AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 I går kjøpte kjæresten en slik stor boks med hundemat (kjøtt, men slik billig type i hermetikk) da jeg var tom for for. Ville ikke kjøpe butikkfor kun for å bruke gjennom helgen. Men ene hunden bæsjet tre ganger inne i går/natt. Litt bløt. Kom noen hele biter av kjøttet ut. Han hadde delt hele boksen på begge, og det er veldig mye mer enn hva jeg pleier å gi (de er 10kg). Lurer derfor på om det er dette som kan ha gjort han dårlig i magen? Andre hunden har ikke bæsjet inne, men har inntrykk av at han har litt mer sensitiv mage, men dette går fint så lenge han får det foret jeg kjøper. Så hva bør jeg gi i dag? Holde han fastende? Ris (har ikke kylling, men skinkebiter om det funker til)? Anonymkode: 8e6fe...59d
DysterPytten Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Hunden vår blir dårlig i magen om den får fôr som den ikke er vant til. Det er veldig vanlig og derfor anbefales ikke direkte forbytte, men at man blander inn litt og litt av det nye foret i det gamlet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Hunden min tåler heller ikke hva som helst, så det er ikke så rart hunden din ble dårlig. Gi litt ris slik at magen stabiliserer seg og hunden ikke sulter før du får tak i ny mat. Anonymkode: a20c1...0fc
MammaFiera Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 53 minutter siden, DysterPytten skrev: Hunden vår blir dårlig i magen om den får fôr som den ikke er vant til. Det er veldig vanlig og derfor anbefales ikke direkte forbytte, men at man blander inn litt og litt av det nye foret i det gamlet. Noe det samme her, om chihuahuaen vår får annet annen butikk mat enn vom bæsjer hun inne:( Så det er enten vom eller middagsrester på henne. Blander gjerne 50-50 vis jeg ser jeg har lite vom igjen og ikke skal på dyrebutikk med det første.
DysterPytten Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 6 timer siden, MammaFiera skrev: Noe det samme her, om chihuahuaen vår får annet annen butikk mat enn vom bæsjer hun inne:( Så det er enten vom eller middagsrester på henne. Blander gjerne 50-50 vis jeg ser jeg har lite vom igjen og ikke skal på dyrebutikk med det første. Hunden vår, en polarhund, gjør ikke fra seg inne. Det har skjedd én gang, men da kom det alle veier for å si det sånn. Oppkast og diaré om hverandre. Han får det travelt med å komme seg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå