Gå til innhold

Alenemor og barnetrygd

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får bare utvidet barnetrygd for "ett ekstra barn". 

Har man to barn, får man tre barnetrygder. Ikke fire. 

Anonymkode: dab5d...5dc

Jeg har to barn, jeg får 1940kr i mnd. Ene barnet har adresse hos meg, andre barnet har adresse hos pappaen. 

Anonymkode: 8a9eb...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om fe jeg kjenner som har delt bosted og 50/50 for ett (les:1) barn.

De har kun ett (les:1) barn.

Har du litt tungt for det? 

Alle disse mammaer og pappaer mottar månedlig en (les:1) barnetrygd hver. Mor får kr 970,- pr mnd. og far mottar kr 970,/ pr.mnd.

Du får ringe NAV, så får de forklare dette for det. Det går litt seigt og tregt her.

Anonymkode: 42006...022

Ja. Og det jeg sier er at hvis begge foreldre får 970 for ett barn, så er det ene barnetrygd og det andre utvidet barnetrygd. Begge får ikke ordinær barnetrygd for ett barn. 

Ett barn = én barnetrygd + én utvidet barnetrygd

Du kjenner mange familier som har 50/50 og får hver sin barnetrygd. Jeg er i en familie med ETT (les: 1) barn med delt bosted og 50/50. Vi får én (les: 1) barnetrygd og én (les: 1) utvidet barnetrygd. Nå er det jeg som mottar begge to, men vi kunne valgt at vi skulle fått en hver. Og da hadde det blitt 970 kr hver mnd på hver av oss. Men, det er fortsatt ikke to barnetrygder, det er en ordinær og en utvidet.

Jeg tror muligens det er du som har tungt for det, hvis du mener at familier med ett (les: 1) barn får to (les:2) barnetrygder og i tillegg får utvidet barnetrygd. Men, vi snakker kanskje om det samme og så er det bare begrepet utvidet barnetrygd som er misforståelsen? 

Anonymkode: 0899d...ec7

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn, jeg får 1940kr i mnd. Ene barnet har adresse hos meg, andre barnet har adresse hos pappaen. 

Anonymkode: 8a9eb...3f9

Ja, og da får du sikkert barnetrygd + utvidet barnetrygd. 

Anonymkode: dab5d...5dc

Skrevet
På 14.2.2018 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Ja. Og det jeg sier er at hvis begge foreldre får 970 for ett barn, så er det ene barnetrygd og det andre utvidet barnetrygd. Begge får ikke ordinær barnetrygd for ett barn. 

Ett barn = én barnetrygd + én utvidet barnetrygd

Du kjenner mange familier som har 50/50 og får hver sin barnetrygd. Jeg er i en familie med ETT (les: 1) barn med delt bosted og 50/50. Vi får én (les: 1) barnetrygd og én (les: 1) utvidet barnetrygd. Nå er det jeg som mottar begge to, men vi kunne valgt at vi skulle fått en hver. Og da hadde det blitt 970 kr hver mnd på hver av oss. Men, det er fortsatt ikke to barnetrygder, det er en ordinær og en utvidet.

Jeg tror muligens det er du som har tungt for det, hvis du mener at familier med ett (les: 1) barn får to (les:2) barnetrygder og i tillegg får utvidet barnetrygd. Men, vi snakker kanskje om det samme og så er det bare begrepet utvidet barnetrygd som er misforståelsen? 

Anonymkode: 0899d...ec7

Jeg tror de som får 4 "barnetrygde" for to barn har på papiret ett barn fast på hver adresse.

uansett er det utrolig rart at staten skal betale mer for noen barn enn andre - så lenge barnet har to levende foreldre..

Anonymkode: 9929d...1c3

Skrevet

Helt jævlig sykt at dere får ekstra barnetrygd fordi dere har gått fra hverandre. Hva faen. 

Anonymkode: d4254...7dd

Skrevet

Ved delt omsorg skal man vel ha en HALV BT hver? Eller velge motta full barnetrygd annethvert år..  

Barn 1: 485 kr

Barn 2: 485 kr 

Barn 3: 970 kr + 970 kr ekstra for det barnet som har fast bosted hos mor. 

Mor får i dette tilfellet uansett en utvidet BT fordi hun har et barn boende fast hos seg. Far kan søke om utvidet barnetrygd for barn som bor delt hos han, men kommer vel an på inntekt? Kontakt Nav om du lurer; tror det fungerer sånn uten å være sikker. 

Anonymkode: ba0b5...d0e

Skrevet

Dette stemmer. Vi har det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...