Gå til innhold

Dere som klager over at partneren ikke gratulerer deg med morsdagen

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Du er klar over at du ikke er moren hans ikke sant ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse navnedagene er et vestlig fjas uten like. Hvorfor ikke sette pris på hverandre sånn i hverdagen bare.

Anonymkode: f2392...074

• Liker 9
Skrevet

Nemlig! :)  Likevel ser jeg utrolig mange menn stresse i butikken for å finne morsdagsgave til sin ektefelle...  Handelsstanden gnir seg selvsagt i hendene. 

• Liker 3
Skrevet

Min mann har ikke gratulert hverken meg eller moren sin

.. Jeg konfronterte han med dette. Fikk til svar at han ikke bryr seg om slike dager. Nei, men det er det mange mødre som gjør! svarte jeg tilbake.

Anonymkode: 2587c...7d1

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har ikke gratulert hverken meg eller moren sin

.. Jeg konfronterte han med dette. Fikk til svar at han ikke bryr seg om slike dager. Nei, men det er det mange mødre som gjør! svarte jeg tilbake.

Anonymkode: 2587c...7d1

Typisk. "JEG bryr meg ikke". Klarer ikke å tenke på andre enn seg selv?

Anonymkode: 77c62...56c

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Kanskje det burde innføres en partnerdag, så alle blir fornøyd :jepp:...........Nei vent det er jo allerede en slik dag.....valentisdagen

Skrevet

Broren min har gratulert meg med morsdagen 

Faren min har gratulert meg med morsdagen. Jeg inviterte ham på middag for å feire meg selv 😁

Flere venninner har gratulert meg meg morsdagen 

Barnet har bakt kake , faren ( som jeg ikke har bodd sammen med på 10 år) gav henne penger til å kjøpe presang. 

( jeg gir henne selvfølgelig penger til å kjøpe gave til far til bursdag jul og farsdag ) 

Kjæresten min har gratulert meg med morsdag. 

Det er hyggelig. Og jeg setter pris på det.

Hva er greia  med å være så innmari gjerrig? Hva er så farlig med å være litt raus og feire? 

Å ikke kunne unne sine nærmeste en så ufattelig liten gest som et enkelt "gratulerer med morsdagen"..... Så vet ikke jeg altså ... Om det føles som man blir flådd om man gir sine kjære en gratulasjon og evt en blomsterkvast...Det er virkelig ekstremt smålig.

• Liker 23
Skrevet

Om barnet ikke er gammel nok til å greie å ordne frokost og bake kake alene, så skulle det bare mangle at fedrene hjelper til. Min pappa gjorde det når vi var små, og mamma gjorde det når han hadde farsdag. Det trenger ikke koste masse penger, frokost, kake og ett kort eller en tegning man hjelper barnet/barna å lage. Alle setter vel pris på og bli sett og verdsatt. Og selv om mor ikke er hans mamma, så er det hyggelig å vise at han er glad for at akkurat hun er mor til barna hans. 

Anonymkode: 1396b...82e

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, spektralkatt skrev:

Broren min har gratulert meg med morsdagen 

Faren min har gratulert meg med morsdagen. Jeg inviterte ham på middag for å feire meg selv 😁

Flere venninner har gratulert meg meg morsdagen 

Barnet har bakt kake , faren ( som jeg ikke har bodd sammen med på 10 år) gav henne penger til å kjøpe presang. 

( jeg gir henne selvfølgelig penger til å kjøpe gave til far til bursdag jul og farsdag ) 

Kjæresten min har gratulert meg med morsdag. 

Det er hyggelig. Og jeg setter pris på det.

Hva er greia  med å være så innmari gjerrig? Hva er så farlig med å være litt raus og feire? 

Å ikke kunne unne sine nærmeste en så ufattelig liten gest som et enkelt "gratulerer med morsdagen"..... Så vet ikke jeg altså ... Om det føles som man blir flådd om man gir sine kjære en gratulasjon og evt en blomsterkvast...Det er virkelig ekstremt smålig.

Amen! 😅👏🏻 Syns det er fantastisk at det er faste dager hvor man kan sette litt ekstra pris på hverandre.. om man burde kjøpe gaver til flere tusen, er en annen diskusjon.. men i en travel hverdag er det nok mange som glemmer hverandre litt, å derfor synes jeg det er fantastisk at man kan gjort ekstra stas på.. lage ett litt kort, god frokost, gjøre noe hyggelig sammen.. trenger ikke mer enn det ☺️

Anonymkode: 195d7...f28

• Liker 5
Skrevet

Folk som er oppdradd I møblerte hjem gratulerer andre mennesker når det er passende. Som mødre de kjenner og er glad i, enten det er ens egen mor, svigermor, stemor, søster eller partner. 

Jeg gratulerer alle kjentfolk og folk jeg treffer på 17. mai også. Selv om de ikke levde når vi fikk grunnloven. 

Anonymkode: 31c95...20a

• Liker 9
Skrevet

Vi gir hverandre en oppmerksomhet kake,frokost på sengen hver morsdag /farsdag.syns det er koselig og ungene gir en hilsen og bilde på Facebook. Og evt gaver.å feire at man er mor/far er jo så fint 💗

Anonymkode: cf0bb...e53

• Liker 1
Skrevet

Det er både hyggelig og normalt å gratulere kvinnen som er mor til dine barn med dagen. 

Anonymkode: 3fd2d...c30

• Liker 2
Skrevet

For meg er det helt merkelig at mannen min skal kjøpe kjærestegave fra ham til meg... Sier ikke nei til en gave fra barna, valgt ut av barna, med litt hjelp fra far.  Frokost på senga, som barna lager alene når de er blitt store nok, men som far hjelper dem med når de er små :) Synes mange overdriver dette noe vanvittig. Frokost på senga, et kort fra barna, er alt jeg trenger, men blir ikke lei meg, hvis det ikke skjer :)

Anonymkode: 17a16...9fe

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om pipa har samme låt når farsdag kommer?

Anonymkode: a9d9f...1b1

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal lete lenge før du finner en far som furter fordi han ikke fikk gave av kona/kjæresten på farsdagen...😂 

Anonymkode: 5fbde...ace

• Liker 6
Skrevet

På morsdagen er det kun barna som skal gratulere sin mor.

Evt partner kan fremstå som et bra eksempel ved å gratulere sin mor og dermed signalisere at barna gratulerer sin mor, meg.

Nok med en melding ala mamma jeg er glad i deg. Og i år husket begge mine to voksne sønner meg.

Og at mødre gratulere hverandre er jeg ikke vant med før siste årene. 

Kjenner litt ergrelse over tendensen at alle mødre skal gratulere hverandre. Jo hyggelig men tar av på sosiale medier og iår fikk jeg melding fra annen kvinne og retur forventes jo da. Og ergrelse siden jeg synes hilsenen skal være forbeholdt mine barn.

Hvorfor er det så få som svarer på det Ts e g e n t l i g spør om.

Anonymkode: 7408b...522

• Liker 3
Skrevet

Jeg slutter aldri å overraskes over hvor smålige folk er. Er det så jævlig å måtte presse ut et "gratulerer med dagen" altså? Håper karma kommer og biter dere i ræva.

Anonymkode: 3fd2d...c30

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Du er klar over at du ikke er moren hans ikke sant ?

Og hvordan står det ellers til med forholdskompetansen din Balian, sånn generelt?

• Liker 2
Skrevet

Den forventningen om at nå skal alle gratulere alle synes jeg brer om seg hvert bidige år. og hvis du ikke gjør det er du smålig liksom?

Vel jeg er ikke vokst opp med at alle gratulerer alle på morsdagen. Kun barna som skal hedre sin mor den dagen ,og det holder med en gratulasjon. trenger ingen gave fra dem holder lenge med en melding men vil de gi er det jo greit.

Kall meg kjip og smålig men selv gratulerer jeg ikke andre mødre med dagen rett og slett fordi jeg er ikke vant med det. De er ikke moren min og jeg kikker litt rart på dem  når de overøser meg med gratulasjoner. Denne hjerteligheten, du verden som jeg hater den for da forventes retur. At jeg skal endre meg og bli som dem.

Ja jeg har Asperger men synes fremdeles det er rart at disse ekstroverte og hojende mødrene skal sette standarden for andres tradisjoner. Man skal liksom ose av hjertelighet mot gud og hvermannkvinne,mor) ( på denne dagen og det appellerer ikke til meg.

Anonymkode: 7408b...522

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra meg ja det gjør den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...