og skjønner at historien hans ikke gir mening, og at det er nok bevis at han faktisk har innrømt å ha kjørt inn i en parkert bil. Noe som selvfølgelig ikke er lov Uansett hvor mye han juger så burde saken være klinkende klar. Det var ikke dørene dine som fløy på bilen hans. Dette må forsikringsselskapet ditt klare å fikse. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #42 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, Spyro skrev: Så da mener du vel egentlig at man ikke kan bruke bildørene, da? Og hvis man gjør det så er man egoistisk? For føreren viste ingen tegn til at han skulle ut. Dette blir for dumt! Svar heller på det jeg ber om for å få tatt denne skurken (noe jeg skal) 2 timer siden, puppi skrev: Her er litt av problemet med å diskutere juss, med folk som ikke har noe forhold til juridisk drøfting. Kan du vise til noen lovforskrift eller liknende, som tilsier at man er ansvarlig for egne dører og trafikk rundt? Slik jeg tolker det du sier, så mener du jo at man i praksis bare kan lukke øya under rygging, fordi «andre må jo forstå at en skal rygge og passe på». Snakk om å vri og vrenge på ting a.. Anonymkode: db1b5...939
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #43 Skrevet 13. februar 2018 Forsikringsselskapet forstår selvsagt at han er ansvarlig når han rygger på en parkert bil. Problemet er hvis han påstår at han rygget når kyster faktisk VAR klar, og så åpnet DU døra og skadet den i bilen hans. Da snakker vi nemlig plutselig påstand mot påstand. Den som åpner døra på en bil som er i fart er jo ansvarlig. Så begge påstår at den andre gjør noe ulovlig. Uten videobevis eller upartiske vitner kan det bli vanskelig. Men det burde være mulig for en takstmann å se hvilken versjon som stemmer, mtp hvordan skadene ser ut. Anonymkode: 00b37...d98
Spyro Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #44 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsikringsselskapet forstår selvsagt at han er ansvarlig når han rygger på en parkert bil. Problemet er hvis han påstår at han rygget når kyster faktisk VAR klar, og så åpnet DU døra og skadet den i bilen hans. Da snakker vi nemlig plutselig påstand mot påstand. Den som åpner døra på en bil som er i fart er jo ansvarlig. Så begge påstår at den andre gjør noe ulovlig. Uten videobevis eller upartiske vitner kan det bli vanskelig. Men det burde være mulig for en takstmann å se hvilken versjon som stemmer, mtp hvordan skadene ser ut. Anonymkode: 00b37...d98 Han innrømmer jo at begge dørene mine var åpne, og da sier det seg selv at ikke jeg begynte med åpningen av den første døra etter at han hadde begynt å kjøre. Da hadde jeg jo ikke rukket å åpne dør nr to, og ville mest sannsynlig blitt klemt mellom døra og hengeren. Han sier imot seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #45 Skrevet 13. februar 2018 Kan du dokumentere at han har innrømmet å ha kjørt på bilen din er det jo ikke noen sak. Anonymkode: 7d396...9c5 1
puppi Skrevet 13. februar 2018 #46 Skrevet 13. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Snakk om å vri og vrenge på ting a.. Anonymkode: db1b5...939 «Jeg føler og jeg mener dermed basta » - folk gidder jeg ikke diskutere med. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #47 Skrevet 13. februar 2018 5 timer siden, Spyro skrev: Jeg ønsker paragrafer som er relevante til det å bli påkjørt når man står parkert, og hvilke rettigheter man har. Takker på forhånd Dette sender du en skademelding på til forsikringsselskapet ditt, og de ordner opp. Unntaket er dersom du har IF, da får du mer trøbbel. De forventer at kundene ordner ting selv. En parkert bil er aldri skyld i skade. Det er logisk tenkning og ikke atomforskning. Anonymkode: 54fe1...044 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #48 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, Spyro skrev: Han innrømmer jo at begge dørene mine var åpne, og da sier det seg selv at ikke jeg begynte med åpningen av den første døra etter at han hadde begynt å kjøre. Da hadde jeg jo ikke rukket å åpne dør nr to, og ville mest sannsynlig blitt klemt mellom døra og hengeren. Han sier imot seg selv. Innrømmer han det skriftlig? Ellers er du nemlig like langt.... Anonymkode: 00b37...d98
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #49 Skrevet 13. februar 2018 3 hours ago, Spyro said: Men det er jo ikke uaktsomt å ha åpen dør i et lasteområde hvor ingen biler i nærheten ser ut til å skulle noen plass Og andre tenker at nettopp i et lasteområde der alle bilene bare lastes og kun kan stå i kort tid, så må man regne med at en bil med motoren i gang ved siden av skal en plass. Jeg er for eksempel ikke interessert i skade på min bil, så jeg lukker altså bildørene inntil når jeg står i et slikt område. Shit happens, jeg prøver altså å unngå det. Anonymkode: 2ca52...1ec
Spyro Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #50 Skrevet 13. februar 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og andre tenker at nettopp i et lasteområde der alle bilene bare lastes og kun kan stå i kort tid, så må man regne med at en bil med motoren i gang ved siden av skal en plass. Jeg er for eksempel ikke interessert i skade på min bil, så jeg lukker altså bildørene inntil når jeg står i et slikt område. Shit happens, jeg prøver altså å unngå det. Anonymkode: 2ca52...1ec Nå hadde jeg ikke stått med åpne dører lenge heller en parkert bil har aldri skylda uansett hvor mye du ønsker å kverulere om det. 1
duplexx Skrevet 13. februar 2018 #51 Skrevet 13. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel og ansvar får å lukke dørene, sånn at folk kan kjøre ut, du blokkerer jo veien? Anonymkode: 76d88...965 Hahahaha. Men nettopp. Om noen blokkerer veien så rydder man veien - man meier ikke ned hinderet. Herregud... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå