Gå til innhold

Fører B kjørte inn i min parkerte bil og nekter straffskyld

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ønsker paragrafer som er relevante til det å bli påkjørt når man står parkert, og hvilke rettigheter man har. Takker på forhånd :)

Endret av Spyro
Feil fokus i kommentarfelt.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan lyver han?

Erkjenner han at han dro med seg døren deres?

Eller mener han simpelt hen at det ikke skjedde?

Skrevet

Brak, stoppet akkurat i tide, holdt på å ta med døra??? Kjørte han inn i bilen eller ikke? Ikke godt å få noe fornuftig ut av dette! 

Anonymkode: 0ab59...16f

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, puppi skrev:

Hvordan lyver han?

Erkjenner han at han dro med seg døren deres?

Eller mener han simpelt hen at det ikke skjedde?

Han innrømmer at det skjedde, men mener det er min skyld som sto med åpne dører. Han lyver om at jeg åpnet døra etter at han allerede hadde begynt å kjøre. Hadde dette vært tilfelle så hadde ikke jeg rukket å åpne begge dørene på den siden, og gått bak bilen min for å laste inn varer.

Endret av Spyro
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brak, stoppet akkurat i tide, holdt på å ta med døra??? Kjørte han inn i bilen eller ikke? Ikke godt å få noe fornuftig ut av dette! 

Anonymkode: 0ab59...16f

Han begynte å kjøre ut fra parkeringen når dørene mine sto åpne, og stoppet akkurat tidsnok til at ikke døra vår ble dratt helt av med hengeren hans. Han innrømmer at det skjedde, men mener at det ikke var hans skyld.

Skrevet

Så du han skulle kjøre ut ? , og likevell hadde du  døra åpen ? 

Anonymkode: 76d88...965

Skrevet

Kanskje det er videokameraer der ? 

Anonymkode: f9785...ec3

Skrevet

Hvilke skader fikk bilen din? 

Anonymkode: ef829...adf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du han skulle kjøre ut ? , og likevell hadde du  døra åpen ? 

Nei. Han begynte heller ikke å kjøre før en stund etter at jeg hadde åpnet dørene.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke skader fikk bilen din? 

Anonymkode: ef829...adf

Det var noe som røk på venstre bakdør og den går så vidt igjen nå, og jeg mistenker at hele bilen er forskjøvet da det knirker i døra på den andre siden etter hendelsen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er videokameraer der ? 

Anonymkode: f9785...ec3

Jeg har vært og spurt, men var for sent ute da disse blir slettet etter èn uke dessverre...

Skrevet

Syns dette er en del din skyld også. Du setter vel ikke inn varer inn alle dører på en gang? Lukk igjen de du ikke holder på med, så enkelt er det. 

Anonymkode: 655c1...071

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dette er en del din skyld også. Du setter vel ikke inn varer inn alle dører på en gang? Lukk igjen de du ikke holder på med, så enkelt er det. 

Det er jo helt utrolig. Man har som kjørende ansvar for å se om kysten er klar eller ikke! Skjerpings!

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var 2 stk som holdt på med varene, OG de sto i en lastesone. Altså er det helt normalt og kurrant å stå med dørene oppe. Den som rygger, har plikt til å sjekke at det er klar bane før han begynner  å rygge. Så på alle måter er det han som rygget inn i døren som har skylden. 

Anonymkode: 4e411...36f

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig her. Viktig  å følge med litt, folk kjører ut og inn. Ikke vits å ta opp all plassen med alle dører åpne..... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Queen of the world skrev:

Må si meg enig her. Viktig  å følge med litt, folk kjører ut og inn. Ikke vits å ta opp all plassen med alle dører åpne..... 

Det er da det samme om det var en eller to av dørene som var åpne; de tar like mye/lite plass.

Endret av Spyro
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Spyro skrev:

Det er jo helt utrolig. Man har som kjørende ansvar for å se om kysten er klar eller ikke! Skjerpings!

Du har vel og ansvar får å lukke dørene, sånn at folk kan kjøre ut, du blokkerer jo veien? 

Skrevet

Du har vel og ansvar får å lukke dørene, sånn at folk kan kjøre ut, du blokkerer jo veien? 

En oppegående fører ville sagt fra at han skulle kjøre, og gitt meg mulighet til å lukke døra før han forsøkte å kjøre den av.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Spyro said:

Han begynte å kjøre ut fra parkeringen når dørene mine sto åpne, og stoppet akkurat tidsnok til at ikke døra vår ble dratt helt av med hengeren hans. Han innrømmer at det skjedde, men mener at det ikke var hans skyld.

Så vedkommende sto ved siden av og likevel satte du dørene såpass på vidt gap at de kom så nært den andre bilen at de kunne dras med? Det er faktisk det man kaller uaktsomt, selv om det nok er hans skyld. 

Anonymkode: 2ca52...1ec

• Liker 3
Skrevet

Så vedkommende sto ved siden av og likevel satte du dørene såpass på vidt gap at de kom så nært den andre bilen at de kunne dras med? Det er faktisk det man kaller uaktsomt, selv om det nok er hans skyld. 

Anonymkode: 2ca52...1ec

Uaktsomt? Å stå med dører åpne i et lasteområde er vel ikke akkurat unormalt å gjøre! "På vidt gap"? Hva vet vel du om hvor mye dørene mine var åpne? Fører av bil B hadde og lagt om helt til venstre fra han kjørte ut, og jeg mistenker at hengeren hadde tatt bilen min til slutt uansett, åpne dører eller ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...