AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Er så lenge siden jeg gikk på vgs, så jeg husker ikke helt hvordan dette var. Men jeg mener å huske at vi hadde en del fridager på slutten av året, i tillegg til offentlige helligdager og planleggingsdager. Men jeg husker ikke om dette var bare når andre hadde eksamen, og om det var før/etter den 17. Greia er at jeg skulle gjerne tatt med meg broren min på en uke ferie i mai (jeg har ikke fri i skoleferien). Men med fraværsgrensa og alt så vet jeg ikke om det er gjennomførbart :/ Noen som husker litt bedre enn meg? Anonymkode: 7f5c2...642
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Det varierer veldig. Man har offisielt ingen ekstra fridager som russ, men enkelte skoler har ikke obligatorisk oppmøte uka før eksamen. Jeg ville nok ikke bestilt den ferieturen så sent ute i semesteret, med fraværsgrensa, og attpåtil eksamen Anonymkode: d8b09...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Der jeg jobbet hadde russen ekstra lesedager, men å bestille tur akkurat i mai er uansett en stor sjanse å ta. Ikke minst fordi han faktisk skal ha eksamen og bør ha tid til å lese og forberede seg. Da kan du heller ta ferie med han når han er student og er fleksibel. Anonymkode: 8e806...80c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Vil ikke anbefale å planlegge en tur i mai, han er tross alt russ og skal også ha eksamen. Å legge opp til en tredje aktivitet (en uke ferie) i den måneden er ganske upraktisk. Husk, han må ta alle eksamenene for å bestå VGS, det er jo ganske viktig. Samtidig bør han også ha muligheten til å være litt russ, noe man kun er en gang i livet. Ferietur på en uke kan man gjøre mange ganger senere i livet. Anonymkode: 6ee39...06e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Det verste mulige tidspunktet du kunne tatt ham med på ferie på! La ham konsentrere seg om russetid og eksamen. Anonymkode: f127d...413
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 I tillegg til russefeiringen må han i denne perioden fokusere på siste vurderinger før standpunktkarakteren settes og forberede seg til 4 eksamener. Jeg synes du er veldig egoistisk om du planlegger ferie i denne perioden bare fordi dette er det som passer deg best. Anonymkode: 916a6...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå