AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Hei, Jeg flyttet til en ny by for ca 7 uker siden. Den første måneden bodde jeg sammen med en venninne i påvente av at det skulle bli ledig i den leiligheten jeg skulle flytte inn i. De første dagene hadde jeg litt småpanikk for at jeg hadde tatt steget og flytta, men trivdes så godt sammen med venninna mi at det gikk seg til. Byen liker jeg ganske godt også. Nå har jeg flyttet til ny leilighet, og deler den med ei annen. Hun er ikke problemet mitt, hun er veldig hyggelig. Det som plager meg er at det er mer lytt her enn jeg trodde det skulle være. Hun sa hun aldri hadde vært plaget, så jeg tolket det som at det var en ganske lydtett leilighet. Men men, folk er jo forskjellige. Jeg er nok mye mer sensitiv. Jeg kan tåle lyder på dagen og tidlig kveld, men det blir et stort problem for meg når jeg skal sove. Jeg hører omtrent hva de over oss snakker om, og en natt kunne jeg høre snorking! Nå har jeg bare bodd her i noen dager da, så føler jeg må gi det en sjans. Det er jo jeg som er problemet her, som ikke klarer å høre normale lyder fra folk når jeg skal legge meg. Boligen er så bra på alle andre måter, og jeg vil jo helst ikke måtte flytte igjen. Men dette går sterkt utover søvnen, og dermed trivselen min. Akkurat nå har jeg bare lyst å flytte hjem igjen til hjembyen min Jeg prøver å si til meg selv at jeg må skjerpe meg, og bare ignorere lyder som ikke har noe med meg å gjøre. Men det er vanskelig. Noen her som er som meg som har klart å finne roen etter hvert? Hva gjorde dere? Anonymkode: 11158...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Du kan kjøpe ørepropper på apoteket. Anonymkode: 65de4...cca
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan kjøpe ørepropper på apoteket. Anonymkode: 65de4...cca Jeg får eksem av ørepropper, og ønsker derfor å unngå å bruke det. Ellers et godt forslag. Anonymkode: 11158...ee2 1
Nuttery Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Det tar tid å vende seg til nye lyder. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Det tar tid. Jeg flyttet for noen år siden rett ved siden av en togstasjon. Bommer som går opp og igjen. Lyden når de varsler for bommene og seks tog i timen døgnet rundt. Det tok fire måneder og nå hører jeg det ikke lenger. Legger kun merke til noen godstog når huset rister. Er du ikke vant til lyder vil det være utrolig plagsomt, men mulig å bli vant til det Anonymkode: b910d...9d6 1
Millimani Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Du blir vant med det etter hvert Når jeg flytta dit jeg bodde før så våkna jeg kl 7:20 hver morgen av at naboen dro på jobb. Det varte i ca to uker. Jeg hadde påskeferie og fri fra jobb. Irriterende å våkne av det, men det gikk seg til raskt. Akkurat som det gjorde når jeg hørte ambulansehelikopteret over huset på vei til eller fra landings-plassen, - og så kirkeklokkene hver søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå