AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg trenger bare å lufte noen tanker her og kanskje få noen innspill. Jeg er utdannet med mastergrad (ferdig høsten 2017) men har hatt vanskeligheter med å finne relevant jobb. Ved siden av studiene har jeg jobbet i detaljehandel, der jeg har vært ansatt siden starten av 2015. Første året lå timelønnen min på ca 151, i 2016 hoppet jeg opp til lønnstrinn 4 og ca 160 kroner, og i 2017 gikk jeg opp til ca 163. Snart har jeg medarbeidersamtale og vurderer å ta opp dette med lønn. Jeg er svært flink i jobben min, noe jeg hører både fra sjefen og andre ansatte. Sjefen har selv sagt rett ut at jeg ikke får den lønnen jeg fortjener, og jeg har blitt oppfordret til å søke interne lederstillinger. Jeg tar på meg ansvar som går utover stillingsbeskrivelsen min, skaffer meg kunnskap som gjør at jeg kan hjelpe kundene og virkelig står på. Men jeg hart aldri forhandlet om lønnn før, og begynner å lure på om det er verdt det at jeg organiserer meg. Jeg sliter også med å få fast stillingsprosent der. Kontrakten min nå sier 14 prosent, som er en helg i måneden jeg har fast, men reellt sett jobber jeg nærmere 80%, i perioder mer, og slik har det vært siden jeg startet der. Jeg stiller opp på kort varsel, tar alle kjipe vakter og er nesten alltid tilgjengelig, men føler nå at jeg har vært en nyttig idiot. Får jo en fantastisk referanse, det vet jeg, men det gjør meg svært frustrert at jeg tydeligvis blir utnyttet uten at jeg vet hvordan jeg skal komme meg ut av det. Jeg må jo ha en jobb så jeg kan ikke bare si opp. Jeg har begynt å takke nei til vakter, og ikke være så tilgjengelig, men det eneste som skjer da er åpenbart at jeg bare får lavere inntekt. Til syvende og sist føles det som jeg taper uansett hva jeg gjør.. Er det noen som har noen erfaringer eller vet hva jeg burde gjøre nå? Anonymkode: 53bbc...88e