AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Del Skrevet 12. februar 2018 Hei, jeg har begge kjønn og ønsker å bli modig nok til å klippe barna. Jeg har gått til innkjøp av frisørsaks, en liten og en litt større. Begge godt skarpe, og en sånn tynner-saks. Vi har også kappe, og maskin med 15 justeringer opptil 2,5 cm. Har sett litt videoer med tuturials, men søker gjerne tips til å klippe barn, og gjerne tips eller linker til steg-for-areg beskrivelser, videoer eller tips til ting man bør huske og ting man aldri må gjøre.. Tenkte de skal få gå til frisør før 17mai og jul, og spesielle anledninger. Men de har tykt og raskt voksende hår. Å ta med små gutter til frisør to ganger i måneden og jenta hver tredje koster etterhvert litt. Anonymkode: 1b0d0...6a0 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1170150-klippetips-til-barn-b%C3%A5de-gutt-og-jente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 12. februar 2018 #2 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg klipper barna selv, av flere grunner, men særlig med gutten min så vokser håret hans utrolig fort! I tillegg er han en umulius hos frisøren! På jenta mi stusser jeg bare håret, så det er enkelt, men gutten min er vanskeligere. Han har litt lengde på håret uansett, så jeg trøstet meg med at dersom det ble veldig ille så kunne jeg/frisøren klippe han kort(ere). mine tips er: se videoer på YouTube eller lignende, slik at du har et bilde av hva du skal gjøre når du begynner vær 2 stykker om mulig, slik at den ene kan avlede barnet vær rask! Ha en plan, gjennomfør den. Skulle «finslipingen» mangle, så ta den dagen etter (det er flere ganger jeg har klippet han 2 eller 3 kvelder på rad🤣) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1170150-klippetips-til-barn-b%C3%A5de-gutt-og-jente/#findComment-21141342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. februar 2018 #3 Del Skrevet 12. februar 2018 Mannen min klipper guttene våre, og han bruker klippemaskin og saks. Tar da mest i nakken og rundt ørene, og bruker saks på toppen, hvor håret får være litt lengre. Mine barn har nok arvet min hårvekst, for det vokser som ugress og særlig den ene får fort veldig tykt hår. Jeg syns det er søtt med mye hår på gutter, men mannen syns det ser uryddig ut og at de blir så varme (jenter kan tross alt sette håret i hestehale i aktivitet). Og hvis vi skulle holdt følge med håret, ville vi fått store frisørregninger. I begynnelsen så de på barnetv under klipping, men nå lager mannen heller litt show med at de er hos frisør, liksombetaler osv, og sitter nå stille uten annen underholdning. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1170150-klippetips-til-barn-b%C3%A5de-gutt-og-jente/#findComment-21141469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Del Skrevet 12. februar 2018 Mine sitter i dusjen på en krakk og ser på nettbrett eller telefon. Spiller, ser videoer på youtube osv. Da er de relativt tålmodige. Jeg sitter på en mindre krakk. Enkelt å rydde ved å spyle. Når jeg klipper så tar jeg helklipp eller justering. På helklipp så klipper jeg hele hodet. Før brukte jeg saks og kam, og graderte ved å dra ut lengder vertikalt ut fra hodet. Jeg har igrunn bare sett på når frisøren klipper meg. Beste tipset er å aldri klippe horisontalt unntatt kanter ved ører og bak. Pannelugg klipper jeg først rett av, så klipper jeg opp linjen ved å kamme ned så lage små smale hakk tett bortover. Synes ikke tett rett pannelugg er pent på barn. Justeringsklipp er bare å ta kantene rundt. Veldig liten jobb for at de skal se ganske velstelte ut raskt. Det kan man gjøre hver 2-3 uker som vedlikehold mellom helklipp. I det siste har jeg begynt å bruke maskin på nedre halvdel, så mye lengre på toppen. Litt sånn fotballsveis. Må likevel ta rundt kantene med saks. Da bare deler jeg ut hvor linjen skal gå på topp, ca tinningene og bakover til kronen. Setter det fast med klips, så barberer resten med maskin. Det lange på topp klipper jeg med saks, graderer. De har ikke veldig langt enda da de ikke styler det med produkter. Det vanskeligste er å klippe barn med rett hår. Mine har heldigvis fall Jenten din ville jeg klippet rett over, med bue eller hjertespiss bak. Kanskje gradert litt noen cm oppover hvis langt, kommer an på hårtype og lengde. Jeg hadde kanskje gått for skulderlangt ikke mye lengre. Anonymkode: dd81b...60f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1170150-klippetips-til-barn-b%C3%A5de-gutt-og-jente/#findComment-21141496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Del Skrevet 13. februar 2018 Finn en billigere frisør vel. Her koster det 190,- Anonymkode: d37ca...38f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1170150-klippetips-til-barn-b%C3%A5de-gutt-og-jente/#findComment-21144760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå