AneKS Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Jeg er 22 år og har bestemt meg for å satse på å bli kokk. Jeg har en stor lidenskap for å smake mat, samt lage det. Jeg valgte derimot å gå idrett på VGS, fordi kokkeyrket ikke er kjent for å ha de beste arbeidstidene, men det har jeg funnet ut er verdt det. Jeg vil ikke gå kokkelinja på VGS, så jeg håper noen har forslag til bedre alternativer. Jeg har lest at det går an å begynne rett i 4 års lære, hvor restauranten er godkjent til opplæring. Er det noen som har gjort dette? Når det kommer til studier, finner jeg masse i utlandet. I Norge derimot finner jeg bare studier basert på ernæring eller ledelse. Jeg tenker helst noe ala kulinarisk kokkekunst. Takker for alle tips og erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Hvorfor ikke studere i utlandet? Anonymkode: 26974...fdb
Gjøksuppe Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, AneKS skrev: Jeg er 22 år og har bestemt meg for å satse på å bli kokk. Jeg har en stor lidenskap for å smake mat, samt lage det. Jeg valgte derimot å gå idrett på VGS, fordi kokkeyrket ikke er kjent for å ha de beste arbeidstidene, men det har jeg funnet ut er verdt det. Jeg vil ikke gå kokkelinja på VGS, så jeg håper noen har forslag til bedre alternativer. Jeg har lest at det går an å begynne rett i 4 års lære, hvor restauranten er godkjent til opplæring. Er det noen som har gjort dette? Når det kommer til studier, finner jeg masse i utlandet. I Norge derimot finner jeg bare studier basert på ernæring eller ledelse. Jeg tenker helst noe ala kulinarisk kokkekunst. Takker for alle tips og erfaringer! Om du studerer i Frankrike vil du stille sterkt, men du må da lære deg fransk. Ellers gjelder det å jobbe på anerkjente restauranter, det er hva som gir en «status». Men om du ønsker fagbrev kan du finne en restaurant her til lands enten med stjerne eller uten, se etter en som har gode forbindelser. Og si adjø til venner og familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå