AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Del Skrevet 11. februar 2018 Hei. Tidligere har jeg vært sykemeldt i 1 år og har nå jobbet i 2 måneder. Klarte og skade meg på fotball trening idag, og sliter med å gå. (har fysisk jobb) - Har jeg da rett til sykepenger i arbeidsgiver perioden som er 16 dager? Noen som jobber på nav, eller vet noe om dette? Jeg vet at man må ha jobbet i 6måneder før man har rett på ny sykemelding ellers. Takker for svar. Anonymkode: 47069...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Del Skrevet 11. februar 2018 Du må være årets ansatt. Anonymkode: 79070...ba0 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 11. februar 2018 #3 Del Skrevet 11. februar 2018 Du må ha vært i jobb i fire uker før du kan få sykepenger. Så du er uansett godt innafor. Når du sier seks måneder tenker du kanskje på egenmelding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Del Skrevet 11. februar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Tidligere har jeg vært sykemeldt i 1 år og har nå jobbet i 2 måneder. Klarte og skade meg på fotball trening idag, og sliter med å gå. (har fysisk jobb) - Har jeg da rett til sykepenger i arbeidsgiver perioden som er 16 dager? Noen som jobber på nav, eller vet noe om dette? Jeg vet at man må ha jobbet i 6måneder før man har rett på ny sykemelding ellers. Takker for svar. Anonymkode: 47069...81d Du må lese på nav sin side. Når man har vært sykmeldt så lenge har man 26 ukers karantene før ny sykmelding kan brukes. Anonymkode: acca6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Del Skrevet 11. februar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Tidligere har jeg vært sykemeldt i 1 år og har nå jobbet i 2 måneder. Klarte og skade meg på fotball trening idag, og sliter med å gå. (har fysisk jobb) - Har jeg da rett til sykepenger i arbeidsgiver perioden som er 16 dager? Noen som jobber på nav, eller vet noe om dette? Jeg vet at man må ha jobbet i 6måneder før man har rett på ny sykemelding ellers. Takker for svar. Anonymkode: 47069...81d Sykemelding har du rett på men ikke sykepenger, verken i arb.g. perioden eller etterpå. Du må søke aap. Anonymkode: 1fc63...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Del Skrevet 11. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må lese på nav sin side. Når man har vært sykmeldt så lenge har man 26 ukers karantene før ny sykmelding kan brukes. Anonymkode: acca6...04d Tull. Sykemelding har han rett på, men ikke fulle sykepenger verken i arbeidsgiverperioden eller etterpå. Han må søke aap. Anonymkode: 1fc63...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11. februar 2018 #7 Del Skrevet 11. februar 2018 21 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Du må ha vært i jobb i fire uker før du kan få sykepenger. Så du er uansett godt innafor. Når du sier seks måneder tenker du kanskje på egenmelding? Nei, hun mener opptjening av nye sykepengerettigheter. Altså 26 uker.... Det var opplagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 11. februar 2018 #8 Del Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, Rotemor skrev: Nei, hun mener opptjening av nye sykepengerettigheter. Altså 26 uker.... Det var opplagt. Ehh... Det står her https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#chapter-1 at man har rett til sykepenger hvis man har vært i jobb de siste fire uker og at grunnlaget for hva man får i sykepenger vanligvis baseres på hva man har tjent de siste fire ukene. Og nå fant jeg også ut at man har rett til å bruke egenmelding etter to måneder hos en arbeidsgiver. Hvor du har 26 uker fra er aldeles ikke opplagt... 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 11. februar 2018 #9 Del Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ehh... Det står her https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#chapter-1 at man har rett til sykepenger hvis man har vært i jobb de siste fire uker og at grunnlaget for hva man får i sykepenger vanligvis baseres på hva man har tjent de siste fire ukene. Og nå fant jeg også ut at man har rett til å bruke egenmelding etter to måneder hos en arbeidsgiver. Hvor du har 26 uker fra er aldeles ikke opplagt... 🤔 Nå så jeg faktisk at det er forskjell på om det er ny arbeidsgiver eller om man har vært sykemeldt før. Beklager. Da lærte jeg noe nytt i dag også 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 11. februar 2018 #10 Del Skrevet 11. februar 2018 11 minutter siden, Rotemor skrev: Nei, hun mener opptjening av nye sykepengerettigheter. Altså 26 uker.... Det var opplagt. Nå så jeg faktisk at det er forskjell på om det er ny arbeidsgiver eller om man har vært sykemeldt før. Beklager. Da lærte jeg noe nytt i dag også 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. februar 2018 #11 Del Skrevet 12. februar 2018 8 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ehh... Det står her https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#chapter-1 at man har rett til sykepenger hvis man har vært i jobb de siste fire uker og at grunnlaget for hva man får i sykepenger vanligvis baseres på hva man har tjent de siste fire ukene. Og nå fant jeg også ut at man har rett til å bruke egenmelding etter to måneder hos en arbeidsgiver. Hvor du har 26 uker fra er aldeles ikke opplagt... 🤔 Man har ikke rett til sykepenger utover arbeidsgiverperioden hvis man ikke har ny opptjening. TS har vært syk i ett år og må vente i 26 uker Iht folketrygdloven. Når man kjenner regelverket er det opplagt. Grunnen til at jeg er litt krass er fordi jeg ikke skjønner hvorfor du skal gi råd om noe du ikke kan. Blir hun langtidssyk så må hun søke AAP inntil hun har vært frisk og i arbeid i ett halvt år. Dere vet Ts selv. Når det gjelder grunnlaget for sykepenger vil det også variere. Det kommer an på hvordan man jobber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 12. februar 2018 #12 Del Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, Rotemor skrev: Man har ikke rett til sykepenger utover arbeidsgiverperioden hvis man ikke har ny opptjening. TS har vært syk i ett år og må vente i 26 uker Iht folketrygdloven. Når man kjenner regelverket er det opplagt. Grunnen til at jeg er litt krass er fordi jeg ikke skjønner hvorfor du skal gi råd om noe du ikke kan. Blir hun langtidssyk så må hun søke AAP inntil hun har vært frisk og i arbeid i ett halvt år. Dere vet Ts selv. Når det gjelder grunnlaget for sykepenger vil det også variere. Det kommer an på hvordan man jobber. Se over! Jeg skjønte med en gang at jeg tok feil. 😊 jeg leste bare på nav og visste ikke at det var annerledes når man har vært sykemeldt så lenge. Beklager 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 12. februar 2018 #13 Del Skrevet 12. februar 2018 Men egenmelding kan du vell bruke når du har jobbet 2 mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #14 Del Skrevet 12. februar 2018 Sjekket hos lege at det ikke er noe varig skade som eventuelt kan gro feil? Anonymkode: b9d3d...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #15 Del Skrevet 12. februar 2018 6 timer siden, Rotemor skrev: Man har ikke rett til sykepenger utover arbeidsgiverperioden hvis man ikke har ny opptjening. TS har vært syk i ett år og må vente i 26 uker Iht folketrygdloven. Når man kjenner regelverket er det opplagt. Grunnen til at jeg er litt krass er fordi jeg ikke skjønner hvorfor du skal gi råd om noe du ikke kan. Blir hun langtidssyk så må hun søke AAP inntil hun har vært frisk og i arbeid i ett halvt år. Dere vet Ts selv. Når det gjelder grunnlaget for sykepenger vil det også variere. Det kommer an på hvordan man jobber. Dette er korrekt! Irriterende at folk svarer når man ikke har peiling. Anonymkode: 41958...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #16 Del Skrevet 12. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Tidligere har jeg vært sykemeldt i 1 år og har nå jobbet i 2 måneder. Klarte og skade meg på fotball trening idag, og sliter med å gå. (har fysisk jobb) - Har jeg da rett til sykepenger i arbeidsgiver perioden som er 16 dager? Noen som jobber på nav, eller vet noe om dette? Jeg vet at man må ha jobbet i 6måneder før man har rett på ny sykemelding ellers. Takker for svar. Anonymkode: 47069...81d Det må gå 6 mnd etter et års sykmld før du får sykep Anonymkode: 117cf...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 13. februar 2018 #17 Del Skrevet 13. februar 2018 Ts kan bruke egenmelding eller sykemelding som dokumentasjon på fravær. Men får kun lønn i inntil 16 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå