Gå til innhold

Salvie krydder som en ikke blir tett i nesa av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å prøve ut krydderet salvie. Har prøvd salvie krydderet fra Santa Maria, men dette ble jeg nok tett i nesa

av. Har dere noe forslag til andre dagligvaremerker som selger salvie og som ikke forårsaker tett nese? 

Anonymkode: ea79c...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få tett nese av salvie uansett merke, men fersk salvie er absolutt å foretrekke. Nå kan det jo tenkes at du reagerer på salvie og da vil neppe merke spille noen rolle. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor skal du bruke salvie når du åpenbart er allergisk mot det? 

• Liker 4
Skrevet

Samboeren min reagerer på salvie med å bli tett i nesa. Det gjelder naturligvis all salvie, ikke bare noen typer/merker. 

Anonymkode: c2cf6...2e1

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, Meadow skrev:

Hvorfor skal du bruke salvie når du åpenbart er allergisk mot det? 

Allergi er vel ikke alltid det samme som å være tett i nesa av noe? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Allergi er vel ikke alltid det samme som å være tett i nesa av noe? 

Tett i nesa eller "høysnue" er et symptom på allergi. 

Det kan hende du tåler å spise det, men det kan også hende at kroppen din prøver å si ifra at du bør la vær. 

Jeg har alltid reagert litt på nøtter f.eks, med kløe i halsen, men har ikke brydd meg så mye om det fordi jeg synes det er så godt. Helt til den dagen det snørte seg sammen i brystet. 

• Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg kan se er det kun salvie i det, og da vil det være det samme med all salvie. Salvie har sterke antibakterielle egenskaper, så om du har slitt med bihulebetennelser og slikt, kan det være du har mye bakterier i nesa som salvie tar livet av og at du derfor får en reaksjon når disse dør. Det er ikke farlig og vil gå over. Det kan også være at det er andre ting du reagerer på som du spiser samtidig men ikke tenker over.

Anonymkode: dd1c3...c04

Skrevet
På 11.2.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg kan se er det kun salvie i det, og da vil det være det samme med all salvie. Salvie har sterke antibakterielle egenskaper, så om du har slitt med bihulebetennelser og slikt, kan det være du har mye bakterier i nesa som salvie tar livet av og at du derfor får en reaksjon når disse dør. Det er ikke farlig og vil gå over. Det kan også være at det er andre ting du reagerer på som du spiser samtidig men ikke tenker over.

Anonymkode: dd1c3...c04

Har middallergi og har slitt endel med nesa. Tror dere at en blir tett i nesa av salvie te også? 

Skrevet
På 18.2.2018 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Har middallergi og har slitt endel med nesa. Tror dere at en blir tett i nesa av salvie te også? 

Noen her som har innspill? :)

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 24.2.2018 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Noen her som har innspill? :)

Ingen?...

Skrevet

Hvorfor vil du fortsette å bruke salvie hvis du reagerer på det? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen?...

Hvis du reagerer på salvie som krydder, reagerer du sannsynligvis på salvie som te også. Begge deler er salvie. Er ikke det ganske innlysende? 

Og så lurer jeg også veldig på hvorfor du er så oppsatt på å bruke noe du reagerer på. Noe helt unødvendig attpåtil, som det er ganske enkelt å holde seg unna. 

Anonymkode: 6c20f...2ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...