Anna Maria Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Badevekten min vider dessverre så unøyaktig måling, og det er så irriterende og demotiverende når en prøver å gå ned i vekt. Lurer derfor på om noen har en god badevekt å anbefale meg. Gjerne noe som ikke koster skjorta, selv om jeg kan betale litt selvfølgelig.Det er så mye å velge i og så vanskelig å vite hva en skal gå for.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Prøv først å bytte batterier og sett badevekten på et fast sted. Så slipper du å kjøpe noe hvis den virker. Anonymkode: 578ce...1f4 3
Anna Maria Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv først å bytte batterier og sett badevekten på et fast sted. Så slipper du å kjøpe noe hvis den virker. Anonymkode: 578ce...1f4 Ja kanskje det er det som skal til. Men det er en ganske billig vekt jeg har i utgangspunktet, så det spørs om jeg ikke bør investere i en litt dyrere modell snart likevel. Det er så irriterende med en kilo opp og ned dag for dag.. Takk for svar
Pringle Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 26 minutter siden, Anna Maria skrev: Ja kanskje det er det som skal til. Men det er en ganske billig vekt jeg har i utgangspunktet, så det spørs om jeg ikke bør investere i en litt dyrere modell snart likevel. Det er så irriterende med en kilo opp og ned dag for dag.. Takk for svar En nøyaktighet på mer enn 100 gram er unødvendig, nærmest meningsløst. En kilo er en helt normal vektvariasjon fra en dag til den neste. En god badevekt skal vise det samme tallet når du trår på den to ganger etter hverandre.
Luckiness Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Min vekt viser det samme dersom jeg går på flere ganger etter hverandre. Men veier jeg meg en gang for dagen, noen dager mellom e.l. så varierer vekten. Det er ikke selve "vektapparatet" det er noe gale med. Varierende vekt hos meg er fordi jeg kan ha spist før jeg veier meg, drukket, en liten stund siden jeg har vært på toalettet, spist salt mat (holder på vannet) o.l. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Jeg veier meg samme tid på døgnet hver gang. På morgenen etter dobesøk og før noe er drukket/ spist. Kan være det gir litt mer stabilitet i vektmålingene samt at man gjerne veier minst om morgenen Anonymkode: 82e42...41e
Larandrea Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Trenger også en god badevekt. Min viser forskjell dersom jeg går på vekten et minutt etterpå. Festlig når man ønsker å gå ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/badevekt/SOE158046/soehnle-body-balance-active-shape-baderomsvekt Denne er bra Jeg byttet nettopp fra en drittvekt til denne, og nå har jeg fått tilbake motivasjonen for å gå ned i vekt. Den jeg hadde målte forskjellig hver gang, mer om morgenen enn om kvelden, mer når jeg tok av klærne enn før og varierte med flere kilo dersom jeg flyttet på den. Den nye viser som forventet: minst om morgenen, mindre uten klær, mindre etter å ha vært på do Anonymkode: f5b03...73f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 En kg opp og ned hver dag er jo helt normalt... Om du forventer en badevekt som gir deg lik vekt hver eneste dag, kommer du til å bli skuffet. Vekten avhenger fra dag til dag av hvor mye væske du har i kroppen og hvor mye du har lagret i tarm og magesekk. Har du spist saltmat dagen før, har du gjerne mer vann i kroppen, og veier mer, selv om fettmassen er identisk som dagen før. Har du trent eller av andre grunner svettet mye, er du gjerne litt dehydrert, og veier mindre. Har du ikke vært på do på et par dager, kan det slå ganske bra ut på vekten, og likeså om du har tømt tarmen skikkelig før du veier deg. Anonymkode: 5022f...817
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kg opp og ned hver dag er jo helt normalt... Om du forventer en badevekt som gir deg lik vekt hver eneste dag, kommer du til å bli skuffet. Vekten avhenger fra dag til dag av hvor mye væske du har i kroppen og hvor mye du har lagret i tarm og magesekk. Har du spist saltmat dagen før, har du gjerne mer vann i kroppen, og veier mer, selv om fettmassen er identisk som dagen før. Har du trent eller av andre grunner svettet mye, er du gjerne litt dehydrert, og veier mindre. Har du ikke vært på do på et par dager, kan det slå ganske bra ut på vekten, og likeså om du har tømt tarmen skikkelig før du veier deg. Anonymkode: 5022f...817 Det er nok TS 100% klar over. Men noen badevekter viser forskjellig om du veier tre ganger rett etter hverandre. Se hva jeg skrev over om min gamle vekt. Anonymkode: f5b03...73f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nok TS 100% klar over. Men noen badevekter viser forskjellig om du veier tre ganger rett etter hverandre. Se hva jeg skrev over om min gamle vekt. Anonymkode: f5b03...73f Ts skriver at det er så irriterende når vekten viser en kg opp og en kg ned for hver dag, så det tyder jo på at det er vektforskjell fra dag til dag hun reagerer på. Anonymkode: 5022f...817 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 På 2/12/2018 den 13.19, Anna Maria skrev: Ja kanskje det er det som skal til. Men det er en ganske billig vekt jeg har i utgangspunktet, så det spørs om jeg ikke bør investere i en litt dyrere modell snart likevel. Det er så irriterende med en kilo opp og ned dag for dag.. Takk for svar Kan også anbefale deg å veie deg ikke mer en en gang i uken. Da slipper du slike skuffelser, for vekten kan godt variere fra dag til dag. Med ukentlig målinger så gir det et bedre bilde. Anonymkode: 578ce...1f4
Pringle Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan også anbefale deg å veie deg ikke mer en en gang i uken. Da slipper du slike skuffelser, for vekten kan godt variere fra dag til dag. Med ukentlig målinger så gir det et bedre bilde. Anonymkode: 578ce...1f4 Det er helt unødvendig (og kanskje også uriktig). Mange (jeg også) anbefaler daglig veiing, nettopp fordi vekta varierer fra dag til dag, og man kan like godt treffe på en bunn som en topp når man veier seg bare en gang i uka. Jeg mener at flere målinger gir et bedre bilde. Men det er i det hele uvesentlig - det gjelder å finne det som fungerer best for en selv. 2
ajarRun Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 På 12.2.2018 den 13.48, Pringle skrev: En nøyaktighet på mer enn 100 gram er unødvendig, nærmest meningsløst. En kilo er en helt normal vektvariasjon fra en dag til den neste. En god badevekt skal vise det samme tallet når du trår på den to ganger etter hverandre. Hva er det du sier? Jeg bruker 15 000 diamantvekter slik at jeg kan veie meg med 0.001mg presisjon. Det er litt mye arbeid å summere da, men hva gjør man ikke for skjønnheten! Men fra spøk til revolver. Jeg bruker en sånn garmin smartvekt. Den laster opp vekten via wifi, og viser meg snitt fra siste uke (mye mer nyttig enn dagsvekt) og grafer over trendene. Da slipper jeg å huske eller skrive. Bare stå opp, pisse og så stå på vekten. Den viser fettprosent og sånt, men det er vel neppe veldig nøyaktig.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #15 Skrevet 13. februar 2018 Tips til ny vekt: Sandstrøm sin, uten batteri. Genial - og miljøvennlig. Aldri vært mer fornøyd Anonymkode: beb7b...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå