AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Del Skrevet 12. februar 2018 Har fryktelig vondt i halsen og den typiske sårheten i huden som man har når man har feber, men febermåleren viser bare rundt 37 grader. Hva er det som gjør det, egentlig? Anonymkode: 30e59...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Del Skrevet 12. februar 2018 Mener du febersmerter? Når sånt skjer med meg så er det fordi jeg brygger på noe. Gjerne rett før influensa/sykdom. Går enten over etter 1 natt søvn eller så våkner jeg opp dårligere. Anonymkode: 05db1...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #3 Del Skrevet 12. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du febersmerter? Når sånt skjer med meg så er det fordi jeg brygger på noe. Gjerne rett før influensa/sykdom. Går enten over etter 1 natt søvn eller så våkner jeg opp dårligere. Anonymkode: 05db1...6d7 Vet ikke helt hva du legger i febersmerter, haha. Huden over hele kroppen er sår liksom, kjenner det er sårt bare av å ha på meg klær. Ikke vondt, men litt ubehagelig. Har det sånn hver gang jeg har feber, så synes det er rart at jeg ikke har feber nå. Anonymkode: 30e59...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 12. februar 2018 #4 Del Skrevet 12. februar 2018 Er jo ikke sikkert du har 37 til vanlig, og at du derfor har en liten stigning i kroppstemperatur og derfor kjenner deg syk. Voksne reagerer mye raskere på temperatur stigning enn barn, og det skal lite til før vi føler oss syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Del Skrevet 12. februar 2018 1 minutt siden, Ariam skrev: Er jo ikke sikkert du har 37 til vanlig, og at du derfor har en liten stigning i kroppstemperatur og derfor kjenner deg syk. Voksne reagerer mye raskere på temperatur stigning enn barn, og det skal lite til før vi føler oss syke. Kan jo være det ja, men jeg har lært at man ikke har feber før temperaturen nærmer seg/bikker 38 grader, uavhengig av hvilken kroppstemperatur man har til vanlig. Derfor synes jeg det er så rart at jeg har denne feberfølelsen. Anonymkode: 30e59...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 12. februar 2018 #6 Del Skrevet 12. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jo være det ja, men jeg har lært at man ikke har feber før temperaturen nærmer seg/bikker 38 grader, uavhengig av hvilken kroppstemperatur man har til vanlig. Derfor synes jeg det er så rart at jeg har denne feberfølelsen. Anonymkode: 30e59...a1c Nei du har jo ikke feber, men kroppen din kan likevel reagere på en liten økning i temp. Og derfor får du feberfølelse i kroppen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Del Skrevet 12. februar 2018 Vet du hva kroppstemperaturen din er til vanlig? For meg er f.eks. 38,5 grader ganske heftig feber med frostrier, kaldsvette og elendighet. For andre er det knapt nok «feber». Har ganske lav kroppstemp til vanlig, kanskje du også har det? Ellers er det mange som får febersymptomer dagen før eller noen timer før feberen tiltar Anonymkode: 9b834...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #8 Del Skrevet 12. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du hva kroppstemperaturen din er til vanlig? For meg er f.eks. 38,5 grader ganske heftig feber med frostrier, kaldsvette og elendighet. For andre er det knapt nok «feber». Har ganske lav kroppstemp til vanlig, kanskje du også har det? Ellers er det mange som får febersymptomer dagen før eller noen timer før feberen tiltar Anonymkode: 9b834...3a6 Har ikke peiling, men tror kroppstempen min er lav til vanlig, ja. Det hender en sjelden gang at jeg måler feberen (under armen), og da ligger den på rundt 35,5. Målte i stad, og da var den 36,4 eller ett eller annet sånn. Så skal man legge til 0,6 når man måler under arm, så jeg er rundt 37 grader nå ihvertfall. Håper så inderlig at det gir seg med en god natts søvn Anonymkode: 30e59...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #9 Del Skrevet 12. februar 2018 jeg har nettopp gjennomgått det samme selv. jeg får det ofte. jeg skjønner det ikke. Får vondt i svelg, alle muskler blir øm og vond.. og jeg føler meg rett og slett helt jævlig, føler jeg har 40 i feber. men tempen var bare på 37,8... så hadde jo ikke feber. (dette var i går). Men jeg har jo normaltvis en temp på ca 36,4 så kan jo være det er feber for meg. aner ikke! Men var til legen i dag, og jeg fortalte han dette. Han sa det var normalt. Han såg meg ned i halsen og sa at han såg at jeg var kraftig forkjølet.. er grådig irriterende. spesielt når du ikke vet om du kan være hjemme fra jobb når du liksom ikke har feber, jeg føler det ikke er helt innafor.. Jeg fikk heldigvis sykemelding i 2 dager! skal ikke være enkelt! :o Anonymkode: 9fa64...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. februar 2018 #10 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg er 36.5 ca til vanlig. Nå har jeg også halsvondt og varierer veldig mellom varm og fryser. Men tempen er kun 37.2, så jeg har ikke feber. Likevel blir jeg alltid påvirket av bare bittelitt økning når kroppen fighter basselusker. Regner med at dette ikke bryter ut i noe mer men at jeg vil slite med hoste og sår hals noen dager. Hadde jeg blitt syk så hadde jeg blitt det allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #11 Del Skrevet 12. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke peiling, men tror kroppstempen min er lav til vanlig, ja. Det hender en sjelden gang at jeg måler feberen (under armen), og da ligger den på rundt 35,5. Målte i stad, og da var den 36,4 eller ett eller annet sånn. Så skal man legge til 0,6 når man måler under arm, så jeg er rundt 37 grader nå ihvertfall. Håper så inderlig at det gir seg med en god natts søvn Anonymkode: 30e59...a1c Du bør heller måle under tungen enn i armhulen! Anonymkode: da94d...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #12 Del Skrevet 12. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør heller måle under tungen enn i armhulen! Anonymkode: da94d...9ac Nja, termometeret vi har, har blitt brukt i endetarm før så det frister ikke. Uansett er det vel presist nok å legge på 0,6 ved måling i armhulen. Anonymkode: 30e59...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå