Gå til innhold

Hull i ørene, gror igjen? ufeminint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror den hører til her.

Har du hull i ørene? Hvis du har; Har du alltid noe i dem?
Jeg vurderer å ta en pause med øredobber. Men er så redd for at de skal gro igjen. De ble tatt for 15+ år siden med pistol. Har hørt at nål kan gjøre at de gror lettere sammen. Har også hørt at dette individuelt. Noen kan gå år uten å ha noe i ørene, men allikevel få til å bruke øredobber uten problemer. Jeg er redd for at mine skal gro igjen. 

Er det ufeminint å ikke ha øredobber? Føler jeg må forberede meg mentalt på at de gror igjen. Kommer nok ikke til å ta nye. Siden arrvev som blir forstyrret kan føre til verre arr. Altså keloid (heter det det på norsk?). 

Anonymkode: 8c77d...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har alltid noe i dem. I blant går jeg lei og bruker da små ringer som festes inn i seg selv. Da er det ingenting som stikker. 

Sånne, helt små:

1,3%20%2013%20%20Guld.jpg

Anonymkode: bb605...caa

Skrevet

Jeg bruker så godt som aldri øredobber lengre, har gått månedsvis uten, og opplever da at jeg må stikke litt hull på ny for å få noe gjennom. Men det klarer jeg uten noe problem. Prøver å ha i øredobber en gang i mnd for å unngå det. Har to hull i det ene og tre i det andre. Disse ekstra hullene har jeg ikke brukt siden jeg var 16, var ikke noe problem å stikke en øredobb igjennom tidligere i år. 

Anonymkode: 01e01...360

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg bruker øredobber kanskje 1-2 ganger i året. Går like fint å sette de i hver gang. En sjelden gang må det stikkes hull på en tynn hinne.

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg kan gå lange perioder uten å bruker ørepynt, har gått over et år uten, tror jeg. Det er allikevel aldri noe problem å sette dem inn. Tror ikke hullene gror igjen når man har hatt dem i mange år, er nok mest i starten det er en fare.

Skrevet

Foe at det ikkje skal gro kan du jo stikke en øredobb gjennom ca en gang i uka. Syns ikke det er noe ufeminint med å ikke bruke øredobber. Er jo mange som ikke har hull i ørene.

Anonymkode: 7a1b9...fd7

Skrevet (endret)

Hvis du vil ta en pause fra øredobbene dine så skal ikke det være noe problem så sant du har hatt hullene i mange år. Hvor lang tid det tar før hullene gror igjen er nok individuelt. Jeg har også gått noen perioder uten øredobber. Husker ikke hvor lenge om gangen det har vært, men det har gått helt fint. Første gangen uten langvarig bruk av øredobber kjente jeg at jeg måtte stikke hull på en hinne/vev som hadde dannet seg, men det var ikke vondt i det hele tatt. Kjente bare den varmen man kan kjenne av å ta hull med pistol. Det er ikke ufeminint å ikke ha hull i ørene. 

Endret av Millimani
Skrevet

Er det ulovlig å ikke være feminin? Hvis ikke, hva i helvete er problemet?

Anonymkode: d1bfc...5ac

• Liker 2
Skrevet

Det hender det blir en klump i midten. Men da presser jeg bare øredobber igjennom. Det gror ikke igjen. Ingen av mine gror ordentlig igjen, jeg har i brusk, flippene, brystvortene, navlen, på brystet, og et annet sted. 

Anonymkode: 00209...fcb

Skrevet

Jeg hadde hatt hull i ørene i ca 30 år før jeg sluttet å bruke øredobber pga allergi. Når jeg prøvde igjen så hadde de alle grodd igjen. Hadde da vært uten øredobber i et par år. 

Anonymkode: eb725...e98

Skrevet

Nå har jeg fått skikkelig lyst til å kjøpe meg nye øredobber :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...