Gå til innhold

Museklut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud som jeg skulle ønske dette var kødd. NB, dette er skikkelig first world problems og egentlig en detalj. Så om du er ute etter å løse livskriser og verdensproblem, velg en annen tråd. 

Et kvinnelig familiemedlem som ofte er på besøk og overnatter tar vaskeklut og bruker til kveldsstell. Hun henger deretter denne over kranen til badekaret til tørk for bruk neste dag. Vi har både dusj og badekar og badekaret er nærme vasken. 

Uansett, etter mange besøk og et par år, så finner jeg ut gjennom en bisetning fra henne, at denne kluten bruker hun nedentil. (Ja, jeg kom til å tenke på dette pga tråden om man vasker seg hver dag, og hadde begynt å skrive dette i et svar i den tråden). 

Etter dette forsøkte jeg å si at hun kan gjerne ta ny klut hver dag og putte den brukte i skittentøyskurven. Jeg vasker håndklær og kluter på 95 grader, så det plager meg ikke. Men at denne musekluten henger til stas og tørk over en kran gjør at jeg grøsser litt. 

Forslaget.mitt ble feid bort, hun bruker gjerne samme en stund. Hun vasker den i tross alt i varmt vann  og såpe hver dag. 

Jeg sa deretter at kranen kanskje ikke var beste stedet å tørke ting. I forfjamselse brukte jeg kondens som argument. Så nå henger hun den til tørk på tørkestativet (vi har et stående som vi slår opp ved behov inne på badet). Der jeg skal henge rene klær.. 

Er det noen andre ting jeg kan foreslå for å slippe musekluten dinglende på badet, uten å såre og uten å virke pertentlig? Eller er løsningen å svelge kamelen og sprite tørkesnorene etter besøket...? 

:P

Anonymkode: 36113...19a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æææææsj! Skjønner hun ikke selv hvor ekkelt dette er? 

Du får ai at du vil hun skal henge den der hun hang den før.

Anonymkode: f4546...93a

• Liker 3
Skrevet

Lol😂😂 tror du enten bare må være direkte eller leve med musekluten 🐀🐀

Anonymkode: 742f6...ed7

• Liker 7
Skrevet

Her ville jeg nok svelget kamelen og spritet hva nå enn den kluten har vært borti etter besøk, ja :P Jeg vet liksom ikke helt hvordan man kan ta opp dette uten at det blir kleint. «Du, den kluten du bruker til å vaske dåsa di; Du kan ikke ta og slenge den på vask etter bruk da, sånn at vi slipper å ha utfloden din hengende til tørk?» :fnise: 

Anonymkode: 50939...391

• Liker 7
Skrevet

heng opp et eget lite stativ til musekluten ved dusjen.

Anonymkode: 746b2...d88

• Liker 3
Skrevet

Tror det er ganske vanlig med en slik klut for de over 60år, og noen yngre.. 

Ville hengt opp en egen krok til henne og sagt at det var til kluten hennes. Det finnes kroker med sugepropp, lim og skrue og i forskjellige prisklasser, så du finner sikkert noe som passer. 

Anonymkode: f3fa3...77d

• Liker 6
Skrevet

En slik eller en kleshenger i plast kan henge på krana, og der kan musekluten henges til tørk. Fortell henne at tørkestativet kun er for nyvasket tøy.
711-3120.jpg

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er ganske vanlig med en slik klut for de over 60år, og noen yngre.. 

Ville hengt opp en egen krok til henne og sagt at det var til kluten hennes. Det finnes kroker med sugepropp, lim og skrue og i forskjellige prisklasser, så du finner sikkert noe som passer. 

Anonymkode: f3fa3...77d

Tusen takk for dette (og de lignende) tipsene. 

Det tror jeg at jeg skal gjøre. Sugekopp eller så kan jo lett tas ned også, hun besøker oss alt fra en gang i mnd til en gang annenhver måned og blir gjerne en helg eller litt til i blant. Så det er ikke et enormt problem, det er bare litt "latterlig æsj". 

• Liker 2
Skrevet

Plasser en slik til musekluten ved dusjen, :jepp: Jo, GJØR det :hoho:
mus-loper-i-hjul.jpg

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for dette (og de lignende) tipsene. 

Det tror jeg at jeg skal gjøre. Sugekopp eller så kan jo lett tas ned også, hun besøker oss alt fra en gang i mnd til en gang annenhver måned og blir gjerne en helg eller litt til i blant. Så det er ikke et enormt problem, det er bare litt "latterlig æsj". 

Urk, føler med deg. Har samme problem i min familie. Vi har et familiemedlem med hund, og vedkommende vasker skålene til hunden med samme oppvaskkost som brukes til våre kopper og karr. Vedkommende kan også tørke bikkja i rævva med en våtserviett etter den har dritti, også knapt skylle hendene i lunkent vann. Etterpå tilberedes middag. Gjerne med at grønnsakene vaskes og skrelles ned i vasken hvor hundeskålene og bæsjefingrene ble skylt av. Trøster meg med at potensiell magesjau kan være slankende. 

Anonymkode: 308f3...03e

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plasser en slik til musekluten ved dusjen, :jepp: Jo, GJØR det :hoho:
mus-loper-i-hjul.jpg

Hahahaha! 

Åh, nå hører jeg for meg gnisninger fra et sånt hjul i forrykende fart fra badet mens hun er der. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror enkelte trenger å lese om Cape Town og vannmangelen der for å få litt perspektiv i skylapp-verden hvis man seriøst mener at folk skal skifte alt som er i kontakt med underliv etter hver vask. NB! Hånduker er også i kontakt med underliv! Hun skylder den jo opp, det er ikke som om krana di oversvømmes av e-koli akkurat. 

Anonymkode: 045ba...29c

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahahaha! 

Åh, nå hører jeg for meg gnisninger fra et sånt hjul i forrykende fart fra badet mens hun er der. 

:jepp: Et perfekt stativ både for musesåpe og museklut :)

• Liker 2
Skrevet

Museklut, faktisk 😂

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror enkelte trenger å lese om Cape Town og vannmangelen der for å få litt perspektiv i skylapp-verden hvis man seriøst mener at folk skal skifte alt som er i kontakt med underliv etter hver vask. NB! Hånduker er også i kontakt med underliv! Hun skylder den jo opp, det er ikke som om krana di oversvømmes av e-koli akkurat. 

Anonymkode: 045ba...29c

Tre kluter over én i samme vaskemaskin er neppe det som øker vannbruken her i huset, å skylle og vaske den for hånd bruker trolig mer vann. 

Uansett er "problemet" mer at den henger så midt i glaninga, og jeg synes det er.litt ekkelt. :)

• Liker 8
Skrevet

Du kan ha to knagger der det står gjester på. Den ene til håndduk og den andre til vakeklut. Den sistnenvte knaggen plasseres i dusjen.

• Liker 2
Skrevet

Evt kan du rydde bort den brukte kluten hver dag, og legge frem en ny til henne?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre kluter over én i samme vaskemaskin er neppe det som øker vannbruken her i huset, å skylle og vaske den for hånd bruker trolig mer vann. 

Uansett er "problemet" mer at den henger så midt i glaninga, og jeg synes det er.litt ekkelt. :)

Hun kan jo ikke kun vaske underlivet uten å vaske rumpa samtidig. Da skal hun ikke bruke kluten igjen.

Sånn; der fikk du litt mer på netthinna, haha!

Skrevet

Hvordan gjøres det ved stell på sykehus o.l.? Bruker man samme klut til å vaske underliv og rumpe flere dager på rad?

Skrevet

Hvor blasert er det mulig å bli? Mange ville betalt tusenvis av kroner bare for å lukte på en museklut. Selv om du bor i verdens rikeste land er det fortsatt mulig å vise litt takknemlighet. 

Anonymkode: c24a6...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...