LilleMakrell Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Jeg er rådgivende ingeniører byggeteknikk og er lei av jobben. Har jobbet flere år som RIB. Er det noen som har et tips til ny jobb som ikke er A4, hvor jeg muligens får brukt utdanningen min? Trenger ikke være like greit betalt, bare det er noe som gir mer frihet / morsommere enn å sitte å stirre på en skjerm hele dagen. Tips? 2
Lill3My Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Hva med å komme seg mer ut på befaringer og sånne ting? Kontroll på byggeplass o.l? =) evt se om det finnes noe du kan gjøre innen HMS. Høres ut som om å bytte fra "prosjekterende" til en mer "utøvende" posisjon ville vært noe for deg. Selv jobba jeg også som byggingeniør og de dagene jeg likte best var faktisk de dagene da jeg ble sendt ut på befaring/armeringskontroll/inspeksjon o.l 2
LilleMakrell Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2018 Så du har sluttet som ingeniør for godt? Det frister, men er nok for gammel for en ny utdanning. Jeg ville aldri jobbet for en entreprenør, de jeg kjenner som tok den veien tjener bra, men de bor mer eller mindre på jobben... Vil ha mulighet til å ta ferie utenom byggeferien. Eller ta fri en dag i ny og ne.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Hva med jobb innenfor kommunen? Med byggteknisk bakgrunn kan det være flere mulige alternativ der. Anonymkode: 7bde9...2e3
LilleMakrell Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har vurdert kommunen, til og med vært på intervju, men fikk dårlig inntrykk av en kommunal jobb etter den opplevelsen. Vet ikke om jeg orker alt byråkratiet en kommunal jobb medfører. 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Faren min var byggingeniør. De sa de ikke merket forskjell på han som var ingeniør, og de vanlige snekkerne. Du får slenge deg ut på gulvet med resten av flokken, og ta i ett tak Anonymkode: 9394c...0d4