AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Hei. Har for kort tid tilbake fått et VELDIG ekkelt belegg på tungen som freaker meg helt ut. Var hos legen da jeg merket det for første gang, men da var det så lite og han avfeide at det kunne være sopp med en gang jeg åpnet munnen. Han mente det var dårlig kosthold og mangel på mosjon, og at dette var noe jeg måtte pusse vekk med tannbørsten. Har de siste månedene blitt mye, mye verre, som dere kan se på bildet. Mangel på mosjon står det ikke på, da jeg trener hver dag. Styrke, utholdenhet og ballsport. Kostholdet er meget bra. Hver gang jeg får pusset bort 70% av belegget, dukker det opp igjen i løpet av morgendagen. Jeg har mega dårlig ånde, det er ekkelt som fy og har konstant dårlig smak i munnen. Noen som har vært borti noe lignende? Er det sopp, og bør jeg ta en ny tur til legen og gi han et slag midt i trynet? Hjeelp! Anonymkode: c370e...d3a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Ser ut som trøske, altså sopp. https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/infeksjon/troske-soppinfeksjon-i-munn-og-svelg&ved=2ahUKEwi0k_735p_ZAhUJiaYKHRbfBI8QFjADegQIDxAB&usg=AOvVaw2YgM7CV4Yc-KswK_M7nnnT Anonymkode: e2d8a...a21 1
Bakepulver Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Men hvorfor går du ikke til legen med dette? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 4 timer siden, Bakepulver skrev: Men hvorfor går du ikke til legen med dette? Les hi en gang til Anonymkode: 84cc9...d28 1
Frances Ha Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Med dårlig ånde kan dette også skyldes en oppblomstring av bakterier. Uansett årsak kan du vel forsøke Corsodyl munnskyll et par ukers tid?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Dette er sopp, ingen tvil. Du må til legen for å få resept på noe som heter Mycostatin (alternativt Nystatin), lokal soppbehandling (mikstur som du tar noen ganger daglig). Anonymkode: ad49d...8a4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Hvorfor i alle dager skulle mosjon hjelpe på å bli kvitt belegget? Ville byttet lege Anonymkode: e569c...da9 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Hei igjen. TS her. Greia er at jeg byttet lege tidlig 2017 fordi min tidligere lege var helt bånn i bøtta, så hjelper ikke så mye at den nye legen min starter med å feildiagnostisere meg. Derfor gikk jeg til enda en ny lege, som konstaterte med at det var sopp. Fikk Mycostatin. Tatt det i et par dager nå. Håper at det hjelper. :-) Anonymkode: c370e...d3a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 Hjalp det? Vet det er en gammel tråd, men fikk den opp når jeg søkte. Anonymkode: 18fd7...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå