AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg trenger bare å lufte noen tanker her og kanskje få noen innspill. Jeg er utdannet med mastergrad (ferdig høsten 2017) men har hatt vanskeligheter med å finne relevant jobb. Ved siden av studiene har jeg jobbet i detaljehandel, der jeg har vært ansatt siden starten av 2015. Første året lå timelønnen min på ca 151, i 2016 hoppet jeg opp til lønnstrinn 4 og ca 160 kroner, og i 2017 gikk jeg opp til ca 163. Snart har jeg medarbeidersamtale og vurderer å ta opp dette med lønn. Jeg er svært flink i jobben min, noe jeg hører både fra sjefen og andre ansatte. Sjefen har selv sagt rett ut at jeg ikke får den lønnen jeg fortjener, og jeg har blitt oppfordret til å søke interne lederstillinger. Jeg tar på meg ansvar som går utover stillingsbeskrivelsen min, skaffer meg kunnskap som gjør at jeg kan hjelpe kundene og virkelig står på. Men jeg hart aldri forhandlet om lønnn før, og begynner å lure på om det er verdt det at jeg organiserer meg. Jeg sliter også med å få fast stillingsprosent der. Kontrakten min nå sier 14 prosent, som er en helg i måneden jeg har fast, men reellt sett jobber jeg nærmere 80%, i perioder mer, og slik har det vært siden jeg startet der. Jeg stiller opp på kort varsel, tar alle kjipe vakter og er nesten alltid tilgjengelig, men føler nå at jeg har vært en nyttig idiot. Får jo en fantastisk referanse, det vet jeg, men det gjør meg svært frustrert at jeg tydeligvis blir utnyttet uten at jeg vet hvordan jeg skal komme meg ut av det. Jeg må jo ha en jobb så jeg kan ikke bare si opp. Jeg har begynt å takke nei til vakter, og ikke være så tilgjengelig, men det eneste som skjer da er åpenbart at jeg bare får lavere inntekt. Til syvende og sist føles det som jeg taper uansett hva jeg gjør.. Er det noen som har noen erfaringer eller vet hva jeg burde gjøre nå? Anonymkode: 53bbc...88e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 -Har selv mastergrad og den teller ingenting angående hvilke lønnstrinn du skal ha i butikk. -Lønnstrinn går etter hvor mye du har jobbet tidligere. Har du butikkerfaring fra før 2015? Hvor gammel er du? Det virket som om du er på rett trinn, siden du er enda i tidlig 20årene. Uansett om du sier nei til vakter vil det ikke hjelpe deg, alt går etter hva arbeidsgiveren vil uansett. Det er lov å spørre om å få ett høyere trinn men det hjelper ikke hvor flink du er, det går etter anisitet og alder. Synes ikke du har nok å slå i bordet med. Du bør holde ut i jobben og søke andre jobber i mens. Anonymkode: a0076...03d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Har selv mastergrad og den teller ingenting angående hvilke lønnstrinn du skal ha i butikk. -Lønnstrinn går etter hvor mye du har jobbet tidligere. Har du butikkerfaring fra før 2015? Hvor gammel er du? Det virket som om du er på rett trinn, siden du er enda i tidlig 20årene. Uansett om du sier nei til vakter vil det ikke hjelpe deg, alt går etter hva arbeidsgiveren vil uansett. Det er lov å spørre om å få ett høyere trinn men det hjelper ikke hvor flink du er, det går etter anisitet og alder. Synes ikke du har nok å slå i bordet med. Du bør holde ut i jobben og søke andre jobber i mens. Anonymkode: a0076...03d Jeg er ikke tidlig i tjueårene jeg er 28. Anonymkode: 53bbc...88e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke tidlig i tjueårene jeg er 28. Anonymkode: 53bbc...88e Men har du jobbet i butikk før 2015? Lønnstrinn 4 er korrekt om du ikke har jobbet i butikk enda tidligere. Husk at det er dem med over 10års erfaring i butikk og de får lønnstrinn 5 eller 6. Det er bare 6 trinn. Anonymkode: a0076...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå