AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Del Skrevet 11. februar 2018 Har fjernet skjoldbruskkjertelen og har nå begynt på Levaxin. Denne tar jeg på morgenen og skal holde meg unna mat med kalsium og jern 2 timer før og etter inntak av medisinen. Er veldig glad i frokostblanding med yoghurt til frokost så sliter litt med å finne alternativer når jeg heller ikke kan drikke melk eller spise ost. Finnes det et melkelignende produkt som ikke har så mye kalsium i seg? Prøvde å se på melkefrie alternativer som havre- eller mandelmelk men mye kalsium der også. Kan selvsagt spise brødskive med fisk- eller kjøttpålegg eller egg men er som sagt veldig glad i ost og andre melkeprodukter. Har også tenkt på at jeg kan ta tabletten på kvelden men siden jeg er vant til å spise kveldsmat som ofte inneholder ost eller andre melkeprodukter blir det også litt vanskelig å holde seg til 2 timers regelen. Må ta disse medisinene resten av livet så fint å få tips fra andre :-) Anonymkode: 2744d...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Del Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fjernet skjoldbruskkjertelen og har nå begynt på Levaxin. Denne tar jeg på morgenen og skal holde meg unna mat med kalsium og jern 2 timer før og etter inntak av medisinen. Er veldig glad i frokostblanding med yoghurt til frokost så sliter litt med å finne alternativer når jeg heller ikke kan drikke melk eller spise ost. Finnes det et melkelignende produkt som ikke har så mye kalsium i seg? Prøvde å se på melkefrie alternativer som havre- eller mandelmelk men mye kalsium der også. Kan selvsagt spise brødskive med fisk- eller kjøttpålegg eller egg men er som sagt veldig glad i ost og andre melkeprodukter. Har også tenkt på at jeg kan ta tabletten på kvelden men siden jeg er vant til å spise kveldsmat som ofte inneholder ost eller andre melkeprodukter blir det også litt vanskelig å holde seg til 2 timers regelen. Må ta disse medisinene resten av livet så fint å få tips fra andre :-) Anonymkode: 2744d...fd6 Melk og melkererstatningsproduketers viktigste innhold er kalsium. De to timene før og etter melkemat er visst ikke så inmariens nøye. Jeg tar Levaxin med vann før jeg går i dusjen og spiser skiver med hvit ost på en halvtime etterpå. Jeg har og "forsket litt" og tatt dagens glass med appelsinjuice til å svelge Levaxinen med, men det er ikke lurt, da viser nemlig blodprøvene for høye tall og dosen med Levaxin må økes. Bytter jeg tilbake til vann, så kan tablettmengden reduseres. Dette er noe du må prøve deg frem med, og se på blodprøvene hva som er brukbart og ikke når blodprøvene dine er stabil i forhold til ukesdoseringen. Anonymkode: b010f...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 11. februar 2018 #3 Del Skrevet 11. februar 2018 Finnes plantemelk i butikken som ikke er tilsatt kalsium, f.eks Oatly havre økologisk og GoGreen mandel. ..men hvorfor ikke bare lage selv? Kjempeenkelt, billig, lett å variere og kalsiumfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå