AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg er eier av et spisested, og jeg har ingen andre jeg kan spørre, eller rådføre meg med. Så kanskje dere har noen innspill. Vi ligger langs en hovedvei et sted i Norge, det er mye utfart til vanlig men i helgene er det veldig rolig. Jeg har ansatt en jente / dame som har sin ballast, hun har hatt mye med politiet å gjøre, da hun har prøvd å ta livet av seg, hun har ringt kirken-sos og de ulike nødtelefonene, hun har også ment at hun hadde blitt voldtatt etter en tur på byen, og våknet uten klær, et sted i snøfonna, men undesøkelser av henne og på stedet viste at det var ikke noen tegn til noe. Nok om dette. Da jeg kom på jobben i dag så er det lukket, og i et hjørne sitter hun med kuttskader og hun er tydelig redd. Jeg kontakter bedriftshelsetjensten, og i samtale med legen der forteller hun at en av gjestene hadde slengt henne i et hjørne, voldtatt henne. og skadet henne. Hun opplever at legen tar henne på alvor men det gjør ikke SO teamet. Hun har visst vært der nede 12 ganger i løpet av siste 2 mnd, og stadig ment at hun var voldtatt. Skadene hun har i ansiktet mener legen og politiet er noe hun har påført selv. Jeg forstår at det er vanskelig for henne , men jeg skal være ærlig at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Hun ville ikke snakke med verken bht eller psykolog. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: f2fc9...afc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Det første du burde gjøre som EIER er å IKKE utlevere din ANSATT på internett! Makan! Dette tar du med politi, lege, den ansatte selv og eventuelt andre instanser. Anonymkode: 0a65d...5a5 4
Gjest Skogrose Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Ro ned AB, hun har jo ikke hengt ut ansatten. Altså, "hun som jobber på et spisested langs en vei i Norge"... TS, jeg skjønner godt at du spør om råd. Og jeg håper at du får nyttige tilbakemeldinger her. Hvis hun ikke vil ha hjelp så er det kanskje lite du kan gjøre... utenom å vurdere om du kan ha henne som ansatt? Blir kanskje ikke innafor å snakke med familiemedlemmer?Hun trenger jo åpenbart hjelp.
Tibbie Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Jeg må slutte å bli sjokkert over svarene folk lirer av seg i trådene på dette forumet Utlevering av ansatt? Vi kan ikke akkurat google eller finne henne på Facebook med informasjonen vi har. TS spør om råd i en vanskelig situasjon, og det bør være greit : ) Har du ingen form for overvåkningskameraer, TS? Eller kan du spørre den ansatte om kunden kjøpte noe, sånn at du kan sjekke om det faktisk var et salg? Mtp. bakgrunnshistorien hennes og at profesjonelle sliter med å tro henne, så virker det som at sjansen er stor for at hun lyver for oppmerksomhet/medlidenhet. Men du kan jo ikke akkurat fortelle henne at du ikke tror henne. Er hun en flink ansatt ellers? Du kan jo spørre henne om hun synes at det kanskje blir for mye å jobbe der, og kanskje heller egentlig vil ha en jobb der man ikke er alene? Her tror jeg at det er viktig å trå forsiktig, sånn at hun ikke føler at hun får sparken eller at du er mot henne. Hun virker veldig skjør og sårbar. Hvor gammel er hun forresten? Er hun 19 eller 40, liksom? 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 21 minutter siden, Skogrose skrev: Ro ned AB, hun har jo ikke hengt ut ansatten. Altså, "hun som jobber på et spisested langs en vei i Norge"... TS, jeg skjønner godt at du spør om råd. Og jeg håper at du får nyttige tilbakemeldinger her. Hvis hun ikke vil ha hjelp så er det kanskje lite du kan gjøre... utenom å vurdere om du kan ha henne som ansatt? Blir kanskje ikke innafor å snakke med familiemedlemmer?Hun trenger jo åpenbart hjelp. Men den ansatte vi høyst sannsynlig kjenne seg igjen om hun leser tråden. Hadde vært bedre å ikke skrevet så detaljert det som hadde skjedd... Anonymkode: bb974...e2e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Den ansatte vil kanskje kjenne seg igjen ja. Men virkelighetsoppfatningen høres ikke ut til å henge helt på greip. Tittelen på tråden vil uansett ikke få henne til å sperre øynene opp. Men enig i at detaljene kunne vært redusert. Anonymkode: 0b857...f75
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har faktisk ikke noe problem med denne tråden. For meg så tenker jeg at det er lite sannsynlig at hun vil lese her inne. Og så tror jeg sjefen hennes ikke mente noe vondt men mente at denne infoen var viktig. Hun henger ikke ut noen og info hun gir er det ikke noe man leser om i avisenz Anonymkode: f2fc9...afc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #8 Skrevet 12. februar 2018 Ti dere som mener at jeg gav ut for mye info. Jeg vil forklare hvordan dette fungerer. Det at hun har et utall henvendelser til disse hjelpe telefonene er ikke mange som vet, og at hun har fått politi assistanse er ikke noe som er allmenn kjent det heller. Og jeg snakket med en i hennes familie som gav meg lov til å spørre om dette på et forum. Og det var lest og godkjent av de. Det jeg nå skriver er og godkjent av moren hennes Og vi er rådville alle sammen. I dag hadde jeg moren hennes på besøk. Hun fortalte at datteren hadde vær igjennom en ny voldteksundersøkelse, da hun sto hardnakket på at hun var blitt voldtatt, men dessverre var det ikke noe som helst tegn til dette, dessverre for hennes del , men det er jo veldig bra at ikke hun har vært utsatt for en slik grusom handling. Så i dag har jeg sammen med advokaten vår, skrevet en oppsigelse med en grundig redgjørelse for henne om hvorfor. Datteren ble i dag sendt til behandling på en klinikk et stykke unna arbeidsplassen, hvor hun ikke har tilgang til sosiale medier, eller nett i det hele tatt Anonymkode: f2fc9...afc 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #9 Skrevet 12. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk ikke noe problem med denne tråden. For meg så tenker jeg at det er lite sannsynlig at hun vil lese her inne. Og så tror jeg sjefen hennes ikke mente noe vondt men mente at denne infoen var viktig. Hun henger ikke ut noen og info hun gir er det ikke noe man leser om i avisenz Anonymkode: f2fc9...afc Ser at denne har samme kode som innlegger, det er fordi jeg skrev fra samme pc som eier av bedriften ( jeg er søsken til den ansatte) Anonymkode: f2fc9...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå