AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Jeg skulle altså starte et nytt og bedre liv og bestilte kildesorteringssett fra JULA. Men ingen manual, uten en liten lapp på norsk og tysk som sa "denne kan teipes opp eller skrus opp". Det var ingen hull til å skru inn festet til døren, og det var en teip som det var helt umulig å se at hadde klister på begge sider som fulgte med. Satt også å dro i den frem og tilbake, men det så ikke ut som det var noen teip der. Så da prøvde jeg superlim, men bøtten bare falt ned. Så prøvde jeg å tykk og solid teip, og da hang den et døgn, før den også da falt ned. På kundeservice på facebook - som er åpent i helgen - fikk jeg bare beskjed om at manual fulgte med og at det var vanskelig å se at det var teip på begge sider. Så da prøvde jeg igjen, og jeg rev og slet, og endelig løsnet en og en bit, men da var den dobbeltsidige teipen i flere biter, og bøtten falt selvfølgelig ned. Da jeg sendte bilder av dette, helt prosessen, på facebook. Var svaret kun: "Manual følger med, synd at du ikke forsto hvordan du skulle bruke teipen." Akkurat som det var min feil. Vel nå er jeg fly forbanna, og kom derfor med noen gloser, og alt jeg ble møtt med da var at de hadde slettet all kommunikasjon fordi jeg angrep deres ansatte. Altså, hva er dette for butikk egentlig? Jeg har aldri opplevd så dårlige kundeservice noe sted. Kid, Jysk, Ikea, for det første følger det med en manual som man kan forstå seg på der, dessuten har jeg alltid fått god kundeservice der. Alt JULA hadde trengt å gjøre var å si beklager at du har fått merker på kjøkkendøren som ikke går av + tilbudt seg å sende en ny teip. Men neida, det må jeg reise inn til deres varehus en time unna for å hente. Og denne må jeg også betale for, siden de mener at produktet er helt perfekt og jeg ikke kan bevise at det ikke fantes noen manual med. Ok, måtte bare lufte meg et anonymt sted, for nå er jeg virkelig forbanna! Og anbefale alle som må bestille fra de fra nett å la det være, dra i butikken å sjekk ut varen på forhånd er alt jeg kan si! Ser også på facebook-siden deres at de har fått masse klager fra kunder på varer som er defekte, blant annet et målebånd som manglet centimeter fra 83 til 100??? Og et legosett som falt fra hverandre så fort de åpnet det. Aldri mer JULA på meg i hver fall! Noen med samme erfaring? Anonymkode: ec787...3ae
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Kjøpe billig er og kjøpe dyrt Anonymkode: 80c1e...a54 2
The Kitten Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Men altså, det er jo ikke deres feil at du ikke forstår hvordan du skal bruke tapen. 18
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Kjøp deg helt vanlig dobbeltsidig tape og heng den opp med... Her er jeg mest enig med Jula. Ikke deres feil at du ikke skjønner hvordan man bruker en tape. Og om du kommer med gloser og kjefter dem opp, er det jo til pass for deg at de ikke vil kommunisere med deg mer. Anonymkode: cb1c5...4f6 10
Roci Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Jeg kjøpte også kildesorteringssett fra Jula og hadde ingen problemer med å "montere" det. Kanskje du fikk et sett som manglet bruksanvisning? Vet ikke om du opplyste om dette da du kontaktet dem. At du ble irritert er forståelig, men å kave seg opp slik at man banner og sverter til kundeservice, er unødvendig. Forøvrig kan du kjøpe sterk, dobbeltsidig tape hos byggvareforretninger. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Takk for mange nyttige og innholdsrike svar. Det står tydelig at det ikke fulgte med bruksanvisning, og at det heller ikke var mulig å rikke teipen av uten å rive den i biter. Glosene kom da jeg hadde tatt bilder av hele prosessen, som jeg hadde brukt mange timer på, og fikk til svar at "synd du ikke forsto hvordan du skulle bruke teipen". Og når det gjelder gloser så hverken bannet jeg eller kavet, så der burde jeg kanskje vært tydeligere. Jeg skrev vel noe sånt som, etter å kommunisert en hel helg frem og tilbake, uten å nå igjennom, at jeg ikke synes personen virket særlig intelligent. Og det står jeg fortsatt ved. Dobbeltsidig tape har jeg allerede forstått at jeg må kjøpe, så igjen, innholdsrike og nyttige svar :-) Og uansett hva dere sier, jo, dette er dårlig kundeservice og så absolutt JULAs feil. Og forbrukerrådet er også med meg på det og vil hjelpe meg å få penger igjen. Anonymkode: ec787...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Du har vel ikke krav på noe annet enn å få litt dobbeltsidig teip. Må si at det høres ut som om det er du som er den uintelligente. Anonymkode: 182fb...3e2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Du har vel ikke krav på noe annet enn å få litt dobbeltsidig teip. ...ja, og når JULA ikke vil gi meg den dobbeltsidige teipen må jeg få hjelp av Forbrukerrådet til å få penger igjen. Tror nok du og jeg definerer intelligens ganske så forskjellig. For meg er intelligens å klare å lese en tekst, forstå innholdet og så gi et fornuftlig svar på det man leser. Det klarte hverken kundeservice hos JULA å få til, ei heller noen av dere, med unntak av den første som svarte. Da avslutter jeg denne tråden, og så skal dere NAV-klienter få gå å lufte frustrasjonen deres et annet sted. Lykke til og alt godt videre <3 Anonymkode: ec787...3ae
Eikenøtt Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Kildesorteringssystemet jeg kjøpte på jula hadde bruksanvisning på eska, ikke en egen separat manual. Det hadde garantert din også. Og tapen fungerte som alle andre taper - noen er vriene, andre enkel - ingenting å ta på styr for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå