Gå til innhold

Hvilke forventninger har dere til den nye ekspansjonspakkene

Anbefalte innlegg

Gjest Simgjesten
Skrevet

Har lest at det blir heiser, nye objekter som biljardbord, tredemølle og juksekode hvor man kan bygge flere etasjer enn det man bygger i dag.

Lurer på om noen bygger 8-9 etasjer?

Det blir mer styr å holde orden på simmene som er i feil etasje til feil tid hvis dem skal på jobb/skole og rekker ikke transporten.

Maxis har tøyd alderer for simmen med unge voksne som blir studenter.

Håper ikke at Maxis tøyer grensa for gammelsimmene slik at det blir en slags "syvende far i huset ekspansjonspakke" der den eldste sover i bukkehornet på veggen.

Jeg er drittlei gammelsimmene og dem gjør liten nytte seg hjemme annet enn å glo på tv,n med å se matlagingsprogrammet.

Har forrestemn mye moro med simmer som har ambisjonspremien hinderløypa der dem løper, snubler og tryner av og til og der får dem raskt kroppspoeng.

Abdre som har brukt denne hinderløypa, men det er for simmer som jobber i forsvaret, ikke noe milliardsprekk med å ta den i bruk og simmen må ha underoffisers grad fo å ha denne på på tomta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke de expantion-pakkene høres så tøffe ut, men så likte jeg egentlig ikke pakkene til sims 1 heller.

Synes det er mer enn nok med 3 etasjer. Bygger gjerne bare to.

Mine gamlinger jobber til de dør :) Ikke noe pensjonist-tilværelse her nei! (Har i mitt stille sinn tenkt at det burde vært et motstykke til elixir of life..)

Skrevet

Jeg er hekta på Sims, så jeg ser selvsagt veldig fram til disse nye pakkene. Det blir jo selvsagt ikke like fantastisk som selve Sims2, men jeg ser fram til flere muligheter, yrker, interiør osv.

Skrevet

Mine gamlinger jobber til de dør :) Ikke noe pensjonist-tilværelse her nei! (Har i mitt stille sinn tenkt at det burde vært et motstykke til elixir of life..)

Men det er jo bare å ta elixiren når Sim-en ikke har oppfylt kravene. Da blir de eldre.

Skrevet

Jeg er drittlei gammelsimmene og dem gjør liten nytte seg hjemme annet enn å glo på tv,n med å se matlagingsprogrammet.

Jeg synes de gamle simmene er svært nyttige. De er hjemme hele dagen og kan ta seg av ungene mens foreldrene er på jobb, de har tid til å bli venner med alle i nabolaget slik at de yngre ikke trenger å tenke på det. De kan lese seg opp til full score på f.eks. matlaging og dermed diske opp med all slags lekre måltider mens de andre gjør viktigere ting.

Skrevet

Men det er jo bare å ta elixiren når Sim-en ikke har oppfylt kravene. Da blir de eldre.

Jau...men mine sim'er er som regel veldig lykkelige. Men når de gamle ikke er det :sjenert:

Etter at en person drømte om 10 barn, så har jeg nesten fått et problem med innavl.. Tror jeg skal lage en ny familie idag :)

Skrevet

Har store forventninger. Satser på og kjøpe. Får se ;)

Gjest Embla s
Skrevet

angående gamle sim'er: har enda til gode at noen dør av alderdom... Så: Hvordan foregår dette? Faller de bare om en dag eller?

Skrevet
angående gamle sim'er: har enda til gode at noen dør av alderdom... Så: Hvordan foregår dette? Faller de bare om en dag eller?

Ja, de faller bare om en dag. Hvis andre simmer dør (ikke av alderdom) kan et av familiemedlemmene be Døden om å spare livet deres. Jeg har oppdaget at gravide simmer har svært høy dødelighet. Aner ikke hvorfor, men mange av dem bare dør sånn helt plutselig. Heldigvis har jeg greid å få de fleste tilbake.

Skrevet

Ja, de faller bare om, så kommer mannen med jåen...

Gjest Embla s
Skrevet

:hår: Mannen med ljåen :sjokkert: (takk for svar, greit å vite :ler: )

En annen ting, til dere super-simmere: jeg sliter skikkelig med å få tid til alt, og spesielt oppfylle alle ønskene deres/være sosial.. Når dere har gjester: Styrer dere simmene da, eller lar dere de holde på på egen hånd?

(og når de konverserer: skifter dere samtaleemne etter hva den andre simmen er interessert i? Syns det er vanskelig å tolke mange av symbolene..)

Skrevet

Jeg styrer simene når de har gjester ja, men bytter aldri samtaleemne.

Forresten er det veldig greit å ringe til andre sim'er for å bli mer sosial.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Når simmene er småbarnsforeldre, prioriterer jeg opptrening av smårollingene til pottetrening, snakke og gåtrening når venner ringer for å mase om at vennskapet etc.

Har ikke prøvd denne ambisjonspremien med flaskene der smårollingen lærer pottetrening, snakke og går ved å drikke supermelken, vet at hvis flasken er rød, må den kastes.

Noen andre som erfaring med denne flaskegreia?

Mine gammelsimmer driver med å male bilder, men jeg passer på at bildene er blitt ferdig før mannen med ljåen kommer og tar dem.

Jeg hadde en gammelsim som bodde sammen med tenåringssønnnen((8simdøgn igjen) og da ble han foreldreløs og fikk sosialeproblemer fordi det var så mye som skulle passe inn i simdøgnene som sove, spise, dusje, spille tv-spill, gjøre lekser og siste simdøgn ble han ferdig med skolen med karakteren B.

Da jeg lagret huset og fikk nabolagskjermen og så på huset der han bor og fikk jeg en overraskelse at vvdøde faren bodde fortsatt bodde sammen med sønnen.

Nå har har han en kjæreste som jeg skal spille slik at hun flytter inn.

Er det en bug i spillet

Skrevet

Jeg styrer samtalen når gjester er på besøk ja, men skifter ikke samtaleemne. Med Sims2 er det sjelden jeg gidder invitere simmer på besøk, de blir raskt gode venner etter et par telefonsamtaler.

Jeg bruker ofte den flaskegreia til babyene, det er en drikk som gjør at de lærer ting raskere, fungerer utmerket.

Gjest Embla s
Skrevet

Flaskegreia er bra! Den bruker jeg og. Også har jeg massevis av pengetrær :) (men utrolig irriterende når gjester forsyner seg av disse :-? )

Men hva med den hatten? Som skal gi godt humør? Den funker ikke i det hele tatt. Og hvis man bruker den på en sim som ikke er i gullhumør, blir det katastrofalt.. Alle nivå synker til rødt.. Ikke så lett å spise når de er så trøtte at de sovner om foran maten..

Men Arkana: beholder de vennskap kun ved å ringe? Det er jo mye lettere enn å få de på besøk i ett sett..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg styrer dem hele tida jeg.

Hva er vitsen med spillet om man bare skal sitte å se på at de daller rundt på skjermen da?

Jeg chatter på nettet også, da går poengene opp. Og med å sende e-post fakstisk. (for å bevare vennskap altså :ler:

Og ja jeg gleder meg til ekspansjonspakken kommer!

Kjempespent på hvordan det blir.

Skrevet

Jeg gidder ikke kjøpe pengetreet, da jukser jeg heller istedet. Fant ut at de tjener gode penger på å skrive bøker også, så den som er hjemmeværende kan bidra godt på den måten.

Jada, de både får og beholder vennskap ved å ringe. Det jeg gjør er å chatte med nye folk på nettet, akkurat nok til at ansiktet deres kommer opp på oversikten over personer som kjenner simmen. Så ringer jeg dem, og et par telefonsamtaler senere så er de bestevenner og jeg trenger bare ringe i ny og ne for å holde det oppe. Så det er svært sjelden jeg inviterer noen, det tar for mye tid.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Kunne tenkt meg en juksekode hvor simmen har full poengpott på alle ferdigheter-

TS1 var det et magiskspeil som man laste ned fra nettet.

Der fikk simmen full poengpott på alle ferdigheter, men det ble så kjedelig.

Nå gidder jeg ikke å laste ned tredjepartsobjekter fordi det kan kræsje spillet før eller senere, har lært hvordan det var i TS1.

Det ble mange avinnstalering og reinnstalering pga at spillet kræsjet pga objekt og skinstrøbbel.

Jeg vet at noen måtte avinnstalere TS2 og innstalere spillet på nytt fordi dem hadde hackede objekter som laget spillkrøll.

Skrevet
Nå gidder jeg ikke å laste ned tredjepartsobjekter fordi det kan kræsje spillet før eller senere' date=' [/quote']

Hva mener du med tredjepartsobjekter?

Gjest Simgjestens
Skrevet

Tredjepartsobjekter er objekter som er laget av andre enn Maxis.

Derfor foretrekker jeg originalobjekter som er med i spillet/ekspansjonspakkene.

Et annet spørmål om objekter eller tredjeparts fly til flysimulatorn FS2004, der har har jeg masse fly til å fly med, men dem blir for det meste i hangaren og det er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...