AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Jeg vurderer å videreutdanne meg. Har sett på to ulike retninger. Noen her som er utdannet logoped eller spesialist i klinisk pedagogikk/spes.ped, som kan svare på noen spørsmål? Logoped: virker som et utrolig spennende og givende yrke, med en variert hverdag. Det å kunne hjelpe noen og bidra til økt livskvalitet virker fantastisk! Likevel har jeg både lest og hørt, at det er vanskelig å få jobb som logoped, fordi det er utlyst få logopedstillinger. Mange ender derfor opp med å jobbe som spesialpedagog i f.eks. PPT. Mange velger kanskje derfor å starte som privatpraktiserende?! Master i spesialpedagogikk: mulighetene for jobb er vel kanskje flere her, enn for en logoped? Med en slik master kan man vel også gå videre til å bli spesialist i klinisk pedagogikk/spesialpedagogikk? Virker spennende å jobbe i bup. Noen som vet hva man kan forvente seg i lønn som logoped eller spesialist i klinisk ped/spes.ped? Og hvordan er det å få jobb? Står lite om begge yrkene på nettet føler jeg. Anonymkode: aac6c...7c2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Det er få logopedstillinger. Lønn varierer veldig, fra 400 000 til nærmere 500 000 i startlønn. Å starte som privatpraktiserende uten erfaring er ikke å anbefale. Anonymkode: 08e40...904
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Anbefaler begge deler! Jeg tok master i spesial pedagogikk med fordypning i logopedi ved UiO ( eller master i logopedi, om du vil). Da kan man jobbe som ren logoped, men også som pp-rådgiver eller spesialpedagog om du vil Anonymkode: fec43...46b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 Samme her. Tok master i spesialpedagogisk rådgivning med fordypning i logopedi på UIO. Så er logoped, men kan jobbe som spesialpedagog, spesialpedagogisk rådgiver, pedagogisk psykologisk rådgiver og som ren logoped. Anonymkode: 13fba...6c8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler begge deler! Jeg tok master i spesial pedagogikk med fordypning i logopedi ved UiO ( eller master i logopedi, om du vil). Da kan man jobbe som ren logoped, men også som pp-rådgiver eller spesialpedagog om du vil Anonymkode: fec43...46b 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Tok master i spesialpedagogisk rådgivning med fordypning i logopedi på UIO. Så er logoped, men kan jobbe som spesialpedagog, spesialpedagogisk rådgiver, pedagogisk psykologisk rådgiver og som ren logoped. Anonymkode: 13fba...6c8 Hva har dere i lønn? Anonymkode: e9cdc...07a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Så om man tar master i spesialpedagogikk med fordypning i logopedi, så får man på en måte begge mulighetene. Man kan både jobbe som spesialpedagog, men også som logoped?! Til dere to som har tatt denne masteren ved UiO - har det vært vanskelig å skaffe seg jobb i ettertid? Hvor krevende er studiet? Og hvor er praksisen (sykehus, rehabiliteringssentre, skole??). Tok dere masteren på heltid eller deltid? Er dere fornøyde med valget? Hva kan man forvente i lønn? Anonymkode: aac6c...7c2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 På 28.2.2018 den 19.04, AnonymBruker skrev: Hva har dere i lønn? Anonymkode: e9cdc...07a Ca 500 000 Anonymkode: fec43...46b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så om man tar master i spesialpedagogikk med fordypning i logopedi, så får man på en måte begge mulighetene. Man kan både jobbe som spesialpedagog, men også som logoped?! Til dere to som har tatt denne masteren ved UiO - har det vært vanskelig å skaffe seg jobb i ettertid? Hvor krevende er studiet? Og hvor er praksisen (sykehus, rehabiliteringssentre, skole??). Tok dere masteren på heltid eller deltid? Er dere fornøyde med valget? Hva kan man forvente i lønn? Anonymkode: aac6c...7c2 Ja, man får begge deler. Jeg har min utdannelse fra UiO og kan jobbe som pp-rådgiver i ppt, logoped og som spesialpedagog på skole. Det er helt greit å få jobb, kanskje må du jobbe litt som på-rådgiver først, kanskje noen vikariater, men de fleste jeg kjenner fra studiet er i logopedjobb nå. Hvor krevende det er er jo veldig individuelt da, jeg syntes det var veldig krevende, men jeg har jo bare en ba-grad å sammenligne med. praksisen er over alt, stat per, skole, sykehus, rehabilitering, ppt etc. Tok den på heltid og er veldig fornøyd med valget. Det gir meg en spisset spesialisering, samtidig som jeg kan jobbe ganske bredt. Jeg har ca 500 000 i lønn... Anonymkode: fec43...46b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Som logoped på sykehus er lønna ganske dårlig, startlønn der er rett i overkant av 400 000. Startlønn i PPT o.l. er vel nærmere 500 000 (?). Anonymkode: 08e40...904
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 Til dere med master; hvilken ba-grad har dere i bunnen? Anonymkode: c0e44...20d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har master i spes.ped ved UiO med fordypning i psykososiale vansker. Jeg studerte fulltid. Studiet var relativt krevende, men veldig gøy. Praksis kan være alt fra skole, barnehage, PPT, BUP, rehabilitering etc. Opplevde det ikke som vanskelig å få jobb etter studie. Jeg jobber i PPT. Lønn: 630 000. Før du bestemmer deg for hvilket masterstudier du ønsker å søke kan det være lurt å peile ut hva du kunne tenke deg å arbeide med. Hos oss jobber de med logopedutdanning enten som ren logoped eller har hovedsakelig saker som retter seg inn mot språk. Mine saker / caser retter seg i større grad mot psykiske / psykososiale utfordringer. Anonymkode: ed72c...b77
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #13 Skrevet 11. september 2019 På 27.6.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev: Til dere med master; hvilken ba-grad har dere i bunnen? Anonymkode: c0e44...20d Master i logopedi og bachelor i generell pedagogikk her. Anonymkode: 26fd9...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå