Gå til innhold

Får slangen din levende mat? (Pattedyr

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
Skrevet

Vet at mange gjør det. Er det noen her inne som synes det er greit? Leste en artikkel om en som måtte i retten fordi han hadde gjort det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til

Anonymkode: 93bcb...630

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til

Hvorfor det? Det er jo forbudt.

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, Tvist skrev:

Hvorfor det? Det er jo forbudt.

Vi kjøper ikke dyr. Vi har mus som kjæledyr og når de har avgått ved døden, men fremdeles varme, får slangen dem

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper ikke dyr. Vi har mus som kjæledyr og når de har avgått ved døden, men fremdeles varme, får slangen dem

Avgått ved døden pga alder? Eller blitt avlivet av dere? 

Da gir dere vel strengt tatt ikke slangen levende dyr.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Tvist skrev:

Avgått ved døden pga alder? Eller blitt avlivet av dere? 

Da gir dere vel strengt tatt ikke slangen levende dyr.

Vi avliver ikke friske dyr for å gi dem til slangen

Skrevet

Nei, min får døde mus. Å fôre med levende dyr er forbudt i Norge og jeg personlig syns det er grusomt.... Men sett i perspektiv så er det nok like grusomt for musene... kvalt til døde blir de uansett, enten av en slange eller CO2. 

Anonymkode: 9a255...b33

Skrevet

Det er forbudt i Norge, men at noen gjør det er helt sikkert.

Jeg har lest at det advares mot å gi bort flere kattunger til en og samme person. Det er blitt avslørt at enkelte mater slanger med levende kattunger også.

Sånne folk skulle vært slangeåte selv, helt forferdelig at sånt skjer.

• Liker 4
Skrevet

Nå kan det faktisk være veldig farlig for slanger å bli foret med levende dyr. Man skulle ikke tro det, men mange slanger dør/får store skader fordi dyret lever når de prøver å spise dem. Så de som gir slanger levende dyr burde kanskje lese seg litt mer opp på hva som er bra dyrehold. 

Anonymkode: 7665b...516

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
På 12.2.2018 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Nei, min får døde mus. Å fôre med levende dyr er forbudt i Norge og jeg personlig syns det er grusomt.... Men sett i perspektiv så er det nok like grusomt for musene... kvalt til døde blir de uansett, enten av en slange eller CO2. 

Anonymkode: 9a255...b33

Dreper de mus, i tusentall, for at folk som har slanger skal gi mus til slangene sine?

Gjest N-Nøff
Skrevet
På 12.2.2018 den 15.24, EvaLena skrev:

Det er forbudt i Norge, men at noen gjør det er helt sikkert.

Jeg har lest at det advares mot å gi bort flere kattunger til en og samme person. Det er blitt avslørt at enkelte mater slanger med levende kattunger også.

Sånne folk skulle vært slangeåte selv, helt forferdelig at sånt skjer.

Ja.. kattunger og kaniner.

Gjest N-Nøff
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan det faktisk være veldig farlig for slanger å bli foret med levende dyr. Man skulle ikke tro det, men mange slanger dør/får store skader fordi dyret lever når de prøver å spise dem. Så de som gir slanger levende dyr burde kanskje lese seg litt mer opp på hva som er bra dyrehold. 

De kveler vel dyret først.

Skrevet
1 minutt siden, Neinøff skrev:

De kveler vel dyret først.

Ikke alltid de klarer det helt 

Skrevet
On 12.2.2018 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Nå er vel strengt tatt ikke dyr som har avgått med døden levende? 

Anonymkode: 8612a...2fa

• Liker 3
Skrevet

Kan man fôre en slange med døde mus som katten kommer inn med (som de ikke rekker å spise)? Eller må de ha mus som er avlet opp på noe spesiell mat?

Anonymkode: 6d2ad...8ec

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg bor i Storbritannia, hvor det er på grensen til lovlig. Det er lovlig om fôrdyret ikke lider, men akkurat det er jo uklart, men jeg er uansett mot levendefôring. Slangen min får frosne natalmus (multimammate) og rotter. 

Skrevet

Har ikke slange. Synes de er ufyselige.

Anonymkode: 20f32...ce6

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Linaria skrev:

Jeg bor i Storbritannia, hvor det er på grensen til lovlig. Det er lovlig om fôrdyret ikke lider, men akkurat det er jo uklart, men jeg er uansett mot levendefôring. Slangen min får frosne natalmus (multimammate) og rotter. 

Fôrdyrene lider vel uansett om de blir gitt til slangen levende,ser ikke at det kan være uklart. 

Når det er sagt er det vel ingen steder "Fôrdyrene" lider så mye som i produksjon til menneskemat. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke slange. Synes de er ufyselige.

Anonymkode: 20f32...ce6

Å det følte du var uhyre viktig for oss å vite? 

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet
6 hours ago, Tvist said:

Fôrdyrene lider vel uansett om de blir gitt til slangen levende,ser ikke at det kan være uklart. 

Når det er sagt er det vel ingen steder "Fôrdyrene" lider så mye som i produksjon til menneskemat. 

Ja, jeg er helt enig i det, men loven sier at det er lov så lenge det ikke foregår "unnecessary suffering", og nøyaktig hva det er vil måtte bestemmes av en dommer, men generelt regnes det vel egentlig som ulovlig, og jeg har ikke hørt om noen her som driver med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...