AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Hei! Jeg driver og lager nytt program med mål om å bli sterkere og å bygge større muskler. Tenker da å kjøre 2 dager med fullkropp der jeg trener for muskelstyrke, 1 dag overkropp hypertrofi og 1 dag bein hypertrofi. Hvilke rekkefølge ville dere lagt opp disse dagene? Og hvor kan jeg legge inn kardio? Hvordan vil en optimal treningsuke se ut da? Vil gjerne høre deres mening om dette, og legg gjerne inn begrunnelse. Anonymkode: 3f6f9...eba
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Altså, på norsk heter det å bygge overkropp og ikke hypertrofi. Hypertrofi er medisinsk fagspråk for muskelvekst, og du høres meget spesiell ut om du bruker ordet hypertrofi på treningssenteret. Uansett; jeg ville valgt to økter for å bygge overkropp og to økter for å bygge underkropp. Om du vil legge til en økt med fullkropp så legger du denne dagen inn etter du har hatt treningsfri en dag. Altså trener du overkropp mandag og onsdag, underkropp tirsdag og torsdag og fri fredag, helkropp lørdag og fri søndag. Kardio kan du trene før styrkedelen 2-3 dager i uka. Jeg pleier å løpe intervaller 2 dager i uka og en økt med tempotrening 1 dag i uka. Siden jeg også pleier å ha langkjøring så trener jeg bare 4 dager i uka med styrke. Anonymkode: e334e...0cf
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/ Velg deg et program herfra som passer til ditt nivå og målsettinger. Eventuelt få hjelp av en PT med spesialkompetanse på styrketrening. Anonymkode: 78a18...7e2
IdestImperium - PT Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg ville ha satt det opp slik: Mandag: Underkropp Tirsdag: Overkropp Onsdag: Fri Torsdag: Fullkropp Fredag: Fri Lørdag: Fullkropp Søndag: Fri Dette kan resultere i noe for lite restitusjon ettersom det egentlig er anbefalt å ha 48 timers hvile (eventuelt "aktiv hvile" med kondisjon), men her må du prøve deg frem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå