AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg føler vi nordmenn bruker det som unnskyldning at det er så kaldt i norge at vi ikke kan kle oss pent. Det er liksom akseptert å gå rundt i tykke og varme joggebukser, allværsjakke eller en deilig men gammel boblejakke men så tenkte jeg litt på Kate Middleton som besøkte Oslo nå i februar. Greit, hun er prinsesse og har sikkert åtte stylister og designere som ordner henne. Men dette er norsk design dere. Poenget mitt er at vi trenger ikke å kle oss som eskimoer bare fordi temperaturen faller under fem grader Så mitt spørsmål er om det er noen der ute på KG som har noen tips til hvordan en kan se fresh ut på en kald vinterdag? Anonymkode: dea84...05a
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 (endret) Lykke til å gå i slike klær til jobb, når vindstyrken tilsvarer full storm og gradestokken kryper ned mot -20. 😂 Trust me, jeg har prøvd, og det var ikke verdt det. Endret 11. februar 2018 av førstedamen
Gjest Citronella Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler vi nordmenn bruker det som unnskyldning at det er så kaldt i norge at vi ikke kan kle oss pent. Det er liksom akseptert å gå rundt i tykke og varme joggebukser, allværsjakke eller en deilig men gammel boblejakke men så tenkte jeg litt på Kate Middleton som besøkte Oslo nå i februar. Greit, hun er prinsesse og har sikkert åtte stylister og designere som ordner henne. Men dette er norsk design dere. Poenget mitt er at vi trenger ikke å kle oss som eskimoer bare fordi temperaturen faller under fem grader Så mitt spørsmål er om det er noen der ute på KG som har noen tips til hvordan en kan se fresh ut på en kald vinterdag? Anonymkode: dea84...05a Det er da helt normalt å kle seg i kåpe og hansker? Men kåpen er ikke norsk - den er fra Dolce & Gabbana. Fine luer og skjerf i gode kvaliteter (styr unna Holzweiler og andre med kunstfibre). Når det er skikkelig kaldt så kan man ikke gå slik som Kate på bildet! Ha flere en ett par vintersko slik at man kan la et par stå hjemme om det er skjoldete og behøver litt pleie. La ryggstekken bli igjen hjemme og bruk heller en pen og praktisk crossover veske. Fuktighetskrem, håndkrem og hårolje er et must for å unngå å bli statisk og knusktørr.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Jeg synes vinterklær ser best ut nå. Vi bor tross alt i Norge. Et av verdens nordligste og kalde land. Det som ser helt feil ut. Er når jeg ser folk med småsko, bare ankler, tynne strømpebukser, uten lue osv. osv. Det ser helt dust ut. Ser du masse snø og det er kuldegrader. Så passer det motemessig inn i bildet at folk er kledt for å takle forholdene. Ikke som om de skulle bære på en strand i Havaii. Anonymkode: 4c89c...c4f 1
Perelandra Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit, hun er prinsesse og har sikkert åtte stylister og designere som ordner henne. Men dette er norsk design dere. Poenget mitt er at vi trenger ikke å kle oss som eskimoer bare fordi temperaturen faller under fem grader Så mitt spørsmål er om det er noen der ute på KG som har noen tips til hvordan en kan se fresh ut på en kald vinterdag? Anonymkode: dea84...05a Så vidt jeg vet brukte hun en kjole fra norske ByTiMo, den kunne anes under kåpa, men ellers gikk hun ikke i norsk design. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Enhver som har vært ute en vinternatt før vet at man ikke bør gå i småsko med høye heler og bare strømper midt på vinteren. Den kåpa der tviler jeg på at de fleste av oss tar oss råd til heller Hvis feber av ull så kan den jo være varm nok, men man bør jo i det minste ha et skjerf til og noe på hodet/ørene. Anonymkode: efd16...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Jeg ønsker meg en flott kåpe a la det der, men har til gode å finne en jeg liker(uten at den koster skjorta, samtidig som jeg er villig til å legge en del penger i den). Men det kommer jo selvsagt litt an på været og føret. Anonymkode: ddb5a...796 1
Perelandra Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enhver som har vært ute en vinternatt før vet at man ikke bør gå i småsko med høye heler og bare strømper midt på vinteren. Den kåpa der tviler jeg på at de fleste av oss tar oss råd til heller Hvis feber av ull så kan den jo være varm nok, men man bør jo i det minste ha et skjerf til og noe på hodet/ørene. Anonymkode: efd16...6ca Ja, ikke har hun skjerf, og ikke noe på hodet, og de skoene der er jo direkte helsefarlige på det hålkeføret vi har nå. William og Haakon har begge skjerf, så de er mer fornuftig kledt. Antrekket til Kate kan passe en høstdag, men jeg ville aldri gått slik nå som det er kuldegrader. 4
SunnivaOslo Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Lag på lag er tingen. Da trenger man ikke å drukne i en tjukk dunjakke. Jeg går mye med kåper men når det er mange minusgrader og det snør masse så tar jeg selvfølgelig på meg dunjakke,lue,skjerf og vanter. Er det -3 så kan det holde med kåpe (men med ullundertøy og klær) og jeg sørger for å ikke fryse på hender og hodet. Idag gikk jeg med en svart kåpe og hadde på ullundertøy (bare overdel) og en tynn ullgenser. Hadde ullstrømpebukser,ankelstøvletter og ullskjørt. Vanter,skjerf og et sånn "pannebånd". Selvom det snødde så var det ikke mange minus. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #10 Skrevet 12. februar 2018 Jeg kler meg gjerne fresh på vinteren, men ville ikke kledd meg som Kate. Det er for konservativt og tantete, på en måte. Synes ikke pumps ser bra ut i vintervær heller.. Finnes mye mellom Kates antrekk og allværsjakke. Liker mer røffe kåper eller pelsjakker (fake fur, så klart) og kule vesker, støvletter etc. Anonymkode: 63bc8...afe
NewInTown Skrevet 12. februar 2018 #11 Skrevet 12. februar 2018 Det er forskjell på vinter og vinter. Vinter i Norge er j**vlig kaldt. Og mange av de bildene som er postet her i tråden, passer bedre til høstvær! Andre steder er vinter samme vær som vi har på høsten eller veldig tidlig vår. Da er det greit med tynne kåper og skjørt med tykke strømpebukser. I -5 grader med vind som føles som -20, kan det være greit med noe tykkere og mer egnet. Heller varm enn stilfull, tenker jeg. Sant skal sies, jeg eier sikkert 4 kåper, men bruker de bare når jeg skal være ute en kort stund. F.eks. på vei inn til butikken eller liknende. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #12 Skrevet 12. februar 2018 Jeg bruker mye smalt trangt skjørt til litt over knærne (varmt inntil kroppen) med tykke strømpebukser i 100 denier eller ull. Har da vanlige korte lave ganske varme støvletter til. Bruker jakke til nedpå låret eller kåpe til nesten kneet. Har funnet meg ei enkel lue som ikke er så trang og passer til kåpe/jakke, altså ikke sportslue. Har votter i dobbel ull eller skinnhansker med for. Skjerf hvis jeg ikke har genser som er litt høy i halsen. Synes det er mye varmere med skjørt inntil kroppen og de strømpebuksene jeg bruker enn olabukse f.eks. Anonymkode: f111e...64b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #13 Skrevet 12. februar 2018 ByTimo tees skjørt er perfekt i kaldt vær: http://frokenpedersenblogger.blogspot.de/2014/04/tee-skirt-fra-by-ti-mo-er-tilbake.html Anonymkode: f111e...64b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #14 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, NewInTown skrev: Det er forskjell på vinter og vinter. Vinter i Norge er j**vlig kaldt. Og mange av de bildene som er postet her i tråden, passer bedre til høstvær! Andre steder er vinter samme vær som vi har på høsten eller veldig tidlig vår. Da er det greit med tynne kåper og skjørt med tykke strømpebukser. I -5 grader med vind som føles som -20, kan det være greit med noe tykkere og mer egnet. Heller varm enn stilfull, tenker jeg. Sant skal sies, jeg eier sikkert 4 kåper, men bruker de bare når jeg skal være ute en kort stund. F.eks. på vei inn til butikken eller liknende. Hele Norge har da ikke samme temperatur. Bor man f.eks. i Bergen eller i Kristiansand så er det sjelden mange minusgrader, der er helt vanlig at det ligger på 6-7 plussgrader i perioder på vinteren. Jeg gikk mye i strømpebukser og kåper, eller vanntett trenchcoat da jeg bodde i Bergen, og boblejakka ble sjelden brukt til daglig selv i januar. Anonymkode: 63bc8...afe
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #15 Skrevet 12. februar 2018 Jeg tenker at det viktigste er å bli sett i mørket og ikke bli syk Ellers får man gjerne kle seg litt penere når vårværet kommer og om man har bedre tid om morgenen. Anonymkode: 140de...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå