Gå til innhold

Monica Nyhus

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Klink skrev (2 timer siden):

Barna har det fint selv om de blir tatt bilde av.   Ja, det forstår de akkurat som at andre barn forstår at jobben til foreldre er viktig. Man har forskjellige jobber. 

Det handler ikke "om å bli tatt bilde av"..... Det handler om at barnas privatliv brettes ut for hele verden. Det handler om barnas reaksjoner når de blir større, når de ser omfanget av privatlivet deres som ligger på nettet! De vokser opp med at foreldre snakker inn i mobilen når de snakker til barna! Det er mange psykiske reaksjoner som kan komme fra barna senere i livet! 

Og, jo, det er barnearbeid når de MÅ stille opp og reklamere for ting. Hele livet deres er et arbeid! De fungerer som utstillingsobjekter! 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste barn blir forsørget og tatt vare på helt uten å måtte posere og blottstille store deler av hverdagen sin hver eneste dag. jeg er helt sjokkert over at det faktisk finnes folk som mener at slik eksponering er greit. 

Barn er selvstendige individer med selvstendige rettigheter.  De har rett til privatliv. Det har ikke Nyhus-barna mye av. I en reklame for govisitdenmark som kom opp på min snap, var det flere filmsnutter av minsten i bare bleie. Før en fæl ting å gjøre mot ungene sine. Og hva tenker annonsøren på? 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger må og lov til å ha følelser uten at de skal blottes på sosiale medier uten noen form for bestemmelsesrett til hva som legges ut eller kontroll med hva som skjer med det i ettertid.

Hårfrisyrer, klesvalg, situasjoner og følelser. Til og med barn har en dårlig dag. Forskjellen mellom mine dårlige dager som åtteåring og til influensene er at det var kun de rundt meg som såg/visste at jeg hadde en dårlig dag. Her vet flere titalls tusen det.

Jeg reagerer når voksne på død og liv skal ta bilde av meg og legge ut på snap og Instagram uten mitt samtykke, bare fordi de synes jeg var søt, tøff, sjarmerende, kul, morsom eller what ever. Ja vel, så såg jeg ut som en oppblåst aubergine i den våtdrakta, men det betyr ikke at jeg synes det er ok at du sender det til hele vennelista di på snap. Men jeg er voksen, jeg kan si i fra, og jeg forstår omfanget om jeg av en eller annen grunn samtykker.

Det gjør ikke barn.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 time siden):

Det handler ikke "om å bli tatt bilde av"..... Det handler om at barnas privatliv brettes ut for hele verden. Det handler om barnas reaksjoner når de blir større, når de ser omfanget av privatlivet deres som ligger på nettet! De vokser opp med at foreldre snakker inn i mobilen når de snakker til barna! Det er mange psykiske reaksjoner som kan komme fra barna senere i livet! 

Og, jo, det er barnearbeid når de MÅ stille opp og reklamere for ting. Hele livet deres er et arbeid! De fungerer som utstillingsobjekter! 

Enig. Det er noen graderinger her.

- foreldre som respekterer barnas privatliv og kun deler bilder med nærmeste familie og gir beskjed om at bildene ikke skal deles videre.

- foreldre som deler «søte og delikate» bilder på nettet. Bilder som i seg selv ikke er ille, men som både bryter mot barnets rett til privatliv og som kan misbrukes.

- foreldre som deler bilder av barn i uheldige situasjoner, avkledd, sårbare og syke. Bilder som definitivt kan være til skade for barnet på sikt, og som gir naboer, klassekamerater, lærere og fremmede mennesker, innsikt i barnets liv.

- påvirkerforeldre som deler alt og som bruker barna i annonser. Det vil si at barnet må, kanskje på daglig basis, delta i mer eller mindre profesjonelle photoshoots, altså situasjoner de ikke har kontroll over, og hvor de opptrer i «roller» skapt av foreldrene, kanskje roller som viser noe de definitivt ikke er, og som kan brukes/misbrukes mot barnet. Påvirkerbarna blir som regel også outet med hjemstedsadresse, hobbyer, vaner og uvaner, etc

Endret av Pust
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Unger må og lov til å ha følelser uten at de skal blottes på sosiale medier uten noen form for bestemmelsesrett til hva som legges ut eller kontroll med hva som skjer med det i ettertid.

Hårfrisyrer, klesvalg, situasjoner og følelser. Til og med barn har en dårlig dag. Forskjellen mellom mine dårlige dager som åtteåring og til influensene er at det var kun de rundt meg som såg/visste at jeg hadde en dårlig dag. Her vet flere titalls tusen det.

Jeg reagerer når voksne på død og liv skal ta bilde av meg og legge ut på snap og Instagram uten mitt samtykke, bare fordi de synes jeg var søt, tøff, sjarmerende, kul, morsom eller what ever. Ja vel, så såg jeg ut som en oppblåst aubergine i den våtdrakta, men det betyr ikke at jeg synes det er ok at du sender det til hele vennelista di på snap. Men jeg er voksen, jeg kan si i fra, og jeg forstår omfanget om jeg av en eller annen grunn samtykker.

Det gjør ikke barn.

💙👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Det gjør ikke barn.

👌🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (7 timer siden):

Barna har det fint selv om de blir tatt bilde av.   Ja, det forstår de akkurat som at andre barn forstår at jobben til foreldre er viktig. Man har forskjellige jobber. 

Jeg bryr meg så lite av om disse influencere bretter ut halve livet sitt, gir blaffen i om hvem de reklamerer for. Men det jeg bryr meg om er all denne eksponering av barna som dette paret driver med.. De er de værste av alle influencere. Å det blir ikke delt på bare en kanal men kanalen for mamma, pappa, familien, babybox, klesmerket drøm( om det heter det) og nå dette babytøyet. 

Kan komme med ett eksempel fra meg selv. Har to døtre som jeg forguder over alt. Jeg har lagt ut noe bilder iløpet av deres år som barn men ikke mye. Så kommer disse to i tenårene og yngste datter forandrer mening på dette med bildedeling. Hun ga klar beskjed om at mamma... Du skal fjerne alle bilder som ligger på din facebook og IG profil. Jeg vil ikke ha noe ute. Så da var det bare og slette alt.. Å for meg var ikke det store jobben men tenk på familien nyhuus.. Å jeg vil jo så gjerne fortelle om hvor stolt jeg er av mine to barn men jeg gjør det ikke på SoMe... 

Å disse influencere legger ut bilder av barna i badekar, i bleier, bare overkroppen. Å tenk alle disse pedofile som gnir seg i hendene av slike bilder. H

HAr man barn så bør man se denne problematikken 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 timer siden):

Ja, men forskjellen her er at det er barna som jobber. De fleste andre barn (med unntak av noen influenceres barn) har foreldre som jobber, og barna får ha barndommen sin i fred. 
Så er ikke tilfelle hos familien Nyhus. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Ja, men forskjellen her er at det er barna som jobber. De fleste andre barn (med unntak av noen influenceres barn) har foreldre som jobber, og barna får ha barndommen sin i fred. 
Så er ikke tilfelle hos familien Nyhus. 

Tenker noen ganger på Jenny Skavland med mann. De er to meget profilerte personer men ingen vet hvem barna er. De får leve ett supert liv med familie og venner uten og få brettet ut alt fra livet mellom frokost til aftensmat

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aidensfield skrev (2 timer siden):

Tenker noen ganger på Jenny Skavland med mann. De er to meget profilerte personer men ingen vet hvem barna er. De får leve ett supert liv med familie og venner uten og få brettet ut alt fra livet mellom frokost til aftensmat

Men de har jo egne karrierer. Det har ikke disse to. De har ingenting å skrive om utenom barna. Utrolig trist at de bruker / utnytter barna. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (6 timer siden):

Flere enn meg som blir puteflau av disse kyssebildene/videoene som er reklame? 

De har virkelig ingen grenser. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (2 timer siden):

Men helt seriøst; Hvor mange synes det er oppriktig interessant å se på endeløse snapper og bilder av de ungene deres? Jeg har barn selv, men synes andres unger egentlig er max uinteressant altså. Jeg har en del venner på snap som sender meg masse bilder og videoer av barna sine, jeg henter frem en høflig interesse og svarer med hjertefjes og "så søt" og sånn. Så responsen fra meg er av høflighet, egentlig. Og det er altså til folk jeg kjenner. Hvor mange kjenner fra dypet av hjertet sitt at det å se bilder av fremmede mennesker sine barn som stabber rundt med dokka, pludrer eller blir kjørt i vogn gir dem noe? Det må jo tydeligvis være jeg som er rar som ikke fryder meg over å få se dette? For det første er det uinteressant, men det viktigste er å la de ungene få være i fred, synes jeg. 

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (På 13.10.2021 den 10.19):

Men helt seriøst; Hvor mange synes det er oppriktig interessant å se på endeløse snapper og bilder av de ungene deres? Jeg har barn selv, men synes andres unger egentlig er max uinteressant altså. Jeg har en del venner på snap som sender meg masse bilder og videoer av barna sine, jeg henter frem en høflig interesse og svarer med hjertefjes og "så søt" og sånn. Så responsen fra meg er av høflighet, egentlig. Og det er altså til folk jeg kjenner. Hvor mange kjenner fra dypet av hjertet sitt at det å se bilder av fremmede mennesker sine barn som stabber rundt med dokka, pludrer eller blir kjørt i vogn gir dem noe? Det må jo tydeligvis være jeg som er rar som ikke fryder meg over å få se dette? For det første er det uinteressant, men det viktigste er å la de ungene få være i fred, synes jeg. 

Helt enig!! Og jeg skjønner virkelig ikke hvordan både mor og far kan ha dette som sin jobb. 

Endret av snute
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har sett reaksjonen på frøkna da hun fikk vite at hun ble kidnappet av SE og CO? 
😅

Vil gjerne høre hva dere andre syns om den? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (2 timer siden):

Noen som har sett reaksjonen på frøkna da hun fikk vite at hun ble kidnappet av SE og CO? 
😅

Vil gjerne høre hva dere andre syns om den? 😅

Skal du virkelig lage en stor greie ut av dette? 

Folk reagerer forskjellig! Men hun ble jo tydeligvis veldig glad for overraskelsen  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellaaa skrev (45 minutter siden):

Folk reagerer forskjellig! Men hun ble jo tydeligvis veldig glad for overraskelsen  

Bare lurer på hva folk tenkte jeg 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellaaa skrev (1 time siden):

Tenkte det samme da jeg leste meldingen. Dårlig gjort å sitte og gni seg i hendene og håpe på at noen skal gjøre narr av henne pga reaksjonen.. synes hun var søt jeg 🥰

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...