Gå til innhold

Kan jeg forvente at læreren bygger relasjoner med elevene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på mellomtrinnet, de fikk ny lærer i høst. Min datter er stille og forsiktig, gjør lite ut av seg. Men siden hun ikke kjenner læreren tørr hun ikke spørre eller ta opp de minste ting engang. Ut fra samtaler vi har hatt virker det som de ikke har relasjonen overhode, hun har aldri pratet direkte med læreren påstår hun. Kan jeg kreve at læreren jobber med å bygge relasjon med henne, så hun kan føle seg tryggere? Tenker at om hun blir plaget eller noe skjer er det viktig at hun opplever seg trygg nok til at hun kan si ifra.

Anonymkode: b1f67...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at læreren ikke prøver dette  allerede? 

Ta en samtale med læreren. Men ikke ha som utgangspunkt at du har et krav. Heller at dere har et felles ansvar og mål for barnet. 

Skrevet

Enig med personen over her. Be om et møte og fortell om datteren din, og at hun trenger tid for å bli trygg på nye personer. Ikke formuler deg med "har krav på".  Da høres du bare sur og vanskelig ut, og det er vel ikke meningen.  Slik jeg ser det har foreldre og lærere felles interesser i slike tilfeller; nemlig en god og lærerik skolehverdag for ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...