Gå til innhold

Tidsskrifter, aviser med tyngde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sårt på søken etter aktuelle kulturmagasiner på høyt nivå. Gjerne engelsk. Som tar for seg nyheter på en lite dramatisk måte. 

Rolige penner med tungt budskap. 

Liker å lese norske Kunst, men skulle gjerne hatt en avis å lese på. Finnes det noen norske? Ikke Klassekampen og de der. 

Litt teknisk interessert og, liker litt teknisk ukeblad feks.

Som ikke tar for seg stoff som allerede er tatt opp, eller som eventuelt graver tyngre. 

Ikke noe åndssnobberi. Rett og slett nydelig språkføring som lyder som musikk. Vakre toner. 

Haha. Umulig oppgave kanskje.

Anonymkode: 6c6fe...8fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgenbladet

Anonymkode: ad26f...790

Skrevet

Morgenbladet er langt unna det TS etterspør. Men jeg følger denne tråden med spenning! 

Anonymkode: b514b...9b6

Skrevet

Der Spiegel.

Le Point.

Anonymkode: 479c1...8e1

Gjest Overrasket
Skrevet

Guts magazine fra Dublin
The White Review fra London
The Atlantic fra Boston 

Skrevet

Alle tidsskrifter og aviser vil ha gode og mindre gode artikler. Jeg har lest mye bra i "Intelligent Life", kulturdelen til The Economist. 

Og det kommer selvsagt iblant fulltreffere i Morgenbladet, D2 osv. iblant også. Man må bare følge med. Ellers er jeg enig i at The Atlantic har mye bra.

Har aldri funnet et enkelt tidsskrift som er "perfekt", men det er jo også fordi det beror på smak. De fleste følger med på ulike arenaer. 

Anonymkode: bd415...ca5

Skrevet

Ikke på engelsk, men jeg har sansen for Aftenpostens "Innsikt". Mange gode artikler der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...