Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt mer erfaring på området kan hjelpe meg med? 

Jeg lurte på om HCG nivået og når det er ute av kroppen har noe å si på når eggløsning kommer etter en tidlig SA? (Fikk negativ gr.test idag, 5 dager etter SA’en) 

Jeg har sluttet å blø og nå kommer det bare brunt,og jeg blødde heller ikke mer enn en litt sterkere mens...jeg håper jo at eggløsning kommer når jeg tror den kommer men det kan man jo aldri vite så..

Også lurte jeg på om svake graviditetstester var en indikasjon på at noe var galt? Og jeg mistet? For jeg testet veldig svakt tilogmed etter IKM og jeg syns det var så rart...

Jeg har så mange spørsmål,som jeg sikkert aldri får svar på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at hvis du fremdeles har HCG i kroppen så vil EL komme etter at alt er ute. For hvis du fremdeles har HCG kan det være rester igjen i livmoren. Så lenge gravidtesten er positiv selv om den er svak, betyr det at alt ikke er ute enda. Og når alt ikke er ute enda, kan du ikke bli gravid.

Skrevet
1 minutt siden, hotfudge skrev:

Jeg vil tro at hvis du fremdeles har HCG i kroppen så vil EL komme etter at alt er ute. For hvis du fremdeles har HCG kan det være rester igjen i livmoren. Så lenge gravidtesten er positiv selv om den er svak, betyr det at alt ikke er ute enda. Og når alt ikke er ute enda, kan du ikke bli gravid.

De var svakt positive da jeg var gravid, den var negativ idag ☺️

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

De var svakt positive da jeg var gravid, den var negativ idag ☺️

Så bra! Da vil jeg tro at alt er ute og at HCG nivået ditt er lavt / borte. Da er det bare å prøve igjen om du ønsker det :) 

Skrevet
6 minutter siden, hotfudge skrev:

Så bra! Da vil jeg tro at alt er ute og at HCG nivået ditt er lavt / borte. Da er det bare å prøve igjen om du ønsker det :) 

Det er planen 💃🏼🙌🏼😄

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Det er planen 💃🏼🙌🏼😄

Da sier jeg lykke til :D Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Eggløsning kan komme til vanlig tid. For meg har den vært litt forsinket.

Svake gravtester er ofte en indikasjon på at det ikke går bra, da de gjenspeiler hcg-nivået. Høye nivåer er som regel et godt tegn (men ingen garanti). Svak hcg stigning betyr ofte feil i celledeling 

Anonymkode: 411b2...ae9

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning kan komme til vanlig tid. For meg har den vært litt forsinket.

Svake gravtester er ofte en indikasjon på at det ikke går bra, da de gjenspeiler hcg-nivået. Høye nivåer er som regel et godt tegn (men ingen garanti). Svak hcg stigning betyr ofte feil i celledeling 

Ikke riktig.

Kvinner produserer hcg forskjellig. 

Men det som er åpenbart negativt er når de blir svakere og varierer - det gjorde det på meg. Men det skal øke etter en viss stigning, dog innenfor en ganske bred ramme.

Anonymkode: f5afd...1f2

Skrevet

Hos meg verken økte de eller ble svakere. De var veldig svake konstant,helt til jeg mistet. Nå skal det sies at jeg testet med RFSU sine og har hørt veldig mye negativt om de. Men brukte også babyplan early sine og de var også veldig svake. Fikk gravid på digital ett par dager før IKM men nå i ettertid syns jeg det er veldig rart at jeg fikk skyggestreker nesten etter IKM Tilogmed med RFSU sine. Føler de burde vært sterkere enn de var så derfor lurer jeg på om det kunne vært et tegn. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke riktig.

Kvinner produserer hcg forskjellig. 

Men det som er åpenbart negativt er når de blir svakere og varierer - det gjorde det på meg. Men det skal øke etter en viss stigning, dog innenfor en ganske bred ramme.

Anonymkode: f5afd...1f2

Kvinner produserer det forskjellig, men høy hcg er et bra tegn. Etter ørten hcg tester har jeg fått dette forklart fra ørten leger 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner produserer det forskjellig, men høy hcg er et bra tegn. Etter ørten hcg tester har jeg fått dette forklart fra ørten leger 

Ja det er sant ☺️

Jeg lurte bare på om det var mulig at svake tester rett før og etter IKM er en indikasjon på at noe kan være galt 

Skrevet
9 hours ago, BethD said:

Ja det er sant ☺️

Jeg lurte bare på om det var mulig at svake tester rett før og etter IKM er en indikasjon på at noe kan være galt 

Det har jeg fått tilbakemelding om ja. Det kan gå bra med lite hcg, men for de fleste er det dårligere odds 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg fått tilbakemelding om ja. Det kan gå bra med lite hcg, men for de fleste er det dårligere odds 

Ok.. for det var nesten det jeg var redd for. Syns det var fryktelig rart at de var så svake. Er det leger som har sagt det til deg ? 

Skrevet
1 time siden, BethD skrev:

Ok.. for det var nesten det jeg var redd for. Syns det var fryktelig rart at de var så svake. Er det leger som har sagt det til deg ? 

Det er gjort mange studier på dét. Her er et eksempel. Det betyr ikke at det må gå dårlig om man har lav hcg, men det er definitivt mer sannsynlig at det skal gå bra om den er høy på et tidlig stadium.

Nå skal det sies at god stigning i hcg også er veldig viktig, og dette er det ikke egentlig mulig å måle med strimmeltester. Man kan se at de blir sterkere eller svakere, men det er såpass mye variasjoner i fargestoffet at man ikke kan bruke det som en deterministisk test på hvorvidt hcg har steget eller sunket.  

RFSU sine tester er forresten crap (etter min mening), de gir alltid sent og svakt svar selv om de påstår at de er sensitive. 

Skrevet

Signerer at Rfsu strimler er elendige! Jeg hadde 2-3 uker på clearblue digital, men streken fra samme urin på rfsu var mye svakere enn kontrollstreken

Skrevet
11 timer siden, miore skrev:

Det er gjort mange studier på dét. Her er et eksempel. Det betyr ikke at det må gå dårlig om man har lav hcg, men det er definitivt mer sannsynlig at det skal gå bra om den er høy på et tidlig stadium.

Nå skal det sies at god stigning i hcg også er veldig viktig, og dette er det ikke egentlig mulig å måle med strimmeltester. Man kan se at de blir sterkere eller svakere, men det er såpass mye variasjoner i fargestoffet at man ikke kan bruke det som en deterministisk test på hvorvidt hcg har steget eller sunket.  

RFSU sine tester er forresten crap (etter min mening), de gir alltid sent og svakt svar selv om de påstår at de er sensitive. 

Tusen takk for link og svar ☺️☺️

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer at Rfsu strimler er elendige! Jeg hadde 2-3 uker på clearblue digital, men streken fra samme urin på rfsu var mye svakere enn kontrollstreken

Ja jeg kjøper ALDRI RFSU igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...