Gå til innhold

morgengave

Gjest Principessa

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

Hei og hopp - vi skal alle gifte oss!!

...øh..uansett, hvordan gjør dere det med morgengave?

I gamle dager skulle jo bare brudgommen gi, siden bruden ga sin kropp i gave natten før :ler: ...og sånn er det jo ikke nå lenger...(ikke for oss i hvert fall).

Men vi har snakket om at hele festen blir stor og dyr, og egentlig en gave i seg selv. Så vi lurer faktisk på om vi skal droppe det.

Hva med dere?

(men hvis jeg først FÅR en gave, så ønsker jeg meg en klokke :rosaengel: ...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde egentlig ikke tenkt på å gi noe, men fant ut at det hadde vært morro alikevell.. Han jakter mye, så han får en fjellduk av et eller annet slag. Ikke helt bestemt enda...

Skrevet

Vi skal gi morgengave til hverandre men er forløpig litt blank på hva jeg skal gi. (Har ihvertfall veldig lyst på en morgengave selv jeg da :P )

Hørte om noen som skulle gi lavvo til sin kommende mann og det hørtes faktisk ikke så dumt ut, for min sambo har det meste innen friluftsutstyr (untatt lavvo) - dessuten får jo jeg/vi nytte av det alle sammen. Litt uromantisk kanskje, men samtidig så har jeg ikke lyst å kjøpe standardgave som mansjetter og slips heller. Jeg synes det imidlertid er fryktelig vanskelig med gave til mannen generelt, men nå skal jeg en tur til utlandet, så kanskje det dukker opp noe artig. Hvem vet. :briller:

Skrevet

Jeg fikk tvunget gjennom at vi skulle droppe det :wink:

Skrevet

vi droppet det. ble en fantastisk dag for det :-)

Murf

Gjest maki...
Skrevet

jeg kommer til å bruke en god del penger på morgengaven til typen (uten at jeg sier akurat hvor mye så er det langt under 10 000 for har hørt av andre her inne at det er enkelte som bruke 10-20 tusen, som selvfølgelig er opp til dem hvis de har råd til det men det har ikke jeg så ville bare gjøre det klart at det ikke var snakk om en slik sum) han kommer ikke til det fordi han mener bryllupsreisa er dyr nok.

Å det syns jeg selvfølgelig er helt greit, jeg får han som mannen min jeg, å det er jo hva jeg ønsker :hjerter:

Så man gjør jo hva man selv har lyst til, hvis man har lyst til å gi noe.

Personlig så hadde jeg ikke trengt å fått noe i det hele tatt, men er nødt til å gi noe for jeg rett å slett elsker å gi bort ting.

Jeg skal gi mansjettknapper med matchende slipsnål i sølv som matcher ringene våre uten at det blir for likt, Ringene og morgengaven er/blir laget av René

Skrevet

Vi er enige om at morgengave er unødvendig, og kommer ikke til å ha det.

Skrevet

vi skal bare gi en liten ting i morgengave. ikke noe dyrt, bryllupet er jo i seg selv en stor gave og dyrt er det også.

Skrevet

Var morgengave et kjent begrep for mennene deres, eller var det noe dere tok opp? Her i huset tror jeg nesten jeg må ta det opp og spørre om det er noe vi skal gjøre, for jeg er ganske sikker på at sambo ikke kjenner til morgengave-tradisjoner i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...