Gå til innhold

Hvilke utdanninger gir tryggest fremtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags utdanning bør man velge dersom man ønsker gode muligheter for fast jobb, grei økonomi og samtidig kunne nyte fritida? 

Anonymkode: 19451...1ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yrker innen helse ( du må ikke jobbe turnus, eller på sykehus liksom - sykepleie, medisin, tannlege er du garantert jobb) Også fine utdanninger d kan flette inn med andre ting (ledelse, pedagosikk osv, så har du jo en hel verden med muliigheter), jus, profesjonstudie i psykologi osv.

Anonymkode: d997c...c87

Skrevet

Finnes ingen slik utdanning, dessverre. Du burde heller fokusere på å studere noe du er flink til/noe du kan bli flink til. Flinke folk vil alltid få seg jobb. 

Anonymkode: fe87c...b54

• Liker 2
Skrevet

IT er relativt sikkert. Blir ikke akkurat mindre IT med tiden.

Anonymkode: 0951c...b61

Skrevet

Sykepleie eller lærer. Da er du sikra

Anonymkode: 20225...9b9

• Liker 1
Skrevet

Helse og omsorg.

Anonymkode: 8e954...3a8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleie eller lærer. Da er du sikra

Anonymkode: 20225...9b9

I såfall fellesfaglærer

Anonymkode: 75370...ec4

Skrevet

Sykepleier og lærere er ganske etterspurt, dersom du følger på jobbannonsene på finn og nav. Medisinstudier er ganske sikkert og, slik som lege, tannlege, farmasøyt osv.

Anonymkode: a1ea4...b1d

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utdanning bør man velge dersom man ønsker gode muligheter for fast jobb, grei økonomi og samtidig kunne nyte fritida? 

Fagbrev innen håndverk vil jeg si.

Anonymkode: 5fc7b...73c

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yrker innen helse ( du må ikke jobbe turnus, eller på sykehus liksom - sykepleie, medisin, tannlege er du garantert jobb) Også fine utdanninger d kan flette inn med andre ting (ledelse, pedagosikk osv, så har du jo en hel verden med muliigheter), jus, profesjonstudie i psykologi osv.

Anonymkode: d997c...c87

Ikke hvis man bor i Sandefjord vet jeg.

Anonymkode: 5fc7b...73c

Skrevet

Jeg hadde gått for brødbaker. 

Skrevet

Flere av de tryggeste yrkene (alt innen helse og omsorg, lærer, barnehagelærer) er yrker som medfører turnus og mye ekstraarbeid, så det med fritid kan være en utfordring. Jeg vet mange tror at lærere har masse fritid siden de har så lang sommerferie/avspassering, men husk at mange har en svært tung arbeidsbelastning resten av året, og da spesielt de første årene. Det er enklere å komme med forslag hvis du forteller litt om interesser og ferdigheter. Du kan ikke velge utdanning kun basert på hvilke yrker som er trygge og gir mye fritid. 

Anonymkode: 91e91...b2e

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ingen slik utdanning, dessverre. Du burde heller fokusere på å studere noe du er flink til/noe du kan bli flink til. Flinke folk vil alltid få seg jobb. 

Anonymkode: fe87c...b54

Veldig enig i dette :) 

Anonymkode: d0921...14b

Skrevet
På 13.2.2018 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Flere av de tryggeste yrkene (alt innen helse og omsorg, lærer, barnehagelærer) er yrker som medfører turnus og mye ekstraarbeid, så det med fritid kan være en utfordring. Jeg vet mange tror at lærere har masse fritid siden de har så lang sommerferie/avspassering, men husk at mange har en svært tung arbeidsbelastning resten av året, og da spesielt de første årene. Det er enklere å komme med forslag hvis du forteller litt om interesser og ferdigheter. Du kan ikke velge utdanning kun basert på hvilke yrker som er trygge og gir mye fritid. 

Anonymkode: 91e91...b2e

Jeg er lærer, så kjenner godt til arbeidet som medfølger der. Trives godt med yrket, men ønsker å ha flere muligheter på sikt. Jeg er veldig fascinert av alt som har med mennesker, helse osv. å gjøre. Men vet ikke hva jeg kan bygge på med av utdanning for å få et ben innenfor helse. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer, så kjenner godt til arbeidet som medfølger der. Trives godt med yrket, men ønsker å ha flere muligheter på sikt. Jeg er veldig fascinert av alt som har med mennesker, helse osv. å gjøre. Men vet ikke hva jeg kan bygge på med av utdanning for å få et ben innenfor helse. 

Logopedi kan være et alternativ? Da kan du jobbe med pasienter som har hatt slag f eks, på sykehus/sykehjem. Eller en master i helsefremmende arbeid og helsepsykologi? Da tror jeg du kan ha lærerbakgrunn da det er tverrfaglig.

Anonymkode: 964e4...34d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logopedi kan være et alternativ? Da kan du jobbe med pasienter som har hatt slag f eks, på sykehus/sykehjem. Eller en master i helsefremmende arbeid og helsepsykologi? Da tror jeg du kan ha lærerbakgrunn da det er tverrfaglig.

Anonymkode: 964e4...34d

Har vært inne på logopedi, men har forstått det som at det er vanskelig å få jobb som logoped. Men skal sjekke ut det siste du nevnte. Takk for tips :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...