Coffee1234 Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Jeg har ikke kjæreste, så trenger ikke p-piller pga prevensjon, men har slitt med pms i mange år, hvor jeg iblant blir så dårlig at jeg såvidt fungerer på skole/jobb. Har tilsvarende tenkt i mange år på å forsøke p-piller mot pms, men ikke fått meg til det før nå. Har nå gått på rigevidon i ca 4 dager, og har hatt både økt angst og litt nedstemt. Det varierer i løpet av dagen, men føler meg litt forverret, og merker det spesielt på nattesøvnen. Føler jeg leser mye forskjellig, og lurer på om p-piller egentlig gjør en bedre mtp pms, eller om det kan føre til økt depresjon. Vet man bør stå på det i tre mnd før man evt endrer noe, men vet ikke helt hva jeg kan forvente
Minya Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 (endret) Mange unge jenter får foreskrevet p-piller som pms-dempende midler mer enn prevensjon, så ja, du kan få vesentlig mindre symptomer. Regner med at du selvfølgelig er klar over at det er individuelt og at for noen kvinner vil det ikke fungere i det hele tatt, og for noen igjen vil det funke mot sin hensikt. Den eneste måten du finner det ut på er å prøve. Minimum tre måneder, men for noen kan bivirkninger og virkninger tilkjennegi seg først etter et halvt år, så med mindre du blir et pms-beist etter første måneden, ville jeg testet ett år. Edit; Egen erfaring er at p-piller funker veldig fint mot pms. Jeg har også valgt å slutte helt å menstruere etter å ha snakket med legen om det, fordi det ikke har noe for seg, og fordi jeg synes jeg blir slitsom og sippete (ikke pms-monster som jeg ble før p-pillebruk, men veldig hormonell-sippete) Endret 12. februar 2018 av Minya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå