Gå til innhold

Monica Nyhus

Anbefalte innlegg

Gjest Floriamint
Skrevet
lin skrev (3 minutter siden):

Han eldste går vel i 6.? Ble ikke han akkurat 12? 

Synes hun prata om konfirmant neste år. Hvem klasse er det da?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg en sånn jeg ikke vil være, for måtte google 🙈 

Han ble visst 12 i nov, men det føles jo som «akkurat» så fort tida flyr 😅 

Eldste går derfor i 7.trinn. Ikke konfirmant neste år, men om to år. Og jeg mener jo også har sagt om to år. Men følger ikke såp godt med da. 

Skrevet
lin skrev (2 timer siden):

Det er vel stort sett ikke noe problem så lenge det er barneskolen. Man må bare avtale med lærer ang skolearbeid som må gjøres isåfall. 

Ikke riktig. Forskjellig fra kommune til kommune. Men å bare avtale med lærer om 1 uke ferie i skoletiden tror jeg ikke er vanlig. Her kan vi avtale om kun 1 dag fri med lærer. Alt over 1 dag søkes hos rektor/ skolen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da er det forskjellig fra kommune til kommune ja. Vi kan selv holde barna hjemme iallefall 1 dag uten å oppgi grunn. Fravær inntil 3 dager kan avtales med kontaktlærer, mens fravær utover det må søkes til rektor. 
Dette gjelder både barne- og ungdomsskolen. 

Endret av lin
Skrevet
Floriamint skrev (7 timer siden):

Har disse folka egne sær avtaler med skoler?.  Trodde ikke det var så lett å dra på ferie, utenom skoleferie?. 

Null stress her. Bare å søke fri, får det innvilga 

• Liker 1
Gjest Floriamint
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Null stress her. Bare å søke fri, får det innvilga 

Høres rart ut at det er så forskjellig rundt om men.

Skrevet

Spør igjen..

spania? Har de fortsatt ikke sagt noe?

Skrevet
Floriamint skrev (6 timer siden):

Ja det er jo så. Men det er jo opp til lærerne og vurdere utfra hvordan elevene klarer seg ellers. En i klassen til sønnen (6.klasse) er på 2 ukesturer pluss flere langhelger i året hvert år. Vi  har alltid fått ja uansett grunn. Aldri vært ett problem 

Skrevet
Floriamint skrev (9 timer siden):

Jeg er glad det er strengere her og man ikke får fri i hytt og pine 

• Liker 2
Skrevet
Orly skrev (9 timer siden):

Jeg er glad det er strengere her og man ikke får fri i hytt og pine 

Samme her! Har jobbet på skole og det er utrolig hvor ofte noen tar seg fri. Veldig mange dårlige grunner der ute 😅 Elevene får jo ugyldig fravær, men det driter foreldrene i og tar de ut av skolen i hytt og vær.

Skrevet

Jeg tenker hun er en omtenksom mor som har gått gjennom veldig mye , mannen var utro og gikk på byen og drakk. Dorit hjelper barna sine og er helt utrolig snill.

• Hjerte 1
Skrevet
AnnAnna skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker hun er en omtenksom mor som har gått gjennom veldig mye , mannen var utro og gikk på byen og drakk. Dorit hjelper barna sine og er helt utrolig snill.

Har mannen til  Monica vært utro?

Skrevet
lise1234 skrev (34 minutter siden):

Har mannen til  Monica vært utro?

Faren vel 

Gjest Floriamint
Skrevet

Stakkars hund dette er f ikke grei måte å behandle en hund. De fleste hunder liker ikke å bli dusjet mitt i fjeset og hva skal de ungene holde på . Dette tok unødvendig lang tid for den stakkars hunden🤬

IMG_0317.png

IMG_0316.png

Skrevet
Floriamint skrev (5 timer siden):

Stakkars hund dette er f ikke grei måte å behandle en hund. De fleste hunder liker ikke å bli dusjet mitt i fjeset og hva skal de ungene holde på . Dette tok unødvendig lang tid for den stakkars hunden🤬

IMG_0317.png

IMG_0316.png

Chris er generelt frustrert over den hunden. Det var jo Monica som ville ha den, og hun som tar mest ansvar for den. Men igjen så er det jo Monica som ofte er borte, og Chris er mye alene med ansvaret for barna og nå da hunden også. Hadde jeg vært Chris hadde jeg også vært irritert. Monica har jo også migrene og dager hvor hun bare må ligge i sengen. Har vi noen gang hørt Chris klage eller ha et problem? Nei, og bra er det tror jeg, for som han stiller opp! 

Jeg har ikke peiling på hvordan det er å dusje hunder og hvordan man skal gjøre det. Så jeg skal ikke uttale meg om det der var innenfor eller ikke, men jeg tror han bare gjør så godt han kan..  det koker sikkert litt med 4 barn, hund og hus alene hele helgen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Floriamint
Skrevet
Yvelia skrev (4 timer siden):

Chris er generelt frustrert over den hunden. Det var jo Monica som ville ha den, og hun som tar mest ansvar for den. Men igjen så er det jo Monica som ofte er borte, og Chris er mye alene med ansvaret for barna og nå da hunden også. Hadde jeg vært Chris hadde jeg også vært irritert. Monica har jo også migrene og dager hvor hun bare må ligge i sengen. Har vi noen gang hørt Chris klage eller ha et problem? Nei, og bra er det tror jeg, for som han stiller opp! 

Jeg har ikke peiling på hvordan det er å dusje hunder og hvordan man skal gjøre det. Så jeg skal ikke uttale meg om det der var innenfor eller ikke, men jeg tror han bare gjør så godt han kan..  det koker sikkert litt med 4 barn, hund og hus alene hele helgen. 

Følger ikke denne familien, innom å ser noen ganger når de dukker opp. Men sett såpass nok. At dette er en typisk familie som ikke har egentlig tid til en hund. Den er ikke gammel å de har reist så mye fra den allerede og når den er hjemme er den ofte satt med gjerde rundt seg. Fikk bare nok når jeg ser den badingen i går😢. Hunder kan få ting bak , men trenger ikke dusje de på denne måten i ansiktet. Men hadde han hatt fokus på den stakkars hunden fremfor å dokumentere alt for de f klikkene sine😡

Skrevet
Floriamint skrev (9 timer siden):

Følger ikke denne familien, innom å ser noen ganger når de dukker opp. Men sett såpass nok. At dette er en typisk familie som ikke har egentlig tid til en hund. Den er ikke gammel å de har reist så mye fra den allerede og når den er hjemme er den ofte satt med gjerde rundt seg. Fikk bare nok når jeg ser den badingen i går😢. Hunder kan få ting bak , men trenger ikke dusje de på denne måten i ansiktet. Men hadde han hatt fokus på den stakkars hunden fremfor å dokumentere alt for de f klikkene sine😡

Ja, det er jeg enig. Skjønner heller ikke hvorfor det måtte dokumenteres, men det er vel kanskje fordi de er så vandt til at alle situasjoner skal filmes. Han var jo tydelig frustrert og lei, og det er jo litt spesielt å rigge til kamera og snakke, istedet for å bare få jobben gjort. Kanskje han ville filme for å få fram at han er lei hunden også, hvem vet. 

Gjest Floriamint
Skrevet
Yvelia skrev (1 time siden):

Ja, det er jeg enig. Skjønner heller ikke hvorfor det måtte dokumenteres, men det er vel kanskje fordi de er så vandt til at alle situasjoner skal filmes. Han var jo tydelig frustrert og lei, og det er jo litt spesielt å rigge til kamera og snakke, istedet for å bare få jobben gjort. Kanskje han ville filme for å få fram at han er lei hunden også, hvem vet. 

Fatter ikke hvorfor de skulle ha en hund, de må vel ha mere nok med alle ungene sine.

Skrevet

Hva skjer med Spania? Flytter de, eller blir de hjemme?

Skrevet
Minlillelykke skrev (12 minutter siden):

Hva skjer med Spania? Flytter de, eller blir de hjemme?

Jeg gir dem ikke klikk lenger. Tenker de ikke flytter til Spania. Skulle de ha flyttet så hadde de vært på visninger. De dukker opp på utforsk iblant med store overskrifter som dette skjer med spania. Bare løgn og fanteri alt sammen for å få sine krystaller på snap. 

Mulig jeg tar feil, men det er dette jeg tror. De har bygget basseng og har sitt spania hjemme nå. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...