AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Hvorfor er så mange dagligvarebutikker i norge stygge, og out of date? De er rett og slett ikke fine, eneste butikkene jeg syns er fine er meny, og iblant coop extra, men kommer vel ann på de som eier den. Det er ihvertfall utrolig mange butikkeiere som ikke bryr seg om utseende på butikkene sine. Er det viktig for deg hvordan butikken ser ut? Anonymkode: 6ab6c...384 4
Husholdning1 Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er så mange dagligvarebutikker i norge stygge, og out of date? De er rett og slett ikke fine, eneste butikkene jeg syns er fine er meny, og iblant coop extra, men kommer vel ann på de som eier den. Det er ihvertfall utrolig mange butikkeiere som ikke bryr seg om utseende på butikkene sine. Er det viktig for deg hvordan butikken ser ut? Anonymkode: 6ab6c...384 Ikke særlig. 2
asterix Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Det spiller overhode ingen rolle for meg hvordan butikken ser ut, så lenge det er rent og ryddig. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Jeg er enig i at norske matbutikker kunne sett mer innbydende ut. Anonymkode: e6071...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Er det ett storbyfenomen? Jeg synes alle dagligvarene i min by er innbydende i fht det sortemanget de har. Er kun Kiwi som er litt "kald" men det er kanskje bare grønnfargen. Anonymkode: 9af23...471
Zatsu Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Bryr meg lite om utsende til butikken, det er det elendige vare tilbudet i Norge som iriterer meg, vi har omtrent det kjedeligste utvalget i norske matbutikker. 6
Tibbie Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Markedsføring. Kiwi og andre lavprisbutikker skal se billig og litt rotete ut, mens butikker som Meny og Spar skal se litt mer ryddig og ordentlige ut. Alt er for å påvirke underbevisstheten vår 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #8 Skrevet 12. februar 2018 4 timer siden, Zatsu skrev: Bryr meg lite om utsende til butikken, det er det elendige vare tilbudet i Norge som iriterer meg, vi har omtrent det kjedeligste utvalget i norske matbutikker. Neida. Alt vi trenger og mer til er der. Kan sikkert lage 500 forskjellige retter ved å bruke det en finner der. Anonymkode: 6668c...6b5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 I Norge er hovedfokuset laveste pris. Kvalitet og kjøpsopplevelse kommer langt ned på lista hos de store kjedene. Da blir det sånn. Anonymkode: ad9f1...474 1
Zatsu Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida. Alt vi trenger og mer til er der. Kan sikkert lage 500 forskjellige retter ved å bruke det en finner der. Anonymkode: 6668c...6b5 Sikkert men det forandrer ikke faktabok at vi har kjedelig utvalg, bare se på Sverige finnes mye mere interessante brus, juice og tørrvarer der. Unnskyld om ikke alle digger appelsin og eple juice Norge er kjedelig sånn. 1
Ella1 Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Jeg irriterer meg mest over det elendige utvalget, men det er så utrolig kjedelig og lite inspirerende å handle i norske butikker. Jeg er sikker på at selv med det kjedelige utvalget så kunne de fått folk til å ta seg bedre tid i butikken (ergo tjent mer) dersom atmosfæren var annerledes. Butikkene må jo ikke på død og liv se billige ut selv om det er såkalte lavprisbutikker.. 1
Cuntzilla Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Lavprisbutikker prøver å se lavpris ut. Med en gang du går inn i en butikk på rød løper og olivenoljen ligger dandert i en kurv med sløyfe på så tenker du at de koster mer enn en fin vin. Når de står i en opprevet pappeske i en fullstappa hylle så ser det billigere ut. De signaliserer at det er her man skal ta hverdagshandelen og at summen blir lav, imens butikker som satser mer på helg og godt utvalg har en litt "dyrere" atmosfære ved at det er noe ryddigere og penere. Her skal man koste på seg litt. Det er også arealbesparende og tidsbesparende å fullstappe hyllene, la varer stå i pappeskene de kom i og bruke øverste hylle til å lagre varer opp til taket. Det hadde kostet Rema mer å ha en ryddig butikk, de hadde hatt plass til enda mindre varer enn de allerede har og måtte kanskje tatt høyere pris for å gå rundt, noe som igjen betyr at de hadde blitt helt danket ut av Kiwi og gått konk kjapt. Når det er sagt så er det forskjeller på Remaer og Kiwier også fra sted til sted/kjøpmann til kjøpmann. Noen er mer rotete enn andre, kommer nok litt an på kjøpmann og litt an på areal. Jo mindre butikk, jo mer stappa blir den. 2
funginger Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 Jeg synes ikke dagligvarebutikker ser noe verre ut enn i andre land jeg har vært. Tyskland, Frankrike, England, Sverige for eksempel. Så lenge ikke butikken er skitten og uryddig synes jeg ikke utseende har mye å si. En butikk må jo liksom ha praktiske gulv, vegger og hyller. Frysere og kjøleskap er uansett ikke pene. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 4 timer siden, Zatsu skrev: Sikkert men det forandrer ikke faktabok at vi har kjedelig utvalg, bare se på Sverige finnes mye mere interessante brus, juice og tørrvarer der. Unnskyld om ikke alle digger appelsin og eple juice Norge er kjedelig sånn. Ingenting å unnskylde. Om du ikke har sett annet enn appelsin og eplejuice i butikken, forstår jeg. Du har altså bare sett i en eneste hylle. Ikke rart du oppfatter utvalget som lite. Anonymkode: 6668c...6b5 1
Zatsu Skrevet 13. februar 2018 #15 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingenting å unnskylde. Om du ikke har sett annet enn appelsin og eplejuice i butikken, forstår jeg. Du har altså bare sett i en eneste hylle. Ikke rart du oppfatter utvalget som lite. Anonymkode: 6668c...6b5 aha så du har funnet mye vanmelon, guava og mango juic i daglig varen? for ikke og snakke om mer interesange brus smaker som fanta strawberry. nei norges matbutikker er faen meg stakkarslig, glad vi har asiamat butikker ihvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 3 timer siden, Zatsu skrev: aha så du har funnet mye vanmelon, guava og mango juic i daglig varen? for ikke og snakke om mer interesange brus smaker som fanta strawberry. nei norges matbutikker er faen meg stakkarslig, glad vi har asiamat butikker ihvertfall. Ikke stakkarslig i det hele tatt. Man får alt man trenger, og vel så det. Ingen vits å være så grådig, men heller sette pris på det man har:-) Anonymkode: 6668c...6b5
Zatsu Skrevet 13. februar 2018 #17 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke stakkarslig i det hele tatt. Man får alt man trenger, og vel så det. Ingen vits å være så grådig, men heller sette pris på det man har:-) Anonymkode: 6668c...6b5 Sette pris på det man har? Joda hadde man fått det gratis men når man faktisk må betale får mat så er det helt innafor og klage, fint at du er fornøyd men en del av oss er ikke det og det gjør oss ikke grådige. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #18 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, Zatsu skrev: Sette pris på det man har? Joda hadde man fått det gratis men når man faktisk må betale får mat så er det helt innafor og klage, fint at du er fornøyd men en del av oss er ikke det og det gjør oss ikke grådige. Jo, en må være mer enn fornøyd, siden en kan få tak i alt en trenger og mye mer. F.eks Meny har 12000 vareslag. Det skulle holde for alle. Å si at en ikke er fornøyd er bare smålig. Anonymkode: 6668c...6b5
Gjest Saul Skrevet 13. februar 2018 #19 Skrevet 13. februar 2018 Spørs litt hva du mener med hvordan butikken ser ut. Design er ikke viktig, men det må være rent og ryddig. Utrolig dårlig inntrykk hvis butikken har mye papp og annet søppel liggende, eller masse tomme hyller.
Zatsu Skrevet 13. februar 2018 #20 Skrevet 13. februar 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, en må være mer enn fornøyd, siden en kan få tak i alt en trenger og mye mer. F.eks Meny har 12000 vareslag. Det skulle holde for alle. Å si at en ikke er fornøyd er bare smålig. Anonymkode: 6668c...6b5 Tullete som forbruker har man all rett til og klage, kanskje vi kunne slutte å ha ørten førti typer do papir og kanskje ha no mer interessant. Er lov og ikke være fornøyd uten og bli kalt smålig. Endret 13. februar 2018 av Zatsu Typo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå