AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Stebarnet kom med tydlig melding: Morsdag er bare for skikkelige mødre og det er ikke du. Pappen hadde kjøpt kake, og barnet slo seg helt vrang. Hvem er skikkelige mødre? Spiser dere morsdagskake uten å være mødre? Anonymkode: 01cd9...462
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser dere morsdagskake uten å være mødre? Anonymkode: 01cd9...462 Nei. Jeg er jo ikke mor. Anonymkode: c59f5...12a 13
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Hvor gammelt er barnet? Et barn kan da si mye rart, uten at man som voksen kan bli fornærmet over det. Når det er sagt så synes jeg det er spesielt av deg og mannen din å markere morsdagen sammen med stebarnet om du ikke har egne barn. Fungerer du som barnets mor i den daglige omsorgen? Jeg ga ofte min stemor en liten gave på morsdagen da jeg var tenåring, fordi hun var så snill og jeg følte for å gi henne en oppmerksomhet på en slik dag selv om hun ikke var mammaen min. Men det var et initiativ som kom fra meg, og ikke noe hun selv forventet eller markerte. Det hadde blitt mer kunstig. Anonymkode: 034e0...a83 31
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Kommer litt an på situasjonen. Barnet har vel en biologisk mor, og da kan det vel føles litt tungt at du påberoper deg morsrollen for barnet. Det er sårbart og vanskelig, og jeg forstår barnet sånn sett. Barnet vil vel feire morsdagen med sin "ordentlige" mor. Det betyr ikke at barnet ikke setter pris på deg... ville ikke tatt det for personlig. Anonymkode: 532db...789 19
Gjest NotNaomi Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Forstår "stebarnet".Det er jo for mødrene og ikke fars nye kjæreste.Faktisk så er det at du som stemor tar mer plass enn hva som er respektfullt både ovenfor barnet og moren.Barn har bare en mor og en far,og det er de som skal feires (om en har den tradisjonen)på disse dagene.Det er vel noe som heter å kjenne sin plass.
Rotemor Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Du er ikke mor, så da feirer du da ikke morsdag. Det der kaller jeg overtramp når barnet har en mor og du ikke har barn.... 16
Rotemor Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Forstår "stebarnet".Det er jo for mødrene og ikke fars nye kjæreste.Faktisk så er det at du som stemor tar mer plass enn hva som er respektfullt både ovenfor barnet og moren.Barn har bare en mor og en far,og det er de som skal feires (om en har den tradisjonen)på disse dagene.Det er vel noe som heter å kjenne sin plass. Presist!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Forstår "stebarnet".Det er jo for mødrene og ikke fars nye kjæreste.Faktisk så er det at du som stemor tar mer plass enn hva som er respektfullt både ovenfor barnet og moren.Barn har bare en mor og en far,og det er de som skal feires (om en har den tradisjonen)på disse dagene.Det er vel noe som heter å kjenne sin plass. Merk at det var pappaen som kjøpte og kom hjem med morsdagskake. Barnet har ikke og skal aldri ha kontakt med sin biologiske mamma. Anonymkode: 01cd9...462 8
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Du er KUN fars nye kjæreste, og IKKE mor til barnet. Barnet har allerede en mor. Så dette er overtramp og kort tenkt av deg og pappaen.
Jordbæra Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stebarnet kom med tydlig melding: Morsdag er bare for skikkelige mødre og det er ikke du. Pappen hadde kjøpt kake, og barnet slo seg helt vrang. Hvem er skikkelige mødre? Spiser dere morsdagskake uten å være mødre? Anonymkode: 01cd9...462 Skjønner det jo litt da. Du er jo ingen mor selv om du er stemor. Men at barnet bryr seg så sterkt så tenker jeg at dere må jo møte på problemer ellers i hverdagen og? 3
Meadow Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Merk at det var pappaen som kjøpte og kom hjem med morsdagskake. Barnet har ikke og skal aldri ha kontakt med sin biologiske mamma. Anonymkode: 01cd9...462 Da er det vel ikke så rart at morsdag er en sår dag for barnet? Det må jo gå an å ta litt hensyn?! 35
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 Jeg feirer både mamma og (ste) mor. Men det er fordi mamma og pappa skiltes da jeg var 2, og pappa giftet seg på nytt da jeg var bare fem. Og i den situasjonen, når de har vært sammen så lenge, så er det innafor. Fordi jeg ser på henne som en mor. Ikke mamma, men mor. Men pappas nye kjæreste, er årevis unna "mor-status" Anonymkode: 30fcb...a24 3
emilie123 Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Merk at det var pappaen som kjøpte og kom hjem med morsdagskake. Barnet har ikke og skal aldri ha kontakt med sin biologiske mamma. Anonymkode: 01cd9...462 Det i seg selv kan jo være veldig sårt for barnet. Hvor gammelt er barnet? 4
Biloba Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pappen hadde kjøpt kake, og barnet slo seg helt vrang. Anonymkode: 01cd9...462 Litt uklokt av far. Han burde ha snakket med barnet på forhånd om de skulle overraske deg med kake, og respektert et nei om det ble feil for barnet. Endret 11. februar 2018 av Biloba 13
Kattugla Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 Hvorfor hakke på ts? På meg virker det som det var far som ønsket å vise sine kone at han setter pris på at hun stiller opp for barnet i hverdagen. Det virker tross alt som hun har en langt større morsrolle enn de fleste stemødre. 32
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #16 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Merk at det var pappaen som kjøpte og kom hjem med morsdagskake. Barnet har ikke og skal aldri ha kontakt med sin biologiske mamma. Anonymkode: 01cd9...462 Men det betyr ikke at du blir mamman til ungen. Og selv om pappaen kjøper morsdagskake så går det jo an for deg å si at du syns det er en dårlig ide. Kan spise kake fordet så den ikke ble bortkastet. Fastelavenskake. Anonymkode: 30fcb...a24 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #17 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, Kattugla said: Hvorfor hakke på ts? På meg virker det som det var far som ønsket å vise sine kone at han setter pris på at hun stiller opp for barnet i hverdagen. Det virker tross alt som hun har en langt større morsrolle enn de fleste stemødre. Hvor har du lest noe som tilsier at hun har en langt større morsrolle? Anonymkode: 30fcb...a24 1
Gjest NotNaomi Skrevet 11. februar 2018 #18 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merk at det var pappaen som kjøpte og kom hjem med morsdagskake. Barnet har ikke og skal aldri ha kontakt med sin biologiske mamma. Anonymkode: 01cd9...462 Kanskje det blir enda mer sårt av den grunn? Uansett hvordan moren lever,så tenker nok barnet på henne.Kanskje savner henne? Faren burde nok ha snakket med barnet før han kjøpte kake.Her har han tenkt mer på deg enn han/henne.Vet ikke helt hvorfor barnet slo seg vrang? Var det fordi dere insisterte på å feire? Syns synd på ungen jeg da,når det ble sånn. Har dere et godt forhold ellers så burde dere kanskje snakke med barnet her.At du ikke er en "skikkelig"mor betød vel bare at du ikke er h*ns bioligiske,og ikke at du er en dårlig stemor.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #19 Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, Kattugla skrev: Hvorfor hakke på ts? På meg virker det som det var far som ønsket å vise sine kone at han setter pris på at hun stiller opp for barnet i hverdagen. Det virker tross alt som hun har en langt større morsrolle enn de fleste stemødre. Men hvorfor gjøre dette foran barnet, som ikke har kontakt med biologisk mor, og antagelig er veldig sårbar rundt dette? Om far hadde gitt stemor en diskret blomst for å vise henne at han setter pris på innsatsen hennes, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 034e0...a83 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #20 Skrevet 11. februar 2018 Steforeldre er ikke foreldre. Greit at de tar ansvar å alt det der, men de er faktisk ikke biologiske foreldre av barnet. Anonymkode: 884fd...1a0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå