Gå til innhold

Robotstøvsuger. Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kaaanskje fått samboer på gli til å investere i robotstøvsuger. 

Hovedårsaken til at jeg ønsker dette er fordi vi har hund i huset. Verdens beste gull ❤ Han røyter noe vanvittig to runder i året. Så vi trenger en som tåler endel pels i maskineriet 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langhåret eller korhåret hund? Problemet med de fleste robotstøvsugerne er at de har en listen kost som roterer, og lange hår kan gjøre at de bare tvinner seg rundt kosten, så støvsugeren ikke får til å suge opp.

Vi har iromba 896, og er kjempefornøyd med den. Men den sliter også når den møter på mine lange lyse hår. Må ofte frem med skrujernet etter den har gått på badet, om jeg ikke har vært flink nok tli å sope hår opp av gulvet på forhånd. 

Så må dere jo også se på hva dere er villig til å punge. Testvinneren er iromba 980, men den koster oppunder 10 000.... Vi valgte å kjøpe en litt eldre modell på black friday-salg til 5 000 i stedet, hadde vært helt uaktuelt å bruke 10 000 på en støvsuger. 

Anonymkode: 9f2d0...e72

Skrevet
7 timer siden, snowbreeze skrev:

Har kaaanskje fått samboer på gli til å investere i robotstøvsuger. 

Hovedårsaken til at jeg ønsker dette er fordi vi har hund i huset. Verdens beste gull ❤ Han røyter noe vanvittig to runder i året. Så vi trenger en som tåler endel pels i maskineriet 😅

Hundehår i robotstøvsuger blir mer et problem enn en nytte. Lange hår setter seg fast i børsten, og må håndplukkes ut igjen. Like idiotisk som to-i-en støvsugerne når du bruker den lille innsatt i den store. Ser kjekt ut, men fungerer ikke til alle typer bruk, særlig ikke dyrehår. 

Å kjøpe noe så kostbart som ikke kan brukes er unødvendig. TV2 testet roboter i høst, se testen og vurder. 

Anonymkode: 8a4ee...88c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hundehår i robotstøvsuger blir mer et problem enn en nytte. Lange hår setter seg fast i børsten, og må håndplukkes ut igjen. Like idiotisk som to-i-en støvsugerne når du bruker den lille innsatt i den store. Ser kjekt ut, men fungerer ikke til alle typer bruk, særlig ikke dyrehår. 

Å kjøpe noe så kostbart som ikke kan brukes er unødvendig. TV2 testet roboter i høst, se testen og vurder. 

Anonymkode: 8a4ee...88c

Jeg har hund med lange hår og har langt hår selv. Ikke noe problem med robotstøvsuger. Har irobot roomba 880 og den er veldig god. Man må jo tømme den hver dag hvis man bruker den over store flater og mange rom, men ingenting sitter fast. Jeg er i hvert fall superfornøyd!

Skrevet

Ser for meg følgende: Hund er alene hjemme med støvsuger. Hunden har et uhell og besjer på gulvet :fart2: Støvsugeren kjører over "uhellet" og drar det med seg rundt i huset.... :fnise: Nais.... 

Anonymkode: cfc4a...b7d

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg følgende: Hund er alene hjemme med støvsuger. Hunden har et uhell og besjer på gulvet :fart2: Støvsugeren kjører over "uhellet" og drar det med seg rundt i huset.... :fnise: Nais.... 

Anonymkode: cfc4a...b7d

Har du hund selv? Voksne hunder har ikke sånne uhell. Så det kan du nok ta med ro. 

Anonymkode: 9f2d0...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...